Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - werkende turbo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4288 - werkende turbo
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 2881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-sh 15-6-2002?18:53 Print topicpost
Posts: 180
he cool ik heb een turbo gemaakt en hij werkt!!!!!

men neemt een cola fles , een ronde koelfin, filter element, 2x slang klem, radiateur slang van auto. En een zeer grote sproeier.

je kan nu beginnen met bouwen
Zaag de cola fles in twee stukken, en bewaar het stuk met de hals er aan, boor een gaatje in de fles, dus ongeveer 3cm vanaf de afgezaagde kant.
pak ff lijm en smeer het huije van de fin in, steek de draden voor de stroom door het gaatje wat net gemaakt is. Plaats nu de fin en laat ff opdrogen(de lijm). knip nu een rondje uit hetfilter element en zet deze voor het filter, zodat de aangezogen lucht al gefilterd is. Zet nu de radiateur slang over de hals van de fles en plaats een slang klem, schuif nu de andere helft van de slang over de caburateur en gebruik weer een slang klem. Sluit nu spanning van de brommer aan op de fin, en ga nu de caburateur afstellen.

als alles goed is gedaan loopt hij mooi stationair, ongeveer 2000toeren/min wel
een beetje veel maar is te doen .
en je rijdt als het goed is ongeveer 15Km/h harder.

he mensen plant ook ff de resultaten hier onder

greetz bas.

mtx-sh>>>>>>>>>>>>>>>>>>>turbo
:n :(
 
suzuki tsx

Nasic 15-6-2002?19:05 Print reply
Posts: 890
Dus als ik je goed begrijp koel je de aangezogen lucht, en daardoor komt er meer zuurstof in de aangezogen lucht= meer zuurstof in carter, dus op nieuw afstellen, en dat resulteerd in meer zuurstof/benzine mengsel = heftigere verbranding??
 
Ducati 900SS
mtx-sh 15-6-2002?19:09 Print reply
Posts: 180
nee, in principe koel je niets. Je neemt alleen een functie van je carb over, door de carb geen lucht aan te laten zuigen maar door het er zelf met een snelheid heen te sturen. Dus je perst meer lucht door je carb en hoeft je carb alleen de benzine te vermengen. :n
 
suzuki tsx
Pingu 15-6-2002?19:28 Print reply
Posts: 1842
marruh... is t dan niet zo dat de carb. dus zelf niet aanzuigt, dat je dan onderin een mooi mengsel heb, maar bovenin te rijk? want je blaast met constante snelheid lucht erin, terwijl de motor meer toeren gaat maken. maar, als jij zegt dat het werkt zal het wel foto's please
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
mtx-sh 15-6-2002?19:31 Print reply
Posts: 180
ik heb geen digi camera, wel een bouw tek zal hem morgen ff uploaden, moet zo weg. Traowens je gaston regeld de luch benzine verhouding.
 
suzuki tsx
70malossi 15-6-2002?20:46 Print reply
Posts: 4176
begrijp me niet verkeerd.
dit zoort dingen bouwen is leuk.maar wat jij hebt gebouwd is zeker geen turbo!(die word nl door uitlaat gassen aangedreven)
dan eerder een charger die niet door de motor zelf geregeld word.maar als t werkt.heej,wat the heck.cewl.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Blukaap 15-6-2002?20:54 Print reply

Posts: 10006
Soort ram-air ideetje lijkt het op.
 
Bastila is lief
SIWWN 15-6-2002?20:55 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Soort ram-air ideetje lijkt het op.



SRAD van Suzuki... Suzuki Radial Air Direction betekende het dacht ik

of het is wat blukaap zei

[This message is edited by SIWWN TS70X on 15-6-2002 20:58]
 
70malossi 15-6-2002?20:59 Print reply
Posts: 4176
dat wou ik net zeggen ja.
srad is gewoon een suz met ram air.

maar hier is het dan een onnatuurlijke electrisch aangedreve nniet afhankelijk van snelheid zijnde ram air.

en om iemand voor te zijn dat dat alleen werkt vanaf 180 kmh ofzo.dat si bij een 4 takt en dat geld niet voor 2 takt
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
-Michiel RS- 15-6-2002?21:13 Print reply
Posts: 2803
Maar hoe hard ga je nu dan als je 15km harder gaat ?
is wel erg veel verschil, ik denk dat het misschien ook komt omdat je brommer eerst al niet superhard liep of was dat iemand anders?

Ik had ook al zo een idee in me harsus, maar dan ook nog met een koeling erop!
Duss een koelelement met een pompje van een koelkast erop ofzo, lekker zo een vrieselement in je luchtfilter brrr

Zal het werken ? :n
 
70malossi 15-6-2002?21:40 Print reply
Posts: 4176
dat is dus een intercooler.en dat is cool.
maar of t werkt weet ik niet omdat lucht dus heel makkelijk warmte opneemt en dus alweer warm is voor t t carter in gata en dus t effect nihil zal zijn.
maar wel cool.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Nick - Administrator 15-6-2002?21:52 Print reply

Posts: 4967
Moved main -> technical
 
Neonlampje 15-6-2002?22:51 Print reply

Posts: 14825
Hmm ok, nieuw ID; drijf hem aan dmv je benzinepompje, maak daar een soort asje met een enorme versnelling erop, dikke fan erop, en blazen!! veel beter dan die electronische shit volgens mij (jah je zit met ietsjes meer weerstand, maar dat hef je wel op door grotere airflow die je kan cre?ren.)
 
SIWWN 15-6-2002?22:53 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: Neonlampje?

Hmm ok, nieuw ID; drijf hem aan dmv je benzinepompje, maak daar een soort asje met een enorme versnelling erop, dikke fan erop, en blazen!! veel beter dan die electronische shit volgens mij (jah je zit met ietsjes meer weerstand, maar dat hef je wel op door grotere airflow die je kan cre?ren.)



Schakelbrommers brandstofpompen?? Sinds wanneer?

Ze hebben toch geen pomp omdat de tank hoger ligt dan de carburateur zodat de brandstof door de zwaartekracht vanzelf de carburateur ingaat?
 
-Michiel RS- 15-6-2002?23:01 Print reply
Posts: 2803
hij bedoeld oliepomp natuurlijk
 
Sneks 16-6-2002?00:03 Print reply
Posts: 2499
maar die as daarvan is niet gelagerd...

 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 2881 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved