Bruuns |
7-5-2007 12:14 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
Nu heb ik mijn step klaar, maar kom ik erachter dat het ding achteruit loopt
er zit schijnbaar een of ander mechanisme in het achterwiel van een vespa.
zou ik het blok om kunnen draaien(dus eigenlijk op de kop?)
of zou ik van een vespa spaakwiel de naaf en alles kunnen gebruiken en om die naaf een bandje kunnen leggen?
afbeelding
er zit inderdaad een mecanisme in de naaf van zo'n vespa,
maar volges mij zijn die naven bijn a net zo groot als jouw achterwiel.
ik weet zo niet of er spaak naven van een vespa zijn, meeste vespa's hebben gietwielen dacht ik,
blok op de kop lijkt me niet ideaal, ( carb? )
kdenk toch dat je zelf iets moet gaan verzinnen in de vertanding en overbrenging enzo
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Rick_koningslust |
7-5-2007 12:16 |
Posts: 1467 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bruuns
[...]
er zit inderdaad een mecanisme in de naaf van zo'n vespa,
maar volges mij zijn die naven bijn a net zo groot als jouw achterwiel.
ik weet zo niet of er spaak naven van een vespa zijn, meeste vespa's hebben gietwielen dacht ik,
blok op de kop lijkt me niet ideaal, ( carb? )
kdenk toch dat je zelf iets moet gaan verzinnen in de vertanding en overbrenging enzo
er zijn wel spaaknaven.. heb hier nog een vespa stan met spaakwielen.. maar weet niet of er bandjes voor zijn..
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
Bruuns |
7-5-2007 12:18 |
Posts: 2213 |
je zou er dan een kleinere velg om heen moeten maken?
kun je het blok niet omdraaien?
dus niet op de kop maar met de cilinder naar het wiel?
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
Rick_koningslust |
7-5-2007 12:24 |
Posts: 1467 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bruuns
je zou er dan een kleinere velg om heen moeten maken?
kun je het blok niet omdraaien?
dus niet op de kop maar met de cilinder naar het wiel?
Dat is zeker ook een optie..! ik ga gelijk ff kijken.
Bedankt.!
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
mtx_owned |
7-5-2007 12:27 |
Posts: 2183 |
ik heb vroeger precies zo'n ding gehad. Maar er zijn wel wieltjes te krijgen ong. net zo groot als die van jou met dat mechanisme erin.
|
|
Vrijheid is een volgetankte Mercedes |
|
Rick_koningslust |
7-5-2007 12:37 |
Posts: 1467 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
ik heb vroeger precies zo'n ding gehad. Maar er zijn wel wieltjes te krijgen ong. net zo groot als die van jou met dat mechanisme erin.
weet je ook nog waar die te krijgen zijn? of hoe ze heten?
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
mtx-motard |
7-5-2007 14:06 |
Posts: 14947 |
vespa blokken draaien de andere kant op ten opzichte van de meeste brommers
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
ikkejw |
7-5-2007 14:29 |
Posts: 9886 |
Met een verkeerd (of eigenlijk goed) afgestelde ontsteking willen veel 2takt blokjes nog wel eens achteruit lopen, in jouw geval dus vooruit
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
User 927 |
7-5-2007 15:14 |
Posts: 6405 |
V-snaar kruisen? Of tandwiel op pulley as van je blok, en dat een ander tandwiel aan laten drijven waar je de pulley op zet.
Of anders idd Vespa naaf zien te regelen.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
7-5-2007 15:35 |
Posts: 10835 |
als je een vespa naaf pakt dan klopt er niks van je overbrenging en zal je langzaam gaan.
kan je beter citta klok pakken of misschien heel citta wiel als je dat niet te groot vind.
blok op zijn kop moet denk ik wel lukken als je dan wel de carb gewoon recht hangt. Alleen gaat je uitlaat dan omhoog.
dan moet je ook de schoentjes van je koppeling andersom zetten.
blok met cilinder naar achter gaat denk ik niet werken. je hebt dan slechte koeling en je vsnaar moet helemaal over je cilinder heen lopen wat niet fijn zal gaan.
vsnaar kruisen kan opzich ook wel, gebeurd bij landbouwvoertuigen ook vaak zat.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
Rick_koningslust |
7-5-2007 16:25 |
Posts: 1467 |
Heb het blok gewoon omgedraaid.. dus met de cilinder na achter... en Hij rijd nu wel vooruit
De koeling zou niet zon ramp zijn omdat er toch niet langer word gereden als 5 min..
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
PraatPaal |
7-5-2007 17:20 |
Posts: 7977 |
ahahha mensen die dachten dat je je hele blok om zou keren met de cilinder naar voren :p
alhoewel dat met een vespa blok nogniet zo heel raar zou zijn want de carberateur zit achterop het blok. Dus ook die zou je nog om kunne draaien haha
|
|
|
|
KennyVespa |
7-5-2007 17:33 |
Posts: 133 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als je een vespa naaf pakt dan klopt er niks van je overbrenging en zal je langzaam gaan.
kan je beter citta klok pakken of misschien heel citta wiel als je dat niet te groot vind.
blok op zijn kop moet denk ik wel lukken als je dan wel de carb gewoon recht hangt. Alleen gaat je uitlaat dan omhoog.
dan moet je ook de schoentjes van je koppeling andersom zetten.
blok met cilinder naar achter gaat denk ik niet werken. je hebt dan slechte koeling en je vsnaar moet helemaal over je cilinder heen lopen wat niet fijn zal gaan.
vsnaar kruisen kan opzich ook wel, gebeurd bij landbouwvoertuigen ook vaak zat.
grootste onzin wat ik ooit gehoord heb,
in een vespa wiel zit exact 100% dezelfde vertanding als in een citta wiel, aleen een citta gaat langzamer omdat een citta kleinere wielen heeft, aleen in een vespa ciao snor zit eens andere vertanding, en zeg niet dat het niet zo is want rijd al bijna 2 jaar vespa en heb zelf 2 vespas en een citta
|
|
|
|
mtx-r50 |
8-5-2007 17:41 |
Posts: 264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
als je een vespa naaf pakt dan klopt er niks van je overbrenging en zal je langzaam gaan.
kan je beter citta klok pakken of misschien heel citta wiel als je dat niet te groot vind.
blok op zijn kop moet denk ik wel lukken als je dan wel de carb gewoon recht hangt. Alleen gaat je uitlaat dan omhoog.
dan moet je ook de schoentjes van je koppeling andersom zetten.
blok met cilinder naar achter gaat denk ik niet werken. je hebt dan slechte koeling en je vsnaar moet helemaal over je cilinder heen lopen wat niet fijn zal gaan.
vsnaar kruisen kan opzich ook wel, gebeurd bij landbouwvoertuigen ook vaak zat.
Waarom schoentjes van koppeling omdraaien??? motor draait toch nog in zijn originele richting?
|
|
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it. |
|
Uncle BLAM |
8-5-2007 18:10 |
Posts: 1025 |
koppelings schoentjes omdraaien da begrijp ik nie ...
maare oude vespa's hebben spaakwielen en vespa heeft zowieso geforceerde koeling met een fan dus koeling krijgt 'ie wel als je het blok omdraait
|
|
een BF teller is sneller |
|