Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carburateurs lopen over

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42869 - Carburateurs lopen over
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Luc 8-5-2007 19:28 Print topicpost

Posts: 3590
Dag mensen,

Even een klein verhaaltje vooraf.
Ben dus nog steeds bezig met het bouwen van een buggy, is ongeveer voor 80% klaar. En er ligt een Kawasaki GPZ600r motorblok onder.
Motor heeft vantevoren goed gelopen, (dat is het gekke eraan).

Nu zit ik het met volgende probleem. Het motorblok heeft 4 Keihin CVK carburateurs, waarvan er télkens één blijft overstromen. Danwel via het overloop slangetje, of dat de benzine er bij de luchtinlaat uitgesijpeld komt, wat opnieuw wordt aangezogen waardoor de motor slecht loopt. Door het verwisselen van de vlotters ben ik er achter gekomen dat het aan de vlotter ligt, het lijkt alsof die bepaald vlotter het bij de ene carburateur meer heeft dan de andere; maar dat zou niet uit mogen maken. Ik heb de vlotter in een bakje met benzine gelegd, en na verloop van tijd (ca. 1 avond) ligt de vlotter wel dieper in het bakje, hij zinkt niet. Maar als ik hem in de carburateur stop, en de kraan aan zet dan was et na een paar minuten pas dat het achter uit één van de 2 gaatjes uit de carburateur komt. Dat is het gekke. Vlotterpennetje wat omhoog buigen blijkt ook niet te werken.
Telkens dacht ik het opgelost te hebben, maar na verloop van tijd begon de carburateur alsnog te overstromen.

Is dit een bekende kwaal van de carburateurs?

Misschien trouwens wel verstandig om het te vermelden. In de eerste gevallen liep de betreffende carburateur telkens over via de overloop slang. Na alles omgegooid te hebben met de vlotters, loopt het voortaan alleen maar uit de luchtinlaat van de carburateur, en ook niet meer zo hard als uit het slangtje.
 

- Han - 8-5-2007 19:37 Print reply

Posts: 9667
lijkt wel alsof de vlotterpin niet af wil sluiten, is die wel gewoon goed?
 
<10.000 posts
Luc 8-5-2007 20:23 Print reply

Posts: 3590
De vlotternaald zou het eigenlijk ook niet kunnen zijn, aangezien die ook al verwisseld is met de andere carburateurs.
 
lange elst 8-5-2007 20:51 Print reply

Posts: 441
toch lijkt het idd alsof de vlotter niet wilt afsluiten

is hij niet lek?
 
fietsie 9-5-2007 0:28 Print reply

Posts: 1438
beugeltje van de flotter ombuigen datie eerder afsluit
 
Aprlia RS50 70cc MK 21 mm Del carb topsnelheid 110 KM
Jozeff - Forum en Sales Moderator 9-5-2007 8:16 Print reply

Posts: 10835
je kan hem beter in een bakje water legggen want die benzine is ook verdampt in 1 nacht.

allen dat wisselen snap ik niet helemaal, maar als hij steeds blijft lekken bij dezelfde vlotter dan ligt het toch aan de vlotter lijkt me
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 993 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved