Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Beroep tegen bekeuring

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 868 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4283 - Beroep tegen bekeuring
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 6257 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toyota 15-6-2002?13:10 Print topicpost
Posts: 14
Dit kreeg ik van een kennis opgestuurd

Hallo brommervrienden,

zoals de meeste van jullie ondertussen wel weten, ben ik vorig jaar juni aangehouden door de Politie i.v.m. een algehele brommercontrole, ondanks dat ik tijdens aanhouding niet de snelheid had overtreden, ging de bewuste bromfiets een Yamaha FS1 uit 1974 toch op de rollenbank en was de constatering opgevoerd.
Daarop volgde een zogenaamd mini procesverbaal (aankondiging van beschikking) met als mededeling "overschrijding constructie snelheid meer dan 20 t/m 25km"
Omdat ik in het blad "Bromfiets" hier al het e.a. had over gelezen, heb ik contact opgenomen met Lydia de Boorder van dit blad en deze verwees me naar Cok van den Heuvel uit Tiel, deze had al meer met dit bijltje gehakt.
Ik ben toen dezelfde avond met een aantal uitgave's van dit blad onder de armen naar het Politie Bureau in Gouda gegaan en heb geprobeerd de bekeuring ongedaan te maken, ondanks mijn verhaal, wat ze dus niet geloofden, moest ik de volgende dag maar weer contact opnemen met de verkeerspolitie.
Dat heb ik de volgende dag telefonisch gedaan en de verkeerspolitie verwees mij weer naar het Bureau in Leiden, want daar hadden ze de boeken bij de hand, met alle verkeersregelementen.
Daar dus dan ook weer contact mee opgenomen en daar kwamen ze er ook niet uit en raden mij aan om beroep aan te tekenen tegen de bekeuring.
Dat heb ik vervolgens gedaan, met telefonische ondersteuning van Cok van den Heuvel en Wout Meppelink heb ik een verweerschrift geschreven, maar dit beroep werd afgewezen door de Officier van Justitie, daar heb ik toen ook weer beroep tegen aangetekent en dat had als gevolg dat ik eerst de bekeuring (F180,00) moest betalen en dan werd mijn beroep pas in behandeling genomen.
Uiteindelijk is dit beroep op 20 februari jl. behandeld voor de Rechtbank in Gouda, waar ik zelf dus ook diende te verschijnen, en de uitspraak was dat ik met 2 weken de beschikking van de rechter toegestuurd zou krijgen.
Na 3 weken kreeg ik uiteindelijk bericht dat de zaak was aangehouden tot 17 april jl. waar ik zelf niet hoefde te verschijnen, waar de zaak als een hamerstuk door de Rechter behandeld zou worden.
Een week na 17 april ben ik gaan bellen, hoe de uitspraak was, echter dat zou nog even op zich laten wachten, want ze waren er nog niet uit.
Vandaag kreeg ik dan het verlossende antwoord, mijn beroep is GEGROND verklaart en ik kan dus het geld van de bekeuring terug tegemoet zien.
Waar het allemaal omdraaid is de richtlijn 95/1/EG in de Europese Wetgeving, deze richtlijn bepaald dat voertuigen die op of voor 1 januari 1994 reeds in gebruik waren, niet bekeurd mogen worden voor hun constructie snelheid, dit heeft te maken met het feit dat het voor deze periode in sommige landen in Europa was toegestaan om met een grotere constructie snelheid rond te rijden.
Dit betekent dat je als Nederlander met een brommer met als bouwjaar 1 januari 1994 of ouder, wel met meer vermogen mag rondrijden, maar niet de snelheidslimiet mag overtreden, dus als ze je pakken voor te hard rijden, dan moet je gewoon betalen, houden ze je aan en constateren ze d.m.v. de rollenbank dat de brommer sneller kan dan 45KM p/u, dan mogen ze je niet bekeuren.
Uit voorgaand verslag blijkt dat de Politie zelf niet weet wat de richtlijn inhoudt en maak hun daar dan ook op attent als je op deze manier bent aangehouden.
Naar alle waarschijnlijkheid volgt publicatie in het blad "Bromfiets"


 

FastCrosser 15-6-2002?13:44 Print reply
Posts: 473
WAAAH, VET GOED MAN!!!! NOU HOEF IK ME AL EEN STUK MINDER ZORGEN TE MAKEN. COOLL!!!!!!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
Jan van Elderen 15-6-2002?13:55 Print reply

Posts: 555
Eindelijk een bewijs!!
Ik heb in zoveel bladenc gelezen ovber al die regels, maar de politie had tot nu toe overal schijt aan. Nu kan ik ze verwijzen naar een rels in de WET
Net zoals dat ze volgens de nederlandse wet geen onderdelen meer in beslag mogen genomen, en als je frame nr goedgekeurd is, mogen ze hem niet meer in beslag nemen

 
*blurk*
dutchviggen 15-6-2002?14:14 Print reply
Posts: 241
vet verhaal
maarre is t niet al achterhaald ofzow.? (dat ik niet voor lul sta als ik dit tegen zo?n copper ga uitlegge.


ff een samenvatinkie, dat k t begrijpd. (met een D ja!)

Je Hondaatje (van voor 1 jan 1994 offcourse, dus de meeste SKOETERS zijn gewoon de lul whahahahahahha! prachtige wet!)word op de rollerbank gezet, beginne ze te ouwehoere en bekeuringe te schrijven overtreden maximum toegstane constructie snelheid.

Dan zeg jij; "nee!, kan niet!, ik mag een hogere snelheid hebben, want officieel bestond er voor 1994 nog niet zo?n wet wat een constructie snelheid voorschrijft.
kijkend naar richtlijn 95/1/EG van de Europese Wetgeving"


toch?
of nie

(dit zinnetje ga ik dus letterlijk uit m?n kop leren of desnoods ff op m?n verzekering schrijve)
 
[URL[t]]http://www.radiobergeijk.nl[/t]radiobergeijk[/URL]
Blukaap 15-6-2002?15:44 Print reply

Posts: 10006
Dit zou erg mooi zijn .

Alleen meer dan 50cc mag nog steeds niet... :(.

Naja, dan maar iederen GT4 en Honda std snel cilinders d'r onder .
 
Bastila is lief
huh 15-6-2002?20:19 Print reply
Posts: 1755
Iets te mooi om waar te zijn ben ik bang! Als je kijkt naar hoeveel brommerrijders zijn bekeurd, dan heeft de overheid dus duizenden mensen bestolen (doet me denken aan een sig hier)!! Lijkt me nogal voorpagina nieuws.

Ik zou eerst wel 10 saaie a4'tjes Europese Wetgeving tekst willen zien voordat ik het geloof.

Maaaar, als het zo is, kan iedereen gewoon schadevergoeding vragen!!
 
NSR RULEZZ 16-6-2002?13:48 Print reply

Posts: 4934
eehm kan iemand het nog ff goed uitleggen want ik heb nogsteeds last van mijn bier rituelen gister avond :a
als ik het goed begrijp mag een brommer ouder als uit 1994 harder mogen als 45kmh? maar alleen met een 50cc(duh) toch? maar je mag niet harder rijden als 45??
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Neonlampje 16-6-2002?13:54 Print reply

Posts: 14825
ik vat um niet, maar klinkt kewl!!
edit: maar je brommer mag dan wel de constructienshelheid niet overschreiden waarvoor deze zelf is gemaakt?
Als ik met brommertje aankom die 100 loopt lukt die zooi mij dus echt niet he!!

[This message is edited by Neonlampje on 16-6-2002 13:57]
 
FastCrosser 16-6-2002?13:58 Print reply
Posts: 473
Nee, volgens mij mag je niet harder, maar je mag meer vermogen hebben! Hij zegt nog dat als je gepaky wordt op te hard rijden, dat je wel moet betalen!
Dus zeg maar tegen die cop: Volgens die en die richtlijn uit die en die wet, mogen brommers die met als bouwjaar voor 1994 1 jan. geen bekeuring krijgen voor hun vermogen, omdat er voor die tijd nog geen officiele richtlijn was voor het vermogen van je brommer. Maar als je dus 70cc heb ben je volgens mij altijd wel de lul, maar ik heb 50snel! Daarom was ik net zo enthousiast!
Dit ruleert echt, MASTER!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
wipe-out 16-6-2002?13:59 Print reply

Posts: 7672
dus je brommer mag wel meer vermogen hebben, maar je mag er dan niet harder mee als 45 km/h, al kan hij wel harder?

Quote:
Originally posted by: huh?

Als je kijkt naar hoeveel brommerrijders zijn bekeurd, dan heeft de overheid dus duizenden mensen bestolen (doet me denken aan een sig hier)!!


hehe, mijn sig
 
Rene 16-6-2002?14:44 Print reply
Posts: 2573
hmm, volgens mij klopt dit niet hoor,
het moet zijn dat de brommers na 1994
meer vermogen mogen hebben. vanaf toen
ging die europese wetgeving in, en daarvoor
mocht je brommer niet meer vermogen hebben,
en nu mogen ze wel meer vermogen hebben,
maar niet harder kunnen als 45 km/h.


 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
NSR JunK 16-6-2002?14:53 Print reply

Posts: 2339
volgens mij heeft rene gelijk waarom kunne die nieuwe dan zo verrekte hard met ringetje uit uitlaat en oude moet je cilinder wisselen
feest gaat niet door vrienden :(
 
Hellie112 20-6-2003 17:24 Print reply

Posts: 28
Hoe weten ze dan op de rollerband dat je bv 70cc hebt ???
 
YoU AiN'T DuTcH Y0u AIn'T mUcH
Hannes 20-6-2003 17:26 Print reply

Posts: 4530
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellie112

Hoe weten ze dan op de rollerband dat je bv 70cc hebt ???


Zo alweer een oud topix
Dat weten ze omdat je brommer dan heeeel erg hard gaat en die politie agenten je brommertje dan houden voor technisch onderzoek komt er een agent die er iets meer verstand van heeft. En die ziet dan van all? h? dat is een 70cc.
 
Supermotard, seperates the men from the boys
Saknet 20-6-2003 17:29 Print reply

Posts: 10355
wat hebben onze ministurs hun geldstroom toch were mooi voor mekaar nietwaar?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
nsr_fer 20-6-2003 17:37 Print reply
Posts: 108
ey dit is wel heel goed nieuws
niet dat k op et moment er iest aan heb mja
waar ken je al die wetrgeels op internet nalezen
dat zal toch ook wel erges op internet staan et hele wetboek
ben wel benieuwd mssn zijn er nog meer voordelen te halen
 

Dit topic is 6257 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved