Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Waarom zijn jullie zo tegen scooters?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #4278 - Waarom zijn jullie zo tegen scooter...
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

70malossi 16-6-2002?17:14 Print reply
Posts: 4176
speedfight (nieuw type)
italjet
api area 51 hebben zon fussee besturing.

maaruh sipe,wou jij nou hier gaan beweren dat een runner 50 en een runner 180 t zelfde frame hebben.
en die shoawa look a like vorken vaan een puch zitten vaak al na een jaar muurvast
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
Siepie Wokkel 17-6-2002?06:50 Print reply
Posts: 3888
dus de wegligging is kut als je niet met 90 over een drempel kan? dus de wegligging van autos enso is ook kut? daar ist toch niet voor gemaakt, een mt is een crosser daar kan het mee ja, een scooter is voor op de weg, en inderdaad als jij een drempel tegenkomt met een scooter is dat kut als je nog originele vering hebt ofzo, maar t heeft echt wel een goede wegligging anders hoor. en inderdaad, frames van de meeste scooters zijn wel slap ja, maar bij een runner zit er ook nog een buis tussen mn benen enzo is echt veel steviger, en ja een runner 180cc frame en een 50cc zijn haast etzelfde ja
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
-Zeroed in- 17-6-2002?08:50 Print reply

Posts: 3255
Quote:
een runner frame is gemaakt voor 180cc aap, en een mt, trekt met n 125cc al krom. een runner frame is echt wel seteviger he, ik weet niet wat hun met hun sub frame doen dan, drempels nemen met 80km? nee das inderdaad niet zo goed nee, dat kan een mt wel, want t is een crosser, als je dat met je nsr doet, liggen je kappen er ook af..... en wat is er mis met de voorvorken? ze zijn dikker dan die van een mtx.... en meestal ook nog wel upside down



het lijkt wel alsof siep bekeerd is tot de duistere zijde :( :p
en nee, een motorscooter frame is altijd verstevigd.
lijkt me nogal logisch he, tussen 50 en 180cc zit wel ff wat verschil.

 
Siepie Wokkel 17-6-2002?11:19 Print reply
Posts: 3888
ik ben helemaal niet bekeerd ofzo hoor ik vind schakels nog steeds uspertof enzo, maar ik vind het altijd zo dom dat schakellui zeggen van: scooters zijn dom en slap enzo, en net als scooterlui zeggen: schakels is ouwe meuk enzo. scooters heeft zijn voor en nadelen en dat heeft mt ook, t is echt niet zo dat scooters hardstikke slap zijn ofzo hoor, t allemaal aanstellerij hiero, vindet maar n beetje kinder8ig
 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Saknet 17-6-2002?12:01 Print reply

Posts: 10355
ja zekers, en daarom heb je met een aprilia SR ook om de 1500km een nieuwe malossi v snaar nodig als je 80+ cc hebt terwijl een mtx 80cc dat scootertje er nog hard uitjaagde.
en die ketting van die mtx wou toch wel wat langer mee

[This message is edited by bart@blaah bosma on 17-6-2002 12:02]
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
nsr-gast 17-6-2002?13:01 Print reply
Posts: 334
Quote:
Originally posted by: Siepie Wokkel?

een runner frame is gemaakt voor 180cc aap, en een mt, trekt met n 125cc al krom. een runner frame is echt wel seteviger he, ik weet niet wat hun met hun sub frame doen dan, drempels nemen met 80km? nee das inderdaad niet zo goed nee, dat kan een mt wel, want t is een crosser, als je dat met je nsr doet, liggen je kappen er ook af..... en wat is er mis met de voorvorken? ze zijn dikker dan die van een mtx.... en meestal ook nog wel upside down

Zeg Siepie, nou moet je ff rustig aan doen, want met een NSR kan je gewoon drempeltjes met 80 nemen zoner dat je kappen eraf vallen hoor!! Helemaal nix mis mee.
Oh ja, je krijgt een beetje een scootermentaliteit (en ja: dat is geen compliment)
 
Neonlampje 17-6-2002?13:14 Print reply

Posts: 14825
Whaha ik hep vette lol om siep
CARBOLATEUR!
 
B3AST 17-6-2002?13:13 Print reply
Posts: 2469
sorry hoor maar met een NSR kun je geen drempel nemen emt 80km/h... dan ga je gewoon gruwelijk op je plaat of jij weet niet hoe hard 80km/h is....
met een MT ga ik dat trouwens ook niet doen

en scootervoorvorkjes zijn WEL kloten, de poten zijn mayb dikker, maar kijk hoe ze vast zitten man! kannniet sterk zijn
 
- insane in the brain -
Neonlampje 17-6-2002?13:21 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: B3AST?

sorry hoor maar met een NSR kun je geen drempel nemen emt 80km/h... dan ga je gewoon gruwelijk op je plaat of jij weet niet hoe hard 80km/h is....
met een MT ga ik dat trouwens ook niet doen

en scootervoorvorkjes zijn WEL kloten, de poten zijn mayb dikker, maar kijk hoe ze vast zitten man! kannniet sterk zijn
womnie? volgas drempels nemen is stoer is het echt SWIEEEEJ door de lucht, en dan hope dat je niet op je voorwiel landt ofzo
 
Blukaap 17-6-2002?17:08 Print reply

Posts: 10006
Gister per ongeluk gedaan met m'n MT .
Stond in z'n 3 (dacht in z'n 2....) en toen flepte die plotseling in de powerband, MWOAAAAAP naar de 60+ en over een drempel.
Ging best hard, maar dankzij mijn fantastische stuurmanskunsten ging het goed (hou je bek harrie, het was gewoon puur geluk ).
 
Bastila is lief
sam vl. - [HRC Nijmegen] 17-6-2002?17:11 Print reply
Posts: 1062
dit kan idd best goed gaan want ik zat een paar maanden geleden bij een vriend van mij achterop zijn mtx en hij heeft gecrosst (dus rijd nogal lomp!!) hij scheurde met ongeveer 60 op een stoeprand af om 3 meter af te snijden (stoeprand zag hiuj pas op het laatste moment) en toen BOEM!! zo der overheen ik vloog zo ongeveer door de lucht. echt kutgevoel maar toen we weer ongeveer goed terechtkwamen en hij verder scheurde vond ik het toch wel een kick!
maar hiermee had hij btw wel zijn mtx gesloopt want de voorvering was helemaal klote geworden en er zat een deuk in de velg van de voor EN de achterband.

 
Nijmegen!
dick1 17-6-2002?17:20 Print reply
Posts: 971
ik kan met nsr/ns1 harder over dremels dan met mtx of mt... die brakke vorkjes klappen helemaal tot hun einde

en springen met nsr is trouwens bestwel kut, je stuur gaat in de lucht een beetje om meestal
 
Junkie XR 17-6-2002?17:52 Print reply

Posts: 5753
Met m'n MTX ben ik ook vaak zat met 80 over drempels geflept. Juist vaak express. In het centrum zit een hele vette drempel. Echt vet hoog en daar kan je vete aanloop nemen, die heb ik echt zo vaak genomen, een keer zo hoog gesprongen dat m'n MTX zwaar begon te sturen omdat m'n balhoofd zo'n tik heeft gehad. Maar het is vet simpel. Ook een keer met Petronel naar een weggetje met best apparte bruggetjes, denk ongeveer in de hoogte van zo'n rally startpunt, daar met 100 over heen vliegen.
Ik kwam net los, maar vloog toch zeker wel 5 meter ofzo, da's echt eng, ook omdat ik een verrot achterlager had, waardoor m'n achterkant een aantal decimeter naar links terecht kwam.
 
Neonlampje 17-6-2002?20:21 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

Gister per ongeluk gedaan met m'n MT .
Stond in z'n 3 (dacht in z'n 2....) en toen flepte die plotseling in de powerband, MWOAAAAAP naar de 60+ en over een drempel.
Ging best hard, maar dankzij mijn fantastische stuurmanskunsten ging het goed (hou je bek harrie, het was gewoon puur geluk ).
jaaa handige harrie
 
Sneks 17-6-2002?20:25 Print reply
Posts: 2499
Ik rijd zo vaak met 100 digi over drempels (in de gemeente waar ik woon liggen denk ik rond de 150-200 drempels).
Vooral als de drempel in een 135 graden bocht ligt is het supervet, dan kom je namelijk van de grond (duh) maar voel je dat hij scheef door de lucht vliegt, bij het neerkomen moet hij dan weer voor en achterwiel achter elkaar zetten dat voel je aan een rare zijwaartse beweging


siep: runner 180 sub- en gewone frame zijn volledig anders (kappen zijn wel bijna hetzelfe zelfde dus ziet het er hetzelfde uit, maar dat is het niet), daarnaast wil je een beetje lekker met een scooter kunnen rijden moet je eerst voor en achtervering vervangen, die standaard meuk is echt slecht (zwabberende achterkanten, stuiterende wielen etc.), de wegligging van scooters is standaard veel slechter van van de meeste schakels (dit komt door de grote percentage van het totaalgewicht wat niet is afgeveerd, denk aan het volledige blok + transmissie, en de veeeel te brede banden die erop zitten), er zijn ook mensen met scooters die er creatief mee bezig zijn of proberen veel vermogen te halen, bij die groep horen niet van die irritante "heb ander uitlaatje en ga 120 gasten"

Vergis je niet, scooters winnen met "zo uit de winkel spul" op vermogen van de meeste schakels, wil je een scooter met veel vermogen rijdbaar houden gaat daar veel tijd inzitten in afstelling, veeel meer dan de meeste eraan besteden.

[This message is edited by Hans F. on 17-6-2002 20:38]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 6938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved