Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Maar 8500 toeren met NSR!?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42877 - Maar 8500 toeren met NSR!?
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jelle rs50 8-5-2007 21:21 Print topicpost
Posts: 521
Ik heb een honda nsr en die probeer ik al tijden af te stellen, maar zonder enig resultaat. Leek mij, als je hem perfect afsteld dat hij ook meer toeren maak. Na 20 sproeiers geprobeerd te hebben heb ik het er maar bij gelaten. Maar nu wil ik toch eigenlijk wel even weten of jullie wetne hoeveel toeren een honda nsr normaliter hoort te kunnen maken.
Setup is:
Standaard 50snel blok(belgische standaard cilinder)
18mm carburateur
powerfilter
special homoet racing uitlaat
ik kan er dus maar 8500 toeren mee halen, lijkt me vrij weinig?
Heel soms heb ik wel eens als ik weg rij, hij is dan koud, dat ik in 1 keer 11000 toeren trek in z'n 2? geheel uit het niets. heel vreemd?
Iemand enig idee wat er mee aan de hand is?

Merci Jelle
 

benellifan 8-5-2007 21:24 Print reply
Posts: 1553
wat is je tandwielverhouding
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Name of Steel 8-5-2007 21:28 Print reply

Posts: 3532
heb je naast je sproeiers, ook wel eens de luchtschroef geprobeerd?
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Jelle rs50 8-5-2007 21:38 Print reply
Posts: 521
Tandwielverhouding is achter 40 voor geen idee.
En ik heb al met de luchtregelschroef proberen te spelen, maar dat is toch alleen voor het direct pakken van het gas?
 
NSR2 Chauffeur 8-5-2007 21:44 Print reply

Posts: 703
hij moet normaal veel meer toeren kunnen draaien jah!! ontsteking ook goed staan dan? want als ik die verzet is het aantal toeren in top bij mij ook anders..
 
Jelle rs50 8-5-2007 21:51 Print reply
Posts: 521
Waar kan ik dat verstellen dan?
Ik heb laatst trouwens de bombine en de bougie vervangen.
Maar kan je dat verstellen bij de CDI unit ofzo?
 
NSR2 Chauffeur 8-5-2007 21:53 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Waar kan ik dat verstellen dan?
Ik heb laatst trouwens de bombine en de bougie vervangen.
Maar kan je dat verstellen bij de CDI unit ofzo?

nee, dan moet je het vliegwiel er af halen, en dan 3 schroeven los, dan kuj je hem verdraaien! zijn genoeg topics over geweest volgens mij.. zelf heb ik hem helemaal op het vroegst staan, nog een stukje uitgevijlt, loopt super!!
 
Jelle rs50 8-5-2007 21:58 Print reply
Posts: 521
oke! ga ik proberen.
Hoeveel toeren kun jij nu maken dan?
 
NSR2 Chauffeur 8-5-2007 22:01 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
oke! ga ik proberen.
Hoeveel toeren kun jij nu maken dan?

in de 4e 12000 ongeveer.. in de vrije veel meer.. maar dat moet je niet te vaak doen, is lang niet best!!
 
Jelle rs50 8-5-2007 22:04 Print reply
Posts: 521
jezus! ik haal in z'n 4 maar 9000 toeren. Maar hoe zit dat vliegwiel eigenlijk in elkaar? Want ik weet dus nu niet hoe ik hem eerder of later kan zetten. En zit je vliegwiel net iets voor je ketting, of bij het kapje bij je kickstart?
 
BIET 8-5-2007 22:06 Print reply

Posts: 22355
@NSR Chaufffeur
jah, jij hebt alleen een 70 athena. Iets andere cilinder... Op een Ge2 moet je dat soort grappen niet uithalen, want dat gaat niet werken. Op dees cilinder is de ori stand het best.

@Jelle:
voor je voortandwiel ja, Achter dat kapje, dat metale ronde ding, dat kan je eraf halen emt een vliegwieltrekken en daarachter zit de ontsteking, zit met 3 schroeven vast, als je die alle 3 wat losdraaid kan je de onststeking draaien, vroeger of later zetten dus. Alleen met setup is de originele stand het best.

En wat voor maten heb je trouwens allemaal geprobeerd globaal gezien en dat heeft toch wel enig verschil gemaakt? Als verschillende sproeiers geen verschillend rijgedrag opleveren ligt het in iedergeval niet aan je afstelling.

Dat ie beter draaid wanneer ie koud is is wel opmerkelijk.

Ook hallo trouwens. Groetjes van Disselboom 38 in Soest

Dit bericht is gewijzigd door BIET op 8-5-2007 om 22:10 uur.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Menu2t 8-5-2007 22:13 Print reply

Posts: 2815
Je zegt dat je maar 8500 toeren in ze 4 maakt. Maar hoe hard rijd je hiermee dan? Trekt hij wel een beetje lekker door?
Want ik reed met mijn belgische50, 18mm, metrakit, ook maar net 9k in ze 6 op top (90 kmph)
 
NSR Supersprint special!
Jelle rs50 8-5-2007 22:15 Print reply
Posts: 521
Je hoort hem echt stotteren bij 8500 toeren. Maar wat denk jij dat het beste is? eerder of later? en welke kant moet ik hem dan op zetten?
 
NSR2 Chauffeur 8-5-2007 22:16 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Je hoort hem echt stotteren bij 8500 toeren. Maar wat denk jij dat het beste is? eerder of later? en welke kant moet ik hem dan op zetten?

maar heb je er wel eens goed op gereden dan met dit setup?? want dan zou ik er niets aan veranderen!!
 
Frysk 8-5-2007 22:17 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelle honda NSR
Je hoort hem echt stotteren bij 8500 toeren. Maar wat denk jij dat het beste is? eerder of later? en welke kant moet ik hem dan op zetten?



kleinere sproeier dan
 
giggitybyte
BIET 8-5-2007 22:18 Print reply

Posts: 22355
Ik denk niet dat het aan de onsteking ligt, aangezien ie wel 11000 wil draaien als ie nog koud is
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 3703 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved