Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - verbruik honda mb origineel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42829 - verbruik honda mb origineel
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thomox 6-5-2007 22:13 Print topicpost

Posts: 68
hallo allemaal,

ik ben hier nieuw, maar heb eigenlijk geen zin om me ook nog eens voor te stellen in dat andere topic, dusja.

ik wil graag weten wat het verbruik van een standaard 50 cc met 13 mm zou zijn? want ik rij nu met 70 cc zeta en 20 mm mikuni, en dat zuipt nogal benzine. ongeveer 1:10 ofzo.

groetjes, thomox
 

-TimP- 6-5-2007 22:13 Print reply

Posts: 1836
ik reed 1 op 45 soms. zat wel sproeier 75 in.. weet niet of dat wel ori was
 
zxr club zx6r 2003
Kees de Jong 6-5-2007 22:22 Print reply

Posts: 1881
Ergens rond de 1:40.
 
7 seconden, of 21 gram
mtx-motard 6-5-2007 22:53 Print reply

Posts: 14947
standaard nederlands bedoel je? die cilinders wil je niet mee rijden, geloof me.

verbruik is iig erg zuinig, 1:30 moet wel lukken. beter scoor je een originele belgische cilinder om toch enige snelheid te behouden.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
van bussel 6-5-2007 22:55 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
standaard nederlands bedoel je? die cilinders wil je niet mee rijden, geloof me.

verbruik is iig erg zuinig, 1:30 moet wel lukken. beter scoor je een originele belgische cilinder om toch enige snelheid te behouden.




1:30 zuinig ja? echt niet 1:40 lijkt er meer op
 
renoeius 6-5-2007 23:12 Print reply

Posts: 6409
1:30 reed ik ook met een immi 50 met 16 keihin cab.
dus met een ori setup moet het idd een stukkie zuiniger kunnen.
 
mtx-motard 6-5-2007 23:12 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]




1:30 zuinig ja? echt niet 1:40 lijkt er meer op


mijn puch drinkt 1:25 en mijn honda naar schatting 1:10 dus ja
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
van bussel 6-5-2007 23:16 Print reply

Posts: 695
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


mijn puch drinkt 1:25 en mijn honda naar schatting 1:10 dus ja



ik denk niet dat weet waar 1:30 ofzo voor staat
met een puch kun je makkelijk 1:50 halen (met 1liter kun je 50km rijden)
 
slimpiej 6-5-2007 23:17 Print reply

Posts: 174
als je goed rijdt zou je heel zuinig kunnen rijden.. onder de powerband in de hoogste versnelling.. maarja bijna niemand doet het omdat het allemaal snel moet ligt ook aan je rij gedrag hoeveel je brommer zuipt
 
Kees de Jong 6-5-2007 23:18 Print reply

Posts: 1881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


mijn puch drinkt 1:25 en mijn honda naar schatting 1:10 dus ja


Als ik 80 rijd haal ik nog bijna 1:30, 1:40 met een originele brommer is makkelijk haalbaar.

 
7 seconden, of 21 gram
mtx-motard 6-5-2007 23:19 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
[...]



ik denk niet dat weet waar 1:30 ofzo voor staat
met een puch kun je makkelijk 1:50 halen (met 1liter kun je 50km rijden)


mijn puch is ook niet meer origineel

en 50 km op een liter is ver hoor

iig is dit topic wel beantwoord
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
De Schout 6-5-2007 23:43 Print reply
Posts: 5327
met een origineel bels setupje en beschaafd rijgedrag is 1:30/ 1:35 wel haalbaar. dus echt ori nl moet het nog wel wat zuiniger kunnen, rijd alleen niet leuk..
 
tune tweak fiddle bang bummer
fs180 7-5-2007 0:14 Print reply

Posts: 1346
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


mijn puch is ook niet meer origineel

en 50 km op een liter is ver hoor

iig is dit topic wel beantwoord

reed met mn puch nog bijna 1 op 70 man
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Fabio 7-5-2007 0:35 Print reply

Posts: 1737
1 op 70? is het een 4takt dan? 1 op 70 is erg veel. Uit mijn eigen ervaringen rijd je met een 50cc imi (16mm en homoet) zo'n 1 op 20km. Dan rijd ik wel altijd stevig door.

Met een belg rijd je harder, trekt sneller en rijdt zuiniger. 1 op 30 is goed te doen, ook met 16mm keihin en homoet.

De orginele nederlandse cilinder, hm166 dus, die rijdt heel zuinig. Ik heb 'm er gelukkig maar even op gehad. Ik kon gewoon de hele dag toeren met een volle tank, weer weg zetten en de volgende dag weer toeren Ik schat het verbruik ongeveer 1 op 40 icm 13mm keihin en een standaard snelle uitlaat.

Het verbruik is natuurlijk erg afhankelijk hoe je rijdt. Met de hm166 zijn er maar 2 manieren, stil staan of rijden. Hij is heel erg traag. Rijdt je veel op je top (met bijv. een zeta), dan gaat het verbruik snel omhoog. Zeker wanneer je de 10.000rpm voorbij gaat, dan gaat het rap.

Mijn advies, wil je veel kracht en een hoge top, maar toch een laag verbruik, ga dan voor een hm167.
 
thomox 7-5-2007 16:39 Print reply

Posts: 68
bedankt allemaal voor de reacties

een hm167 is een belgische 50 cc snel? of heb ik dat mis? ik MOET origineel rijden van m'n ouders, dus een 50 cc snel kan niet
 
mblover 7-5-2007 16:42 Print reply

Posts: 5391
hm167 is idd een 50cc belg ja.

Maar wat ik niet snap, je moet ori rijden maar je rijd nu met een 70cc en 20mik? Dat kan je toch ook zo doen met die 167, met een 16keihin en ori ontgrenste uitlaat (of homoet oid, maar dat valt meer op) erachter?
 

Dit topic is 7572 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved