Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
7-5-2007 20:50 |
Posts: 13700 |
frame verlassen, ketting uitlijnen, kabelboom, radiator ophanging, uitlaat verlassen
|
|
|
|
geert-nsr |
7-5-2007 20:51 |
Posts: 6438 |
waarom zou je het willen?
idd wat rob hierboven zei..
|
|
|
|
driver004 |
7-5-2007 20:52 |
Posts: 3418 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
waarom zou je het willen?
idd wat rob hierboven zei..
miss heeft die zon blok ?
een am6 blok heeft tog ook zon put achteraan in de carters?
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
Royal Club |
7-5-2007 20:57 |
Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]
miss heeft die zon blok ?
een am6 blok heeft tog ook zon put achteraan in de carters?
put?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
barry |
7-5-2007 20:58 |
Posts: 7387 |
-ophangepunten lassen, daarbij lettend op montage/demontage heid blok
-ketting uitlijnen, tandwielen moeten in 1 lijn staan
-carb uitlijnen/verplaatsen/pasmaken icm achterveer/luchtfilter
-uitlaat pas maken op frame en blok zo plaatsen dat uitlaat nog redelijk te plaatsen is
-blok 'zwevend' in frame hangen, niet dat er een carter/motorblok deel het frame raakt.
- blok zo ophangen dat er rekening wordt gehouden met de radiateur(s).
heb je er nog zin in?
|
|
He? |
|
mblover |
7-5-2007 21:08 |
Posts: 5391 |
Neem een ns1 blok, en gooi dat onder je mtx,
boor die cilinder op, smijt er een leukere carb achter, en regel/bak een leuke uitlaat, en je bent ook klaar...
edit: en fix een klein beugeltje om een radiateur op te hangen.
Wat je niet hoeft te doen is dus:
-Ketting uitlijnen
-Ophangpunten voor het blok lassen
Wat je wel moet doen:
-radiateur erop zetten, even klein beugeltje maken,
-passende uitlaat zoeken
Om het harder te laten gaan dit doen:
-of een opmaat maken
-cilinder opboren en tunen
-grotere carb erachter.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 7-5-2007 om 21:11 uur.
|
|
|
|
Splendid |
7-5-2007 21:10 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Neem een ns1 blok, en gooi dat onder je mtx,
boor die cilinder op, smijt er een leukere carb achter, en regel/bak een leuke uitlaat, en je bent ook klaar...
denk je dat ori ns1 niet leuk rijdt ofzo?:P
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
50cc crosser |
7-5-2007 21:16 |
Posts: 1866 |
|
|
2 stroke ain't for everybody but for those that it is |
|
teamdoko |
7-5-2007 21:22 |
Posts: 420 |
zorg er ook voor
dat de ketting zo min mogelijk over het frame schuurt
en je moet proberen dat als de veer is ingedrukt als je erop zit de voortand wiel en achtertandwiel zo recht mogelijk op elkaar staan.
de rechte lijn kettingtandwiel-achterbrugas- wielas ...moeten in een lijn staan bij half ingeveerde vering .
http://www.kreidler....&start=0#img_148
hier een interresante link let vooral goed op de post van lvs
en denk er ook aan dat een frame ook veert als je daar de stevig heid uithaald dat het ook gevaarlijk wordt
|
|
|
|
Splendid |
7-5-2007 21:32 |
Posts: 8421 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Neem een ns1 blok, en gooi dat onder je mtx,
boor die cilinder op, smijt er een leukere carb achter, en regel/bak een leuke uitlaat, en je bent ook klaar...
edit: en fix een klein beugeltje om een radiateur op te hangen.
Wat je niet hoeft te doen is dus:
-Ketting uitlijnen
-Ophangpunten voor het blok lassen
Wat je wel moet doen:
-radiateur erop zetten, even klein beugeltje maken, Zo klaar
-passende uitlaat zoeken Proma
Om het harder te laten gaan dit doen:
-of een opmaat maken
-cilinder opboren en tunen
-grotere carb erachter.
Waarom opvoeren..gaat ori hard zat dacht ik zo
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 7-5-2007 om 21:11 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 7-5-2007 om 21:33 uur.
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
mblover |
7-5-2007 22:04 |
Posts: 5391 |
Proma is idd een optie ja,
beugeltje voor een rad is idd zo gebeurt,
ns1 gaat ori hard zat, maar mocht dat niet genoeg zijn...
Enige voordeel van een am6 blok is dat het een brommerblok is, en daarom toegestaan voor de cross? En am6 is toch wel iets rapper (of in ieder geval makkelijker snel te krijgen) als honda.
|
|
|
|
mtx-motard |
7-5-2007 23:14 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
Proma is idd een optie ja,
beugeltje voor een rad is idd zo gebeurt,
ns1 gaat ori hard zat, maar mocht dat niet genoeg zijn...
Enige voordeel van een am6 blok is dat het een brommerblok is, en daarom toegestaan voor de cross? En am6 is toch wel iets rapper (of in ieder geval makkelijker snel te krijgen) als honda.
beter doe je niet tof.
een ns1 blok gaat harder als am6
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Frysk |
7-5-2007 23:28 |
Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
beter doe je niet tof.
een ns1 blok gaat harder als am6
zo extreem ruig is een NS1 blok nou ook weer niet (niet dat am6 harder gaat ofzo) maar toch
iig ik had de rotzooi er niet voor willen verlassen.. als je toch lassen gaat zet er direkt een CR125 blok onder
|
|
giggitybyte |
|
mblover |
8-5-2007 0:23 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
beter doe je niet tof.
een ns1 blok gaat harder als am6
Beter ga jij eerst mijn reply goed lezen, ik heb nergens beweert dat am6 trager of sneller is als een ns1 blok.
Ik beweerde alleen dat een ns1 blok geen brommerblok is, en een am6 blok wel, en de am6 volgens wedstrijdregelementen wel mag, en ns1 niet.
Ga je een 50cc honda blokje met een am6 blokje vergelijken, dan is het am6 blokje sneller. (En ja, uiteindelijk zijn ze allebei erg snel te krijgen, dat weet ik, dus daar is geen discussie over nodig)
|
|
|
|
Bulletproof |
8-5-2007 0:26 |
Posts: 3350 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
beter doe je niet tof.
een ns1 blok gaat harder als am6
Beter doe jij niet zo tof want geloof dat ns1 74cc standaard is en am6 gewoon 50cc
|
|
|
|