Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Am6 blok op mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 912 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42853 - Am6 blok op mtx-sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

X-treme 7-5-2007 20:49 Print topicpost

Posts: 15
Hee, ik ben van plan een am6 blok op een honda mtx-sh te bouwen, iemand hier ervaring mee? en wat er allemaal moet gebeuren enz..

 

Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 7-5-2007 20:50 Print reply

Posts: 13700
frame verlassen, ketting uitlijnen, kabelboom, radiator ophanging, uitlaat verlassen
 
geert-nsr 7-5-2007 20:51 Print reply

Posts: 6438
waarom zou je het willen?

idd wat rob hierboven zei..
 
driver004 7-5-2007 20:52 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
waarom zou je het willen?

idd wat rob hierboven zei..

miss heeft die zon blok ?
een am6 blok heeft tog ook zon put achteraan in de carters?


 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Royal Club 7-5-2007 20:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]

miss heeft die zon blok ?
een am6 blok heeft tog ook zon put achteraan in de carters?




put?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
barry 7-5-2007 20:58 Print reply

Posts: 7387
-ophangepunten lassen, daarbij lettend op montage/demontage heid blok
-ketting uitlijnen, tandwielen moeten in 1 lijn staan
-carb uitlijnen/verplaatsen/pasmaken icm achterveer/luchtfilter
-uitlaat pas maken op frame en blok zo plaatsen dat uitlaat nog redelijk te plaatsen is
-blok 'zwevend' in frame hangen, niet dat er een carter/motorblok deel het frame raakt.
- blok zo ophangen dat er rekening wordt gehouden met de radiateur(s).

heb je er nog zin in?

 
He?
mblover 7-5-2007 21:08 Print reply

Posts: 5391
Neem een ns1 blok, en gooi dat onder je mtx,

boor die cilinder op, smijt er een leukere carb achter, en regel/bak een leuke uitlaat, en je bent ook klaar...
edit: en fix een klein beugeltje om een radiateur op te hangen.

Wat je niet hoeft te doen is dus:
-Ketting uitlijnen
-Ophangpunten voor het blok lassen

Wat je wel moet doen:
-radiateur erop zetten, even klein beugeltje maken,
-passende uitlaat zoeken

Om het harder te laten gaan dit doen:
-of een opmaat maken
-cilinder opboren en tunen
-grotere carb erachter.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 7-5-2007 om 21:11 uur.
 
Splendid 7-5-2007 21:10 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Neem een ns1 blok, en gooi dat onder je mtx,

boor die cilinder op, smijt er een leukere carb achter, en regel/bak een leuke uitlaat, en je bent ook klaar...


denk je dat ori ns1 niet leuk rijdt ofzo?:P
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
50cc crosser 7-5-2007 21:16 Print reply

Posts: 1866
hier staat het zelfde alleen dan met am 5 blok is maar als voorbeeltje http://www.brommercr...l/viewtopic.php?t=41
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
teamdoko 7-5-2007 21:22 Print reply
Posts: 420
zorg er ook voor
dat de ketting zo min mogelijk over het frame schuurt

en je moet proberen dat als de veer is ingedrukt als je erop zit de voortand wiel en achtertandwiel zo recht mogelijk op elkaar staan.

de rechte lijn kettingtandwiel-achterbrugas- wielas ...moeten in een lijn staan bij half ingeveerde vering .

http://www.kreidler....&start=0#img_148

hier een interresante link let vooral goed op de post van lvs

en denk er ook aan dat een frame ook veert als je daar de stevig heid uithaald dat het ook gevaarlijk wordt
 
Splendid 7-5-2007 21:32 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Neem een ns1 blok, en gooi dat onder je mtx,

boor die cilinder op, smijt er een leukere carb achter, en regel/bak een leuke uitlaat, en je bent ook klaar...
edit: en fix een klein beugeltje om een radiateur op te hangen.

Wat je niet hoeft te doen is dus:
-Ketting uitlijnen
-Ophangpunten voor het blok lassen

Wat je wel moet doen:
-radiateur erop zetten, even klein beugeltje maken, Zo klaar
-passende uitlaat zoeken Proma

Om het harder te laten gaan dit doen:
-of een opmaat maken
-cilinder opboren en tunen
-grotere carb erachter.

Waarom opvoeren..gaat ori hard zat dacht ik zo

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 7-5-2007 om 21:11 uur.



Dit bericht is gewijzigd door Splendid op 7-5-2007 om 21:33 uur.
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
mblover 7-5-2007 22:04 Print reply

Posts: 5391
Proma is idd een optie ja,
beugeltje voor een rad is idd zo gebeurt,
ns1 gaat ori hard zat, maar mocht dat niet genoeg zijn...

Enige voordeel van een am6 blok is dat het een brommerblok is, en daarom toegestaan voor de cross? En am6 is toch wel iets rapper (of in ieder geval makkelijker snel te krijgen) als honda.
 
mtx-motard 7-5-2007 23:14 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Proma is idd een optie ja,
beugeltje voor een rad is idd zo gebeurt,
ns1 gaat ori hard zat, maar mocht dat niet genoeg zijn...

Enige voordeel van een am6 blok is dat het een brommerblok is, en daarom toegestaan voor de cross? En am6 is toch wel iets rapper (of in ieder geval makkelijker snel te krijgen) als honda.


beter doe je niet tof.

een ns1 blok gaat harder als am6
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Frysk 7-5-2007 23:28 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


beter doe je niet tof.

een ns1 blok gaat harder als am6



zo extreem ruig is een NS1 blok nou ook weer niet (niet dat am6 harder gaat ofzo) maar toch


iig ik had de rotzooi er niet voor willen verlassen.. als je toch lassen gaat zet er direkt een CR125 blok onder
 
giggitybyte
mblover 8-5-2007 0:23 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


beter doe je niet tof.

een ns1 blok gaat harder als am6


Beter ga jij eerst mijn reply goed lezen, ik heb nergens beweert dat am6 trager of sneller is als een ns1 blok.

Ik beweerde alleen dat een ns1 blok geen brommerblok is, en een am6 blok wel, en de am6 volgens wedstrijdregelementen wel mag, en ns1 niet.

Ga je een 50cc honda blokje met een am6 blokje vergelijken, dan is het am6 blokje sneller. (En ja, uiteindelijk zijn ze allebei erg snel te krijgen, dat weet ik, dus daar is geen discussie over nodig)
 
Bulletproof 8-5-2007 0:26 Print reply

Posts: 3350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


beter doe je niet tof.

een ns1 blok gaat harder als am6


Beter doe jij niet zo tof want geloof dat ns1 74cc standaard is en am6 gewoon 50cc
 

Dit topic is 5134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved