Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beroep tegen bekeuring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 665 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4283 - Beroep tegen bekeuring
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Tom- 1-5-2004 23:28 Print reply

Posts: 4151
@Tsxxerr, eerst zien, dan geloven.
 
FTS Member
tsxerr 1-5-2004 23:29 Print reply

Posts: 1478
klopt heb ik ook tegen hem gezegt. hij komt morge de motor ophalen. Dan zal ik wel even vragen of hij dat op papier wil zetten. Dan ga ik er maandag mee naar de woutenkiet, om zijn verhaal na te trekken.
 
http://groups.msn.com/tsxer
-Tom- 1-5-2004 23:30 Print reply

Posts: 4151
Laat het maar eens zien volgende de wet :P Dus artikel nummer enzo, daarmee kan je wel naar de politie toegaan.
 
FTS Member
tsxerr 1-5-2004 23:34 Print reply

Posts: 1478
Ik ga hem morge uithoren
 
http://groups.msn.com/tsxer
Punk [Dave] 2-5-2004 5:14 Print reply

Posts: 7003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

Maar het zou wel oneerlijk zijn; meten met 2 maten... Maar is dit niet weer zoiets als van al die topics die gaan over dat een brommer 4 KW mag hebben enzo (kan ik nu niet meer vinden in de search, zeer vaag ) ?




http://archief.teleg...cent=&bron=alles
 
rasta man 2-5-2004 10:53 Print reply

Posts: 3612
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Punk [Dave]

[...]


http://archief.teleg...cent=&bron=alles



1997



Dit bericht is ge-edit door rasta man op 2-5-2004 10:55
 
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK
tsxerr 2-5-2004 11:01 Print reply

Posts: 1478
Vind het maar een vaag artikel. Er word niet duidelijk de regel in uitgelegd
 
http://groups.msn.com/tsxer
brutus 2-5-2004 11:20 Print reply

Posts: 7934
ja maar ja gepost in 2002 wat moet je ermee zal toch el niet waar zijn net zoals die vorige met dat brommers meer vermogen mogen hebben was ook een artikel over.
maar goed ik wil eigenlijk wel een groot suk tekst zien, voor ik het geloof.
en al 2 jaar oud wat kan je hiervan verwachten

is er nou al concretere informatie?

Dit bericht is ge-edit door brutus op 2-5-2004 11:28
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
rasta man 2-5-2004 12:28 Print reply

Posts: 3612
sorry dat ik het hier post maar ik d8 dat ik ergens net las dat je brom nog 14 dage verzekerd is klopt dat en kan je daat ook ergens terugvinde op internet ofzo ik moet het ff wete anders ga ik niet rijde zo
 
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK
tsxerr 2-5-2004 12:29 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rasta man

sorry dat ik het hier post maar ik d8 dat ik ergens net las dat je brom nog 14 dage verzekerd is klopt dat en kan je daat ook ergens terugvinde op internet ofzo ik moet het ff wete anders ga ik niet rijde zo

klopt. moet je naar de site van je verzekering gaan. En daar de polisvoorwaarde lezen. Bij mij stond er in dat hij 14 dagen naverzekert is.
 
http://groups.msn.com/tsxer
Dimage 2-5-2004 16:03 Print reply

Posts: 33
Ik heb vorig jaar over dit onderwerp en het onderwerp "buitenlandse bromfietsen op de Nederlandse weg" al een uitgebreide discussie gehouden, waarin dit naar voren kwam over het alhier besproken onderwerp;

Quote:

Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie. U bent zeker niet de enige met vragen over welke
regels gelden voor oldtimers/buitenlandse bromfietsen; we hebben vaker
vragen over dit onderwerp gekregen.

Uit uw mail maak ik op dat u vooral vragen hebt over de max.
constructiesnelheid, en wat er gebeurt als een oldtimer aan een
vermogenstest wordt onderworpen. Artikel 5.6.8 van het Voertuigreglement
(VTR) stelt dat bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximumsnelheid
van ten hoogste 45 km/h, bij voortduring moeten blijven voldoen aan deze
door de constructie bepaalde maximumsnelheid. Recentelijk (29 januari 2003)
heeft het gerechtshof in Leeuwarden uitgesproken dat die eis ook geldt voor
bromfietsen die al voor de inwerkingtreding van het Voertuigreglement in
1994 in Nederland in gebruik genomen waren. In deze zaak voerde een bezitter
van een oldtimer aan dat die eis niet voor zijn bromfiets gold, omdat hij
oud was en er vroeger andere eisen werden gesteld. Het gerechtshof stelt dat
de wetgever bewust niet heeft voorzien in een historische regeling en dat
daarom de permanente eis zoals neergelegd in artikel 5.6.8 VTR ook voor die
voertuigen geldt. (mocht u de uitspraak willen nalezen: hij staat op
www.rechtspraak.nl, onder 'Belangrijke uitspraken' - zoeken op zaaknummer
WAHV 02/00742)

Voor verdere informatie over de sancties verwijs ik u graag naar onze
website www.verkeershandhaving.nl. Onder 'Overtredingen' vindt u het kopje
'Opgevoerd' en daar staat alle relevante informatie. Ook de sectie 'Vragen'
bevat informatie over overschrijding van de maximum constructiesnelheid van
bromfietsen. Daarbij wordt ook ingegaan op de vraag wanneer een
brom/snorfiets in beslag genomen wordt: inbeslagname gebeurt als de maximum
constructiesnelheid boven de 55 km/uur (snorfiets) of 75 km/uur (bromfiets)
ligt. Als de brommer of snorfiets tot een goedgekeurd type behoort, kan de
politie de onderdelen in beslag nemen die voor de overschrijding van de
maximum constructiesnelheid zorgen. Is de brommer of snorfiets g??n
goedgekeurd exemplaar, dan wordt het gehele voertuig in beslag genomen.

Ik hoop dat ik uw vragen zo voldoende heb beantwoord. Mocht u aanvullende
vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie



Overigens heeft het verhaal van de oldtimer eigenaar die dit voor heeft laten komen en de zaak verloor ook al in de bromfiets van verleden jaar gestaan.

De rest van de discussie met het OM betreffende de de buitenlandse bromfietsen is op de navolgende link te vinden; http://www.classicso...3872&threadid=24



 
JeRyZ 6-5-2004 22:39 Print reply
Posts: 193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JeRyZ

Bijna altijd worden nieuwe wetgevingen gewoon ingevoerd, en niemand weet ervan. Pas als iemand het helemaal tot de bodem uit gaat zoeken, komen er onverwachte dingen boven. Zoals nu dus.

En als een topic zoals dit zo weer vergeten is, heeft niemand de kans om het te weten te komen.

De site is trouwens: http://www.bromfiets.nl denk ik....

Ik zal even een mail sturen naar de redactie, even kijken of zij het nog weten

Beste redactie,

Ik las op het brommerforum waar ik lid van ben: www.brommerforum.nl het volgende:

(het verhaal: bladiebladiebla)

Ik weet het, het is nogal een verhaal, maar nu was mijn vraag: weet U of dit artikel nog steeds klopt, of is het ondertussen alweer aangepast.
Bij voorbaat dank,

Sander van der Ham.

Eens kijken wat ze zeggen.



Ik weet het, een oud topic, maar ik heb dus antwoord gekregen:
Beste Sander,

Hoera hoera, Europa!
Als je naar de Europese wetgeving kijkt mag elke brommer die ooit in Europa een type goedkeuring heeft gekregen ook in de rest van europa rijden, dus ook als die brommer harder kan dan in bv nederland is toegestaan.
MAAR !! Nederland (mevr. peijs) wil dit natuurlijk niet en houd zich aan de oude nederlandse regels.
Cok van den Heuvel houdt zich heel erg met deze zaak bezig en probeert nu in Brussel antwoord te krijgen op oa deze vraag.
Zodra er meer bekend is schrijven we dat in Bromfiets, maar voor nu is het gewoon oppassen dat je niet gepakt wordt!!

Vr. groet

Pien Meppelink

 
Heb je ooit wel eens je tanden op moeten rapen met gebroken vingers?
bram-hercules 6-5-2004 22:55 Print reply

Posts: 317
duidelijk,
ik ben zo blij,
dat ik oldtimers rij,
nooit meer op de rollerbank
groot is mijn dank
ik denk dat ik maar dichter wordt
dan rij ik al die juten aan gort.
ik ben zo blij
dat ik oldtimer rij
of had ik dat al gezecht
zorrie
 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
bram-hercules 27-5-2004 15:15 Print reply

Posts: 317
Quote:

Is de brommer of snorfiets g??n goedgekeurd exemplaar, dan wordt het gehele voertuig in beslag genomen.


waar kun je je brommer dan laten testen?
volgens mij is dit namelijk onmogelijk.
tevens ben ik *alweer* naar de politie geweest, die hebben het voor mij nagezocht, ze zeiden dat het NIET KLOPT, je brom kan net zo goed op vermogen worden gecontroleerd. Ze hebben dit helemaal nagezocht, ik hoop dat het niet waar is, maar ik ben bang van wel,
edit: ik ga vanmiddag de papieren ophalen waar hij het uitheeftgehaald dat oldtimer (of van voor 1994) gewoon op rollerbank moet. die scan ik dan wel even in zodat het allemaal weer duidelijk is...

Dit bericht is ge-edit door bram-hercules op 27-5-2004 15:19

edit2: bijna 200ste post

Dit bericht is ge-edit door bram-hercules op 27-5-2004 15:19
 
***als je een probleem niet kan oplossen, vul het dan op met pur*** ---soms voel ik mij zo`n noob---###Woei, ik rijd binnenkort op een schakelskoeter####
Hans F 27-5-2004 15:19 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JeRyZ

[...]



Ik weet het, een oud topic, maar ik heb dus antwoord gekregen:
Beste Sander,

Hoera hoera, Europa!
Als je naar de Europese wetgeving kijkt mag elke brommer die ooit in Europa een type goedkeuring heeft gekregen ook in de rest van europa rijden, dus ook als die brommer harder kan dan in bv nederland is toegestaan.
MAAR !! Nederland (mevr. peijs) wil dit natuurlijk niet en houd zich aan de oude nederlandse regels.
Cok van den Heuvel houdt zich heel erg met deze zaak bezig en probeert nu in Brussel antwoord te krijgen op oa deze vraag.
Zodra er meer bekend is schrijven we dat in Bromfiets, maar voor nu is het gewoon oppassen dat je niet gepakt wordt!!

Vr. groet

Pien Meppelink



Lijkt me een duidelijke zaak, ongeveer de belangrijkste gedachte die er achter de EU/EG zit is het vrij verkeer van personen en goederen.

Minister probeert dit tegen te houden, maar europese regels gaan in de EG pijler boven nederlandse regels (supranationale karakter ven de EG)
 

Dit topic is 6259 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved