Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Gilera DNA, Aprilia Rs50 of een RS2 ?? wie heeft voor/nadelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 707 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42772 - Gilera DNA, Aprilia Rs50 of een RS2...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Schakelen4life 3-5-2007 21:00 Print topicpost

Posts: 10
Hee allemaal

Ik wil binnekort een schakelbrommer gaan kopen. Ik vind deze 3 allebei heel erg mooi en ik kan geen goede keuze maken. Heeft er iemand hele negatieve of hele positieve ervaringen met 1 van deze 3 brommers ?? ik wil ze graag horen en als je tips voor me hebt ga je gang....

(SORRY DNA IS GEEN SCHAKEL :P) vervang de DNA door TZR

Dit bericht is gewijzigd door Schakelen4life op 3-5-2007 om 21:22 uur.
 

Dtje 3-5-2007 21:01 Print reply
Posts: 1107
Dna is zowiezo geen schakel zit gewoon een scooterblok onder
 
je mama
driver004 3-5-2007 21:01 Print reply

Posts: 3418
dna is geen schakel!
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Nouwk 3-5-2007 21:06 Print reply

Posts: 4242
Zoals al gezegd wordt, een Gilera DNA heeft een scooterblok en is dus geen schakelbrommer

Voor de rest raad ik je aan om gewoon naar beide brommers te gaan kijken en ze te gaan proberen, want iedereen heeft immers een andere smaak en vindt iets anders mooi of fijn
 
Timon88 3-5-2007 21:10 Print reply

Posts: 1477
Rs50 of TZR. Heb op ong alle schakelbrommers (buikschuivers) gereden en deze twee rijden gewoon het fijnste en beste. Bovendien hebben ze beide een erg mooi design.
DNA is een scooter een is heel erg klein. Vind t een beetje een lullig dingetje.
 
Holland-Meeting
Schakelen4life 3-5-2007 21:12 Print reply

Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dtje
Dna is zowiezo geen schakel zit gewoon een scooterblok onder


sorry foutje maar toch vindt ik hem nog steeds mooi

 
Schakelen4life 3-5-2007 21:15 Print reply

Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nouwk
Zoals al gezegd wordt, een Gilera DNA heeft een scooterblok en is dus geen schakelbrommer

Voor de rest raad ik je aan om gewoon naar beide brommers te gaan kijken en ze te gaan proberen, want iedereen heeft immers een andere smaak en vindt iets anders mooi of fijn


Ja ik weet dat het om smaak gaat natuurlijk. Maar er zijn wel voor en nadelen zoals ik laatst bijvoorbeeld hoorde dat een RS2 snel roest en ik ben er nu achter dat een DNA een klein dingetje is. Dus toch helpen jullie meningen me wel erg en moet ik mischien maar kiezen tussen TZR, Rs50, RS2
 
Timon88 3-5-2007 21:23 Print reply

Posts: 1477
rs2 ben ik geen fan van. Vond m vrij onstabiel en heel iel aanvoelen. Zit opzich wel ok. En idd roest kan nogal eens voor problemen zorgen. Verder is het design wel apart maar je moet er van houden, en deze brommer is vrij laag ligt en smal. Nog een erg groot nadeel is dat de buddy zo klein is dat net aan je portemonee er in past. Bij TZR en RS past bijv je kettingslot er in.
 
Holland-Meeting
Sypie_Honda 3-5-2007 21:25 Print reply

Posts: 13830
de RS2 is iig wel de mooiste
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Timon88 3-5-2007 21:35 Print reply

Posts: 1477
daa heeft ie toch niks aan, Hij kan zelf ook wel zien wat ie mooi vindt. Ik vind t een van de lelijkste maja dat is een kwestie van smaak.
 
Holland-Meeting
Schakelen4life 3-5-2007 21:44 Print reply

Posts: 10
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
rs2 ben ik geen fan van. Vond m vrij onstabiel en heel iel aanvoelen. Zit opzich wel ok. En idd roest kan nogal eens voor problemen zorgen. Verder is het design wel apart maar je moet er van houden, en deze brommer is vrij laag ligt en smal. Nog een erg groot nadeel is dat de buddy zo klein is dat net aan je portemonee er in past. Bij TZR en RS past bijv je kettingslot er in.


Kijk daar heb ik wat aan Thanks man
 
Frysk 3-5-2007 21:50 Print reply

Posts: 34928
tsja

je kunt kiezen

TZR Rijd mooi, best groot, maar als klein ventje zou ik het niet doen.
RS rond tsja model moet je maar mooi vinden, vind hem imho niet fijn rijden en achterop zit het al helemaal als versleten babystront
RS2 ergste uit het hele rijtje.. ding ziet er niet uit, is klein en zit klote
GPR Mooi model, maar een houten zadel en rijd fijn in de bochten, en een goed +punt : Derbi blok
RS 2007Zéér Mooi model, maar een houten zadel en rijd fijn in de bochten, en een goed +punt : Derbi blok
NSR mischien voor velen een oud barrel etc maar hij rijd echt geweldig in het bochtenwerk, onderdelen liggen op elke hoek van de straat.. maar kwa uiterlijk ben je nu in 2007 niet meer de man volgens velen maar dat is ieders eigen
 
giggitybyte
crossgek - Forum en Sales Moderator 3-5-2007 21:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
tsja

je kunt kiezen

TZR Rijd mooi, best groot, maar als klein ventje zou ik het niet doen.
RS rond tsja model moet je maar mooi vinden, vind hem imho niet fijn rijden en achterop zit het al helemaal als versleten babystront
RS2 ergste uit het hele rijtje.. ding ziet er niet uit, is klein en zit klote
GPR Mooi model, maar een houten zadel en rijd fijn in de bochten, en een goed +punt : Derbi blok
RS 2007Zéér Mooi model, maar een houten zadel en rijd fijn in de bochten, en een goed +punt : Derbi blok
NSR mischien voor velen een oud barrel etc maar hij rijd echt geweldig in het bochtenwerk, onderdelen liggen op elke hoek van de straat.. maar kwa uiterlijk ben je nu in 2007 niet meer de man volgens velen maar dat is ieders eigen


nsr is lang niet zo stijf als nieuwe spul
en remmen steld tov de huidige brommers ook niks voor


ik kan op rs50nm prima achterop zitten en vind deze erg fijn rijden

nieuwe tzr uit doos moeten alle beugeltjes worden pasgebogen voor de kappen echt lekker passen. dit gebeurt niet altijd goed en dan heb je kans dat later de ophanging vd kappen minder word.
rijdt verder prima

derbi blok is imo wel iets fijner maar ik zou absoluut geen brommer laten staan omdat er een am6 blok onder zit.

am6 is geen chinese 5cent meuk alleen het schakelen is in het begin (1e tijd dat je am6 rijd) even wennen en gevoel krijgen .
blok is gewoon betrouwbaar en degelijk , en goed op te voeren



 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Japs 3-5-2007 22:02 Print reply

Posts: 1285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


nsr is lang niet zo stijf als nieuwe spul
en remmen steld tov de huidige brommers ook niks voor


ik kan op rs50nm prima achterop zitten en vind deze erg fijn rijden

nieuwe tzr uit doos moeten alle beugeltjes worden pasgebogen voor de kappen echt lekker passen. dit gebeurt niet altijd goed en dan heb je kans dat later de ophanging vd kappen minder word.
rijdt verder prima
_____________________________________________________________________
Klopt exact, vandaag net ff 3 punten gepolyesterd die waren gebroken :( maar ik moet nu ff goed pasmaken etc

tzr is wel een redelijk grote brommer. en sommigen vinden het minder dat hij niet is afgewerkt om de cockpit heen. maar verder vind ik het een gave brommer, en onthoud geen een brommer is perfect. dus als ik jou was zou ik gaan zitten en passen bij de bromfiets zaak. kijken hoeveel geld je hebt. want in het algemeen is tzr duurder dan een rs 2ehands





Dit bericht is gewijzigd door Japs op 3-5-2007 om 22:03 uur.
 
FF5 - Family Force 5
Schakelen4life 3-5-2007 22:29 Print reply

Posts: 10
Hmmmmmm..... ik twijfer tussen de TZR en de Rs50
 
Schakelen4life 3-5-2007 22:34 Print reply

Posts: 10
de RS50 wordt ook wat vaker (qua uiterlijk) getuned (op marktplaatsen op internet) en dat vind ik wel wat mooier eigelijk dan de standaard TZR en dat geeft de RS50 een dikke plus punt. Of weet iemand iemand heel toevallig een (qua uiterlijk, NIET opgevoerd) getunde TZR ??
 

Dit topic is 4680 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved