christianos |
7-5-2007 18:04 |
Posts: 20445 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
ik snap wel maar dargor niet helemaal als het vlieg wiel makkelijker draait door dat er meer massa aan de krukas zit drijft hij dus ook makkelijker de nokkenas aan waardoor de kleppen dus bedient worden
zoals ik al zei, het maakt niet uit, aan de andere kant heb je ook een vliegwiel in de vorm van je blok he?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-5-2007 18:06 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]
zoals ik al zei, het maakt niet uit, aan de andere kant heb je ook een vliegwiel in de vorm van je blok he?
leg me dat even uit
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
christianos |
7-5-2007 18:07 |
Posts: 20445 |
je blok zet ook door als het eenmaal draait.
koppeling , bak enzo.. bla
Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-5-2007 om 18:07 uur.
|
|
|
|
benellifan |
7-5-2007 18:08 |
Posts: 1553 |
maar de massa van je krukas is al genoeg om het zootje aan te drijven
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
7-5-2007 18:08 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
maar de massa van je krukas is al genoeg om het zootje aan te drijven
draaiende te houden
door de dode punten heen helpen dus
om zooitje aan te drijven ben je toch echt ontbrandingen nodig
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-5-2007 om 18:10 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
benellifan |
7-5-2007 18:09 |
Posts: 1553 |
kan ook maar het is genoeg om je nokkenas aan te drijven
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
Splendid |
7-5-2007 18:21 |
Posts: 8421 |
pb erwtje van dit forum had een keer een 4 takt blok gekocht waar ook gewoon een binnenrotor op zat..staat wel in zn profiel enzo..blok was gebruikt om mee te sprinten
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Name of Steel |
7-5-2007 22:31 |
Posts: 3532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
is de massa aan de krukas dan nog wel genoeg om de kleppen te besturen
tuurlijk.. die high performance blokken van takegawa hangt vrijwel geen gewicht aan.. geen koppeling, geen vliegwiel ( immers een binnenrotor )
De "stoten" van de kruk worden opgevangen in de disteributie.. waardoor de ketting soepel blijft doorlopen
edit: gasreactie linkje takegawa blokje :P
http://video.google....77466&q=takegawa
Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 7-5-2007 om 22:40 uur.
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Kreidler Rmc |
7-5-2007 23:59 |
Posts: 802 |
pas op een hpi verlaat en een 4takt hoor je te vervroegen hoger in toeren
|
|
Brommers Kieken |
|
Uncle BLAM |
8-5-2007 2:26 |
Posts: 1025 |
ff zoeken, er zijn ook programmeerbare binnenrotors voor viertakt !
en bovendien ... mijn compressie is alleen al twee keer zo groot als de weerstand van de nokkenas en ik zit nog maar op 1:10,5
het is wel mogelijk dat je blokkie gaat 'schokken' bij lagere toerentallen b.v. beneden de 5000 rpm
|
|
een BF teller is sneller |
|
teamdoko |
8-5-2007 6:54 |
Posts: 420 |
denk dat het zobiezo niet gaat werken als je een hpi pakt van een 2 takt.
alleen al om 1 simple reden. een 2 takt krijgt krijgt elke arbeidslag een vonk een viertakt niet
het is maar een idee
Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 8-5-2007 om 6:56 uur.
|
|
|
|
Neluhz |
8-5-2007 9:00 |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
8-5-2007 9:20 |
Posts: 10835 |
dat hebben de meeste 4takt brommers/motoren zelfs
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Name of Steel |
8-5-2007 11:09 |
Posts: 3532 |
een viertakt heeft sowieso altijd al een "loze" vonk...
|
|
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>-------------- |
|
Vehikel |
10-6-2007 10:45 |
Posts: 2903 |
Misschien een beetje laat, maar ik heb die advertentie weer vegonden.
binnenrotor 4takt
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|