Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - verbruik honda mb origineel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42829 - verbruik honda mb origineel
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomox 7-5-2007 22:49 Print reply

Posts: 68
ik heb nu een 70 zeta met 20 mikuni en een ori ontgrenste uitlaat. een 4-bak. de zeta heb ik ff onder handen genomen, kheb de carb NIET afgesteld, maar gewoon een sproeier 140 ingedaan. hij trekt vanaf de 8,5 k tot de 10.5-11 k. ging eerst 75, maar nu richting de 85-90.

maar m'n moeder werd knettergek toen ik haar vertelde dat er een 70 cc onder zat. kreeg de volle laag, omdat je dan niet verzekerd bent, enz. dus ik MOEST een 50 cc hebben, die gewoon 45 gaat. niks 55, gewoon langzaam 45. en daarom is een belg ook geen optie, gaat gewoon te hard.

maar hoe hard gaat een ori hm 166 met 12 of 13 keihin (wat is ori?) en ori ontgrenste pijp?
 
- Han - 7-5-2007 22:50 Print reply

Posts: 9667
50 ofzo, echt niet hard

maar ik vind 90 met een opgevlokte 70cc zeta best weinig
 
<10.000 posts
thomox 7-5-2007 22:51 Print reply

Posts: 68
tja, opgefokt is anders. kheb alleen de uitlaatpoort ff goed recht gelegd. ook heb ik 'm 1 mm verhoogd en goed afgewerkt, bevel ed. maarja, er zit geen homoet onder, de carb is niet afgesteld, het is een 4-bak. allemaal niet snel dus
 
MTX-speed 7-5-2007 23:12 Print reply

Posts: 1229
Over verbruik gesproken; een goede afstelling heeft veel te maken met het verbruik.
Een goed afgestelde brommer loopt over het algemeen veel zuiniger.
 
thomox 7-5-2007 23:24 Print reply

Posts: 68
dat klopt, maar die 70 cc ga ik niet afstellen als toch over een weekje die 50 cc eronder ligt. snappie? maar wat is ori, een 12 of 13 keihin? kon het zo ff niet vinden

Dit bericht is gewijzigd door thomox op 7-5-2007 om 23:25 uur.

edit: ik zie al dat het een 13 mm moet zijn

Dit bericht is gewijzigd door thomox op 7-5-2007 om 23:29 uur.
 
thomox 8-5-2007 14:27 Print reply

Posts: 68
Maar ik ben van plan een gereviceerd blokje te kopen op www.motoimport.nl Een 6-bak met 50 cc erop. maar kan hij die 5e en 6e versnelling wel trekken? (ik dacht gelezen te hebben dat een 6-bak de eerste 4 versnellingen hetzelfde heeft als een 4-bak?)
 
THOMASJEUHHH 8-5-2007 14:31 Print reply

Posts: 4159
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomox
Maar ik ben van plan een gereviceerd blokje te kopen op www.motoimport.nl Een 6-bak met 50 cc erop. maar kan hij die 5e en 6e versnelling wel trekken? (ik dacht gelezen te hebben dat een 6-bak de eerste 4 versnellingen hetzelfde heeft als een 4-bak?)


licht aan je vertanding, 6zal die moeilijker trekken zowiezo,, en
wat voorn 50cc? ori of imi snel oid,,
 
bwoaahhppp,,..
thomox 8-5-2007 14:39 Print reply

Posts: 68
ori, dus een hm 166. ori ontgrenste pijp, 16 of 13 mm. ben ik nog niet over uit
 
stoeptegel 8-5-2007 14:50 Print reply

Posts: 3085
1:35 is realitsicher, echt niet zuiniger.
 
80 cc ownatsj
thomox 8-5-2007 15:03 Print reply

Posts: 68
hoezo niet zuiniger? ook niet met een 13 mm?
 
BenjaminDG 8-5-2007 20:24 Print reply

Posts: 4605
ik denk rond de 1:20 of 1:30 en dat met een 70 cc en 18 mm carburateur op een honda mb
 
Vlaanderen vrij!
thomox 8-5-2007 21:36 Print reply

Posts: 68
tja, ik heb het dan over de setup 2 posts terug ofzo, dus:

50 ori hm 166
12 of 13 keihin
ori ontgrenste pijp
 
BenjaminDG 8-5-2007 21:51 Print reply

Posts: 4605
ja ik had het over mijn mb
 
Vlaanderen vrij!
rik hulkenberg 9-5-2007 17:18 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
standaard nederlands bedoel je? die cilinders wil je niet mee rijden, geloof me.

verbruik is iig erg zuinig, 1:30 moet wel lukken. beter scoor je een originele belgische cilinder om toch enige snelheid te behouden.

met een ori cil kan je 75 rijden en ook nog zuinig ook
 
-TimP- 9-5-2007 17:22 Print reply

Posts: 1836
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thomox
ik heb nu een 70 zeta met 20 mikuni en een ori ontgrenste uitlaat. een 4-bak. de zeta heb ik ff onder handen genomen, kheb de carb NIET afgesteld, maar gewoon een sproeier 140 ingedaan. hij trekt vanaf de 8,5 k tot de 10.5-11 k. ging eerst 75, maar nu richting de 85-90.

maar m'n moeder werd knettergek toen ik haar vertelde dat er een 70 cc onder zat. kreeg de volle laag, omdat je dan niet verzekerd bent, enz. dus ik MOEST een 50 cc hebben, die gewoon 45 gaat. niks 55, gewoon langzaam 45. en daarom is een belg ook geen optie, gaat gewoon te hard.

maar hoe hard gaat een ori hm 166 met 12 of 13 keihin (wat is ori?) en ori ontgrenste pijp?



ik ging 60/65 egte km/u. en er zit standaart geen prop in een mb uitlaat
1 op 40 moet makkelijk te halen zijn

Dit bericht is gewijzigd door -TimP- op 9-5-2007 om 17:23 uur.
 
zxr club zx6r 2003

Dit topic is 7606 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved