zeker kan het daar mee te maken hebben, maar hoeveel kan je het bewegen anders kan het bijv. je ketting ook zijn geweest of iets anders waardoor die "" remde "" maa kon je bijv. de brug ook raken
Quote:Oorspronkelijk gepost door: NSR_rijder
nee het bewegen is echt minimaal..
nu ga ik trouwens morgen zon 40 km rijden zou ik dit wel doen of eerst kijken wat de oorzaak is enzo?
wiel gaat maar minimaal heen en weer
Als er speling op zit kan je rem dus wel gaan blokeren!!!
Als hij naar voren staat en je remt en dan schiet hij weer naar achteren door de speling (druk op het wiel verwisselt van vooruit naar achteruit), dan trekt hij je rem dus strakker aan door de speling en kan hij blokkeren. Dit heb ik zelf ook gehad op mn mtx-sh, de stang die de remnaaf op zn plek hield zat speling op. Omdat hij dus naar voren moet staan, blokkeert hij niet altijd.
het pinnetje in je trommmel wat de remschoenen naar buiten drukt staat zonder te remmen zo H|H
als je remt staat ie zo H/H
als je remschoenen versleten zijn moet ie de remschoenen verder naar buiten toe drukken waardoor het kan gebeuren dat het pinnetje van je remhevel haaks op de schoenen komt te staan. zo dus: H-H
als ie zo staat schiet hij meestal niet meer terug in zijn originele stand omdat de vlakke kanten van het pinnetje en de remblokken goed op elkaar inklemmen. (normaal schieten ze via de afgeronde kanten weer terug in de originele stand.
dus kijk even hoe het met je remblokken is gesteld
p.s. H = remschoen
| is pinnetje van je remhevel in de trommel
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Scarface
Het kan zijn dat je remblokken versleten zijn.
het pinnetje in je trommmel wat de remschoenen naar buiten drukt staat zonder te remmen zo H|H
als je remt staat ie zo H/H
als je remschoenen versleten zijn moet ie de remschoenen verder naar buiten toe drukken waardoor het kan gebeuren dat het pinnetje van je remhevel haaks op de schoenen komt te staan. zo dus: H-H
als ie zo staat schiet hij meestal niet meer terug in zijn originele stand omdat de vlakke kanten van het pinnetje en de remblokken goed op elkaar inklemmen. (normaal schieten ze via de afgeronde kanten weer terug in de originele stand.
dus kijk even hoe het met je remblokken is gesteld
p.s. H = remschoen
| is pinnetje van je remhevel in de trommel
dankje wel man shifty ook. ik ga binnekort maar me achterwiel eraf halen en me blokjes vervangen enzo.