Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - werkende turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1184 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4288 - werkende turbo
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SpeedYveS 16-6-2002?00:59 Print reply
Posts: 1644
FUCKING BULL dit! kan toch nooit! INTERCOOLER dat zou nog werken. RAD waar lucht ipv water door gaat dus.maar teveel druk op de inlaat gaat gewoon niet jongens, alles zo je uitlaat uit. je zou met het colafles iedee, en toch ook standaard lucht bak wel iets kunnen verbeteren in het 2000 tot 3 a 4000 gebied, en vooral stationair, maar het pompt nooit hard genoeg voor je 10000rpm gebied. en het zou daar ook niet mogelijk zijn. DUS
 
SIWWN 16-6-2002?01:06 Print reply
Posts: 7079
DUS jij moet je bek houden want de knutselaars onder ons vinden het nie leuk wat jij zegt
 
Aprilia r-ass 16-6-2002?03:16 Print reply
Posts: 741
eff vraagje erover?? wat bedoel jullie met koelfinm?? ventilatortje van computeer???? maar die izjn tog 4 kant? of maakt da ni uit?

 
I like Castrol!
MB50TUNED 16-6-2002?09:21 Print reply
Posts: 1054
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
barry 16-6-2002?13:19 Print reply

Posts: 7387
mooie motor
 
He?
SIWWN 16-6-2002?13:21 Print reply
Posts: 7079
Zeer cool ding


Wat een uitlaat..
 
Neonlampje 16-6-2002?13:30 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: SIWWN TS70X?

Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Hmm ok, nieuw ID; drijf hem aan dmv je benzinepompje, maak daar een soort asje met een enorme versnelling erop, dikke fan erop, en blazen!! veel beter dan die electronische shit volgens mij (jah je zit met ietsjes meer weerstand, maar dat hef je wel op door grotere airflow die je kan cre?ren.)



Schakelbrommers brandstofpompen?? Sinds wanneer?

Ze hebben toch geen pomp omdat de tank hoger ligt dan de carburateur zodat de brandstof door de zwaartekracht vanzelf de carburateur ingaat?
jah ik bedoel dat kleine kankerpompje die niemand gebruikt, jah ok is niet gelagert, maar kan je heel gemakkelijk gelagert maken, je ramt er in dat gat een passende lager met goede binnenmaat in, daarachter een kerring (Voor geval er olie uitspringt).. bla bla bla zou wel moeten kunnen!!

enne yves: als je ene goede fan neemt met hoog rpm dan zou het wel kunnen, de echt goede fan's kunnen enorm veel lucht verplaatsen, meer dan je zou verwachten. MAar als ze dat neit doen dan zou het voor lage toeren voordelig zijn maar hoe toeren juist helemaal niet, krijg je vanwege meer weerstand een gemiddeld lagere instroomsnelheid, dus minder mengsel, en dus ook minder toeren.
je moet dus geen 6v fan oid nemen maar echt vanaf de 24V

[This message is edited by Neonlampje on 16-6-2002 13:36]
 
SIWWN 16-6-2002?13:33 Print reply
Posts: 7079
Wanner heb je het klaar
 
jantjekoninck 16-6-2002?13:54 Print reply
Posts: 66
velleman electronics (van die soldeer bouwpakketjes) heeft een rmp regelaar voor electromoteren.. dus kan ok op die waaier..
werkt gewoon met een draaiknop... je kunt zelfs instelle want zijn minimale toeren moeten zijn...
die draaie schakelaar bouw je op je olie pompje...
stelt die printplaat goed in zo dat hij bij laag toeren tal bijna niet draait en bij hoog toeren tal harder draait...

zo heb je altijd voldoende benzine.. al zal het gezeik met het nie kunne afstelle een stuk minder zijn rmp regelaar kost 29 euro ofzo en dan moe je hem nog zelf in mekaar zette...
 
only for the fastest
Joost 19-6-2002?11:32 Print reply
Posts: 1108
Oke, het is zeker geen turbo maar het help wel! Zelfs een supercharger (1,5 bar ofzo) zou kunnen werken op een 2-takt. Wat yves zegt slaat nergens op. Zolang je poortimingen maar aanpast op de overdruk in je carter is druk vulling best mogelijk. De spoeling zal sneller plaats vinden zodat de spoel poorten een stuk lager kunnen liggen. Daarnaast zal een goede uitlaat het mengsel weer terug in de cilinder duwen (dat is de functie van dat ding). Vergeet niet dat je al een redelijke overdruk in je carter opbouwt.

Ik vind die cola fles wel slim gevonden, dat is een stuk makkelijker dan het perspex ding dat wij hebben gebouwd. Maar vertel es wat meer over de fan, hoeveel vermogen en hoeveel volt is hij?

Over de RPM regelaar, ik zie het nut er niet van in. Wij hebben er nu een 24v spanning regelaar voorzitten en dat werkt perfect. Het probleem is dat de licht-spoel gemaakt is voor 6volt en dus pas bij 4k 24V afgeeft. Maar zodra die boven de 4k zit is er geen enkel probleem. Je zou het toerental kunnen verminderen dmv een potmetertje maar daar zie ik het nu niet van in. Het afstellen valt opzich wel mee, het is alleen zo dat de racer van ons nog al aso getuned is en dan komt het afstellen zowie zo heel nauw.

 
It is going to be a Endless summer...
jantjekoninck 19-6-2002?11:41 Print reply
Posts: 66
maar wa is en WA DOET die spaningsregelaar nouw eigenlijk

en meej die regelaar heb je wel gelijk... want da wor het net kutter afstelle denk
 
only for the fastest
-Michiel RS- 19-6-2002?20:35 Print reply
Posts: 2803
die spanningsregelaar zorgt er voor dat de spanning uit het vliegwiel wordt omgevormd naar 24volt, want als je meer dan 4000 toeren maakt komt er meer dan 24volt uit je vliegwiel, dus dan zou je ventilator doorfikke, dat mag dus nie.

Joost heb je daar gewoon zo een kant en klaar Transistorachtig regelaartje voor gepakt ? die 7924 of 7824 heet ie.


 
SpeedYveS 20-6-2002?01:14 Print reply
Posts: 1644
nadeel wat je uit lagere (inlaat) poorten haal, kan je nooit compenseren met een betere uitlaat, ja je zou er iets meer vermogen door kunnen halen maar dan zou het brandstof verbruik verdubbelen, en de vlammen uit je uitlaat slaan, hmm een inschakelbare turbo dan

nee, ik blijf er bij dat het niet mogelijk is op 2takt, totdat het tegendeel is bewezen
 
jkoehorst 20-6-2002?13:18 Print reply
Posts: 8
Quote:
Originally posted by: YVES?tm

nadeel wat je uit lagere (inlaat) poorten haal, kan je nooit compenseren met een betere uitlaat, ja je zou er iets meer vermogen door kunnen halen maar dan zou het brandstof verbruik verdubbelen, en de vlammen uit je uitlaat slaan, hmm een inschakelbare turbo dan

nee, ik blijf er bij dat het niet mogelijk is op 2takt, totdat het tegendeel is bewezen


Eens een keertje kijken naar zeescheepvaart bijna allemaal 2-takters met turbo.

En wat voor fiets staat er op dat fototje in dit topic? Lijkt verdacht veel op 2-takt met turbo
 
Joost 20-6-2002?13:23 Print reply
Posts: 1108
Inderdaad, maar in scheeps vaart hebben ze dacht ik wel kleppen (gewoon injectie diesel toch?). Maar het is best mogelijk, die special bewijst et maar weer eens. Yves heeft wel een punt met het mengesel door de uitlaat maar met een power-valve kan je dat probleem ook wel indammen. In iedergeval de fan heeft zijn nut wel bewezen, niet om de druk vulling, puur om de hoger doorstroom snelheid. 15km/h Harder lijkt me wel erg veel, maar wie weet.

De elektronica die ik gebruikt heb bestaat aan een brugcel(gelijkrichter) een twee tal elco's om de rimpel weg te filteren en een spannings regelaar (ic'tje) om de fan te beschermen.

Trouwens GS doet toch niet stiekum aan scheepsbouw... ander moet de oorlog aan je verklaren

 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 2898 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved