Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - dt met homoet uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 722 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42744 - dt met homoet uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raoul 1-5-2007 22:03 Print topicpost

Posts: 2997
hallo,
op het moment heeft mijn dt uit 86 de gewone 50cc met 14 mm carb. tandwielverhouding is 13:48.
dit geeft hem een top van 65 km/h en een gemiddelde trekkracht (niet bijzonder veel)

nu vraag ik mij af, of het veel uitmaakt als ik er een homoet uitlaat op zet (volledig, dus niet alleen de demper)
rijd ie harder? trekt ie vooral harder?

of raad mij een andere uitlaat aan, trekkracht vind ik belangrijker dan snelheid

ohja, en heeft iemand van die handkappen op zijn dt? post hier dan ff een foto van of inbox mij die, k wil graag weten hoe zit uitziet

Dit bericht is gewijzigd door Raoul op 1-5-2007 om 22:13 uur.
 
Aprilia MX (H)

chick 1-5-2007 22:34 Print reply

Posts: 417
homoet is zoiezow wel een lekker pijpie maar het hangt er ook wel vanaf of je de onderlangse koopt of de bovenlangse maar in ieder geval er zijn wel meer pijpjes te krijge. op 50cc.nl zag k volgens mij laatst nog wat staan. maar ik denk dat ie met die pijp wel rond de 75 moet halen
 
lord of the bromfiets
Raoul 1-5-2007 22:41 Print reply

Posts: 2997
de uitlaat moet absoluut bovenlangs zijn, een onderlangse op een crossmodel vind ik erg lelijk.
kan ik hem ook zo afstellen/vertanden/weetikveelwatten zodat ie weer wat zachter loopt? het gaat eigenlijk echt voornamelijk om trekkracht, tis gewoon een schoolbrommer, en ze zijn hier best enthousiast met de rollerbank
 
Aprilia MX (H)
zwarte-beuner 1-5-2007 22:49 Print reply

Posts: 2651
maja zo,n homet pijp is van voor tot achter tog zo,n140euro,
,k heb eigenlijk de zelfde vraag.

en dat gianelli zetje dan??
levert dat nog wat prestaties??

 
brommerloos
Kees de Jong 1-5-2007 23:46 Print reply

Posts: 1881
Als je een originele 50 hebt is het handiger daar eerst eens wat aan te doen, beetje zonde van zo'n dure pijp anders.

Edit: Als je momenteel de uitlaat gebruikt die in je gallery op de foto's staat is dat niet zo'n hele langzame hoor. Wel een erg hoogtoerige (homoet/giannelli ook trouwens), dat komt niet zo goed uit op de originele cilinder. Als je je cilinder wat bijwerkt of een 50 snel koopt voor een paar tientjes zal je heel wat verschil gaan merken.

Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 1-5-2007 om 23:52 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
zwarte-beuner 1-5-2007 23:49 Print reply

Posts: 2651
Nja kijk,
wil op een gegeven moment 70cc gaan rijden.
Maar dan kan ik rustigaan wat opbouwen uitlaatje, goeie carb etc,
en totslot 70cc


 
brommerloos
Kees de Jong 1-5-2007 23:56 Print reply

Posts: 1881
Als je toch naar een 70 wilt zou ik als ik jou was eerst die maar eens kopen, je zal zien dat dat al heel veel uitmaakt, daarna kan je altijd nog een andere uitlaat nemen. Beter geef je je geld uit aan een goede koppeling in plaats van aan een andere uitlaat.
 
7 seconden, of 21 gram
dirktimmer 2-5-2007 10:10 Print reply

Posts: 1737
homoet setje loopt prima op 50cc, als je harder wilt kun je ook je uitlaatpoort beetje bewerken. ik heb wel homoet setje voor je, check je inbox
 

Dit topic is 812 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved