Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hpi op 4takt.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1111 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42840 - Hpi op 4takt.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

christianos 7-5-2007 18:04 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
ik snap wel maar dargor niet helemaal als het vlieg wiel makkelijker draait door dat er meer massa aan de krukas zit drijft hij dus ook makkelijker de nokkenas aan waardoor de kleppen dus bedient worden

zoals ik al zei, het maakt niet uit, aan de andere kant heb je ook een vliegwiel in de vorm van je blok he?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-5-2007 18:06 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
[...]

zoals ik al zei, het maakt niet uit, aan de andere kant heb je ook een vliegwiel in de vorm van je blok he?


leg me dat even uit
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
christianos 7-5-2007 18:07 Print reply

Posts: 20445
je blok zet ook door als het eenmaal draait.

koppeling , bak enzo.. bla


Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-5-2007 om 18:07 uur.
 
benellifan 7-5-2007 18:08 Print reply
Posts: 1553
maar de massa van je krukas is al genoeg om het zootje aan te drijven
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-5-2007 18:08 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: benellifan
maar de massa van je krukas is al genoeg om het zootje aan te drijven


draaiende te houden
door de dode punten heen helpen dus

om zooitje aan te drijven ben je toch echt ontbrandingen nodig

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-5-2007 om 18:10 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
benellifan 7-5-2007 18:09 Print reply
Posts: 1553
kan ook maar het is genoeg om je nokkenas aan te drijven
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Splendid 7-5-2007 18:21 Print reply

Posts: 8421
pb erwtje van dit forum had een keer een 4 takt blok gekocht waar ook gewoon een binnenrotor op zat..staat wel in zn profiel enzo..blok was gebruikt om mee te sprinten
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Name of Steel 7-5-2007 22:31 Print reply

Posts: 3532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
is de massa aan de krukas dan nog wel genoeg om de kleppen te besturen



tuurlijk.. die high performance blokken van takegawa hangt vrijwel geen gewicht aan.. geen koppeling, geen vliegwiel ( immers een binnenrotor )

De "stoten" van de kruk worden opgevangen in de disteributie.. waardoor de ketting soepel blijft doorlopen

edit: gasreactie linkje takegawa blokje :P
http://video.google....77466&q=takegawa

Dit bericht is gewijzigd door Name of Steel op 7-5-2007 om 22:40 uur.
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Kreidler Rmc 7-5-2007 23:59 Print reply

Posts: 802
pas op een hpi verlaat en een 4takt hoor je te vervroegen hoger in toeren
 
Brommers Kieken
Uncle BLAM 8-5-2007 2:26 Print reply

Posts: 1025
ff zoeken, er zijn ook programmeerbare binnenrotors voor viertakt !

en bovendien ... mijn compressie is alleen al twee keer zo groot als de weerstand van de nokkenas en ik zit nog maar op 1:10,5

het is wel mogelijk dat je blokkie gaat 'schokken' bij lagere toerentallen b.v. beneden de 5000 rpm
 
een BF teller is sneller
teamdoko 8-5-2007 6:54 Print reply
Posts: 420
denk dat het zobiezo niet gaat werken als je een hpi pakt van een 2 takt.
alleen al om 1 simple reden. een 2 takt krijgt krijgt elke arbeidslag een vonk een viertakt niet

het is maar een idee

Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 8-5-2007 om 6:56 uur.
 
Neluhz 8-5-2007 9:00 Print reply

Posts: 4032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
denk dat het zobiezo niet gaat werken als je een hpi pakt van een 2 takt.
alleen al om 1 simple reden. een 2 takt krijgt krijgt elke arbeidslag een vonk een viertakt niet

het is maar een idee

Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 8-5-2007 om 6:56 uur.


dat maakt opzich niet uit, een vonk tijdens je uitlaatslag kan geen kwaad.

 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 8-5-2007 9:20 Print reply

Posts: 10835
dat hebben de meeste 4takt brommers/motoren zelfs
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Name of Steel 8-5-2007 11:09 Print reply

Posts: 3532
een viertakt heeft sowieso altijd al een "loze" vonk...
 
---------------<=)))==-->>> Name of Steel <<<--==(((=>--------------
Vehikel 10-6-2007 10:45 Print reply

Posts: 2903
Misschien een beetje laat, maar ik heb die advertentie weer vegonden.
binnenrotor 4takt
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 2416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved