Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TSX heeft raar tikje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 843 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42798 - TSX heeft raar tikje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Suzuki-tsx- 5-5-2007 11:05 Print topicpost
Posts: 75
Setup:
50 cc snel (6 spoelpoorten)
16 mm mikuni (sproeier 75)
Originele uitlaat (demper eruit gehaald er professioneel aan elkaar gelast )
originele luchtfilter

en dat was het wel zo en beetje


ik heb nieuw gereviseerd blok erop gegooit er alles weer erop gezet..

Als ik vol gas geef geen probleem dan rijd hij als een trein. maar als ik half gas is gaat hij stotteren, stuiteren, en als ik minder als half gas gaat.. dan slaat hij gwoon af.

En ga niet zeuren over statonair schroeven en die shit want natuurlijk dat heb ik al geprobeerd

ik heb choke openstaan als ik rij, als ik niet aan zet en ik geef ook maar het kleinste gas dan vliegt hij meteen in de toeren... als ik me koppeling in houd dus ook.. (ook al heb ik gas helemaal dicht). Sproeiertje 80 t/ m 100 heb ik ook al geprobeerd... zelfde problemen kreeg ik alleen hij reed wat kutter. Ik zag trouwens dan het blok niet PRECIES op elkaar stond... die kneus heeft volgens mij die pas ringen eruit getrokken en vloeibare pakking tussen blokhelfden gefrot. Iig ik heb met wat scheerschuim onderkant aangefrot en zat dat hij daar valse lucht zoog.. op dat stukje van 2 cm waar de carten maar een wandje verwijdert is van het buitenblok.

Heeft die kneus dit blok niet goed gereviseerd of hebben jullie nog enig anders dingen waaraan het zou kunnen liggen?

Mvg Rob Lunenburg
 

Shifty 5-5-2007 11:08 Print reply

Posts: 1113
Het klinkt inderdaad als valse lucht. Krukas keerring lek, of idd even je carterhelften goed op mekaar zetten.

P.S. Bedoel je met pasringen Keerringen? Zo ja, wat een ongeloofelijke kneus. Als hij de carterhelften met vloeibare pakking opmekaar heeft gezet dat is niet erg. Maar je gaat keerringen niet vervangen met vloeibare pakking
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Toon 5-5-2007 11:12 Print reply

Posts: 1679
Als je carter lekt, kijk eens in mijn tsx gallery. Kneedbaar staal, goed ontvetten lichtjes schuren en erop vlammen.
 
Suzuki-tsx- 5-5-2007 11:13 Print reply
Posts: 75
Even voor duidelijkheid.. nee keeringen zin niet de pasringen.. ik weet niet hoe die dingen heten... Maar op blok helft zitten 2 van die soort staafjes... die precies op de gaatjes in andere blokhelft passen... zodat het blok PRECIES op elkaar gaat zitten. volgens mij heeft hij die staaafjes (pasringen noem ik ze maar even) eruit gehaalt... en heeft hij vloeibare pakking gebruikt om die 2 blok helften aan elkaar te zetten... maar die pasringen zitten er niet voor niets.. de blokhelftne moeten precies op elkaar zitten... ik zie gewoon dat die 2 blokhelften niet precies op elkaar zit.. want ik als ik daar voel dan zie ik ook 1 mm verschil ofzo.
 
Toon 5-5-2007 11:17 Print reply

Posts: 1679
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Even voor duidelijkheid.. nee keeringen zin niet de pasringen.. ik weet niet hoe die dingen heten... Maar op blok helft zitten 2 van die soort staafjes... die precies op de gaatjes in andere blokhelft passen... zodat het blok PRECIES op elkaar gaat zitten. volgens mij heeft hij die staaafjes (pasringen noem ik ze maar even) eruit gehaalt... en heeft hij vloeibare pakking gebruikt om die 2 blok helften aan elkaar te zetten... maar die pasringen zitten er niet voor niets.. de blokhelftne moeten precies op elkaar zitten... ik zie gewoon dat die 2 blokhelften niet precies op elkaar zit.. want ik als ik daar voel dan zie ik ook 1 mm verschil ofzo.



vraag het aan die kneus

 
Shifty 5-5-2007 11:22 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Even voor duidelijkheid.. nee keeringen zin niet de pasringen.. ik weet niet hoe die dingen heten... Maar op blok helft zitten 2 van die soort staafjes... die precies op de gaatjes in andere blokhelft passen... zodat het blok PRECIES op elkaar gaat zitten. volgens mij heeft hij die staaafjes (pasringen noem ik ze maar even) eruit gehaalt... en heeft hij vloeibare pakking gebruikt om die 2 blok helften aan elkaar te zetten... maar die pasringen zitten er niet voor niets.. de blokhelftne moeten precies op elkaar zitten... ik zie gewoon dat die 2 blokhelften niet precies op elkaar zit.. want ik als ik daar voel dan zie ik ook 1 mm verschil ofzo.


Ik begrijp nu wat je bedoelt. Maar het is ook zo dat zelfs zonder die pasringetjes de blokhelften maar op 1 manier op elkaar passen danzij alle asjes die er doorheen lopen (tenzij je speling op al je lagers hebt).

Denk eerder dat die kneus de vloeibare pakking niet juist heeft aangebracht.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Suzuki-tsx- 5-5-2007 11:24 Print reply
Posts: 75
Nah volgens mij hebben die asjes allemaal speling door de lagers en keeringen... ik denk dat die wel 1 mm speling kunnen hebben.. ik ben nu zelf eentje ook aan het reviseren. maar die ' pasringen 'zijn er niet voor niets... grapjas

Kweet z'n gegevens niet meer allemaal kwijt, zucht. Een gereviseerd tsx blok liggen niet meer voor het oppakken hier

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-tsx- op 5-5-2007 om 11:25 uur.
 
Shifty 5-5-2007 11:26 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Nah volgens mij hebben die asjes allemaal speling door de lagers en keeringen... ik denk dat die wel 1 mm speling kunnen hebben.. ik ben nu zelf eentje ook aan het reviseren. maar die ' pasringen 'zijn er niet voor niets... grapjas


1mm speling? Tijd voor nieuwe lagers dan jonge. En ik neem aan dat een gereviceerd blok nieuwe lagers heeft.

Je carterhelften hoeven niet exact naadloos aan te sluiten, dat is alles wat ik zeg.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Suzuki-tsx- 5-5-2007 11:29 Print reply
Posts: 75
Ja.. ok ik heb dat blok niet gereviseerd ik weet niet precies.. maar lijkt me misschien heb je wel gelijk... maar ik zeg gewoon als ik over blokhelften voel. dan voel ik gewoon dat er een best groot randje is.. en dat zie je ook.. wel 1 mm.. .. En we hebben geconstateerd dat er aan onderkant aan het blok.. waar carter maar een wand is verwijdert van buitenblok dat daar een lek is..
 
Shifty 5-5-2007 11:32 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
Ja.. ok ik heb dat blok niet gereviseerd ik weet niet precies.. maar lijkt me misschien heb je wel gelijk... maar ik zeg gewoon als ik over blokhelften voel. dan voel ik gewoon dat er een best groot randje is.. en dat zie je ook.. wel 1 mm.. .. En we hebben geconstateerd dat er aan onderkant aan het blok.. waar carter maar een wand is verwijdert van buitenblok dat daar een lek is..


En dat lek is waarschijnlijk het probleem...

Als ik de rand van mn carterhelften ga voelen zit er hier en daar ook een randje hoor. Daarom geloof ik ook niet dat dat het probleem is.
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Suzuki-tsx- 5-5-2007 11:33 Print reply
Posts: 75
gelukkig >< .. maar een lek bij carter.. dat verneukt toch alleen de druk.. toch niet 'valse lucht'
 
Shifty 5-5-2007 11:38 Print reply

Posts: 1113
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Suzuki-tsx-
gelukkig >< .. maar een lek bij carter.. dat verneukt toch alleen de druk.. toch niet 'valse lucht'



Hmpf, geen zin om het uit te leggen, maar als hij daar echt lekt naar je krukasholte toe, dan kan dat heel best je probleem zijn. Je krukasholte moet luchtdicht zijn nml. De rest van je blok niet, zit zelfs (bij honda blokjes dan) bovenop een gaatje in het ophangpunt voor de ontluchting (warme olie zet uit)...
 
-- Crosser Only -- Crosser 4 life --
Henk-88 5-5-2007 13:19 Print reply

Posts: 26703
Hmm, als ik met deze info geconfronteerd zou worden dan haal ik ff het blok uit elkaar om het cker te weten. Als die pasringen/busjes er niet meer inzitten dan cker plaatsen dan. De assen kunnen het beste wat gecentreerder staan natuurlijk.
Tussen beide carterhelften van een TSX doe ik tijdens het in elkaar zetten van het blok altijd wat vloeibare pakking om het goed af te dichten.


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
11 Mike 5-5-2007 16:05 Print reply
Posts: 38
ik heb ook zoeits gehad met mijn mtx-sh achteraf bleek dat die gaskabel niet meer helemaal goed terugkwam en dat de gasnaald geleider krom was dus je kan het ook daar zoeke


 
Suzuki-tsx- 5-5-2007 17:53 Print reply
Posts: 75
K, tis zeker de lek in de carter ruimte.. tis maar een paar cm.. hoe kan ik die lek dik maken, iemand had al over metaal vlammen, maar ik zou liever iets preciezer weten. Heeft hier iemand een FAQ over of iets dergelijks?

Dit bericht is gewijzigd door Suzuki-tsx- op 6-5-2007 om 14:36 uur.
 
Suzuki-tsx- 6-5-2007 14:37 Print reply
Posts: 75
?
 

Dit topic is 1282 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved