Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - compressie? niet starten?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42689 - compressie? niet starten?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 28-4-2007 15:19 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
Mijn dt50mx met 80cc blok kreeg ik plots niet meer aan de praat toen ik er smorgens mee weg wilde rijden een paar dagen geleden. Mijn gevoel zei, dat het de koppakking oid was, iig compressie dus ik wilde net mijn cilinder los gaan maken, maar heel de bocht van de uitlaat zat vol met benzine. Dit komt denkik omdat ik toen wel een aantal keer geprobeerd heb om hem aan te kicken wat niet lukte, maar hij dus welke elke keer benzine kreeg, maar dit lijkt me wel erg veel. Ik heb mijn cilinder er nog niet afgehaald om even te kijken wat jullie denken waar het aan ligt.
Hij krijgt iig benzine en hij vonkt. Wat is jullie advies en wat denken jullie hoe het komt dat hij het niet doet en hoe het komt dat er zoveel benzine in de uitlaat zit, of zit er een verband tussen?
 

Renovator 28-4-2007 15:25 Print reply
Posts: 244
carbu slecht afgesteld ofzo?

 
Sj_dt 28-4-2007 15:26 Print reply
Posts: 886
nee, en dan kan het toch ook nie zo zijn dat het van de een op de andere dag veranderd, paar dagen ervoor deed hij het nog perfect

 
TZR50Rullezz 28-4-2007 15:40 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
nee, en dan kan het toch ook nie zo zijn dat het van de een op de andere dag veranderd, paar dagen ervoor deed hij het nog perfect




dit komt mij wel beetje bekend voor..
ik had het ook met mijn brommer genoeg compressie en benzine in de bocht van mn uitlaat en ik had ook een vonk..
bij mij was het de carb die verstopt zat..
dus ik zou even kijken of die verstopt zit en ff doorblazen .

en anders kijk je als dat niet werkt even verder naar je koppakking en controleer de rest
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
Sj_dt 28-4-2007 15:51 Print reply
Posts: 886
ik snap eik niet goed hoe dan mijn carb verstopt kan zijn maar zal het ff checken.
Hoe kan ik checken of mijn koppakking nog goed is?
 
TZR50Rullezz 28-4-2007 15:54 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
ik snap eik niet goed hoe dan mijn carb verstopt kan zijn maar zal het ff checken.
Hoe kan ik checken of mijn koppakking nog goed is?


je carb openslopen
in je carberateur zit je sproeiertje en nog paar kleine dingetjes weet niet hoe die heten mja maak even niet uit
die ff doorblazen

ik dacht miss dat je wist wat ik bedoelde met carb verstopt hopelijk heb je er nu wat aan
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
Sj_dt 28-4-2007 16:08 Print reply
Posts: 886
nee dat weet ik wel:P

 
spoorlijncrosser 28-4-2007 16:29 Print reply

Posts: 2687
membraam zou k s bekijken
 
Teunis 28-4-2007 19:23 Print reply

Posts: 1073
is het niet gewoon datje vlotter blijft hangen of dat een sproeier losgetrilt is???

je koppakking kan je check als ie loopt of start dat er geen wolken via de kop naar buiten komen en aande hant van compressiie en op de manier van valse lucht controle.

openhalen kan ook maar dan moet je m meteen vervangen
 
Jurriaan 28-4-2007 20:18 Print reply
Posts: 52
mischien staat je timing niet goed daarom dat je al die benzine in je uitlaatbocht komt

en vonk op verkeerde tijd is dus geen verbranding

ofja er zal wel eens een knal uit moeten komen..
 
Sj_dt 28-4-2007 21:35 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan
mischien staat je timing niet goed daarom dat je al die benzine in je uitlaatbocht komt

en vonk op verkeerde tijd is dus geen verbranding

ofja er zal wel eens een knal uit moeten komen..


een dt kan je niet in tijd verzetten alleen de afstand van de contactpuntjes en die staan goed

 
Rick_koningslust 29-4-2007 10:06 Print reply

Posts: 1467
kijk maar eens of de vlotter niet blijft hangen/of de sproeier niet los is getrilt
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
BIET 29-4-2007 10:57 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jurriaan
mischien staat je timing niet goed daarom dat je al die benzine in je uitlaatbocht komt

en vonk op verkeerde tijd is dus geen verbranding

ofja er zal wel eens een knal uit moeten komen..

misschien heb je geen herschenen.

Tis gedoe met de vlotter. Anders zit het probleem iig anders int inlaattraject.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!

Dit topic is 699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved