Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #42836 - NSR doet opeens raar??
|
Pagina 3 van 3
|
Dit topic is 2569 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
HONDA MTX-TREME |
8-5-2007 12:44 |
Posts: 1486 |
Hou je kvs en blokolie in de gaten, als het pijl snel zakt weet je dat er een keering of pakking lek is.
Dit bericht is gewijzigd door HONDA MTX-TREME op 8-5-2007 om 12:44 uur.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
8-5-2007 13:45 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: niekmtx
weer is ook veranderd hea.. iets grotere sproeier miss of luchtschroef wat indraaien, de luchtvochtigheid is lager.. dus krijgt die meer lucht, dus moet hij ook wat meer benzine..
en je zegt nu dat hij niet meer rookt of lees ik dat verkeerd? als hij dat nog doet had ik eerst even naar je koppakking gekeken.. als dat goed is.. en hijd oet het nog dan maar ff sproeiertje/luchtschroef..
Dat zwarte rommel in je kop is gewoon "normaal" roetaanslag noemen ze dat, komt door je verbranding..
Dit bericht is gewijzigd door niekmtx op 8-5-2007 om 12:29 uur.
ja, maar eerder had hij niet zoveel roet, dit was meer modderig.heb vanochtend al alles eraf gehaald
@jozef: rook was blauw
@honda-mtxtrem: hij lekt nergens olie
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Burningtux |
8-5-2007 13:50 |
Posts: 242 |
Volgens mij is je blokje slecht gereviseerd geweest
Die massa in je cilinderkop is door onverbrande olie, of door een onvolledige verbranding. Misschien heb je wat extra olie in je tank gedaan na de revisie?
Er zijn verschillende mogelijkheden:
Koppakking lek (eerder water verbruiken, dan valse lucht aanzuigen)
Voetpakking lek
Membraanpakking lek
Linker krukas keerring lek
Rechter krukas keerring lek (geen valse lucht) maar wel blauw roken als hij olie binnen krijgt (kan kop ook vies van worden)
Check eerst je carburatie en pakkingen, als dit alles niet helpt... Koop dan een keerringsetje en vervang de krukaskeerringen.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
8-5-2007 13:57 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Burningtux
Volgens mij is je blokje slecht gereviseerd geweest
Die massa in je cilinderkop is door onverbrande olie, of door een onvolledige verbranding. Misschien heb je wat extra olie in je tank gedaan na de revisie?
Er zijn verschillende mogelijkheden:
Koppakking lek (eerder water verbruiken, dan valse lucht aanzuigen)
Voetpakking lek
Membraanpakking lek
Linker krukas keerring lek
Rechter krukas keerring lek (geen valse lucht) maar wel blauw roken als hij olie binnen krijgt (kan kop ook vies van worden)
Check eerst je carburatie en pakkingen, als dit alles niet helpt... Koop dan een keerringsetje en vervang de krukaskeerringen.
heb al een heel setje gekocht.maar die keering is nog wel goed, alles is toen vervangen, behalve dus de linker keering
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Burningtux |
8-5-2007 14:00 |
Posts: 242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
heb al een heel setje gekocht.maar die keering is nog wel goed, alles is toen vervangen, behalve dus de linker keering
Dan zal het simpel zijn
Links keerring vervangen, met wat prutswerk kan je die wel vervangen zonder het blok open te doen als je geluk hebt. Dat keerringetje kost enkele euro's en dan kan je weer vrolijk rond kachelen
Nu je de clinder er af hebt, of de kop alleen, zou ik wel pakkingsetje kopen voor de cilinder ook. ff voetpakking/membraampakking/koppaking vernieuwen, dan kan je dat toch al zeker uitsluiten als het niet opgelost is me de keerring te vervangen.
Dit bericht is gewijzigd door Burningtux op 8-5-2007 om 14:02 uur.
|
|
|
|
ARWIN_honda |
8-5-2007 14:04 |
|
ARWIN_honda |
8-5-2007 19:08 |
Posts: 3534 |
ik heb nieuwe pakkingen tussen gedaan,hij blijft valse lucht krijgen, dus ik kan vastellen dat het tog de keerring is.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
ARWIN_honda |
10-5-2007 8:35 |
Posts: 3534 |
Ik heb de keering vervangen, en het pijpje op het spruitstuk dicht gemaakt, en nu rijd hij beter als eerder. iedereen bedankt voor jullie reacties.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Shifty |
10-5-2007 9:34 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
Ik heb de keering vervangen, en het pijpje op het spruitstuk dicht gemaakt, en nu rijd hij beter als eerder. iedereen bedankt voor jullie reacties.
Hehe, dat pijpje is voor je olie pompje, daar spuit hij de olie bij het mengsel. Als je die open laat, zuigt hij daar idd valse lucht.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
ARWIN_honda |
10-5-2007 9:49 |
Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Shifty
[...]
Hehe, dat pijpje is voor je olie pompje, daar spuit hij de olie bij het mengsel. Als je die open laat, zuigt hij daar idd valse lucht.
ja klopt, maar hij zat eerder verstopt, dus merkte ik er niks van.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
Shifty |
10-5-2007 9:51 |
Posts: 1113 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
ja klopt, maar hij zat eerder verstopt, dus merkte ik er niks van.
Okee Maar ja, het is opgelost.
|
|
-- Crosser Only -- Crosser 4 life -- |
|
ARWIN_honda |
10-5-2007 9:53 |
|
Woutjuh |
10-5-2007 12:53 |
Posts: 4422 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
ja, gelukkig wel. en heb net mn homoet special racing uitlaat binnen
gelukkig dat het opgelust is..
hoe rijdt het?
|
|
veel MT spul te koop! |
|
Dit topic is 2569 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 3
|
|