Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2e vastloper...:S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1159 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42664 - 2e vastloper...:S
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 1153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 27-4-2007 14:30 Print reply

Posts: 3418
zit er geen zooi in je krukas holte van de eerste vastloper?

 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
kleinduimpje 27-4-2007 14:33 Print reply

Posts: 38
nee al dat aluminium heb ik eruit gehaald en idd zat er bij de vorige een gat in... maar ik ga nu gewoon w88 op de 80cc.
nog een vraag: als ik me hpi op 1mm zet of 1.5, en ik ga dan terug werken tot bijvoorbeeld 3mm dan zou ik tog niks stuk kunnen maken want te laat kan altijd mr te vroeg niet...
thx
 
Remco RS 27-4-2007 14:35 Print reply

Posts: 11463
hoe heb je dat eruit gehaald?

blok uit je rs, en toen uitgespoeld met benzine?
 
kleinduimpje 27-4-2007 14:39 Print reply

Posts: 38
onder andere maar er zat best veel in. daarna heb ik hem laten drogen en 45 min met de compresoor er ingestaan. laatste 5 min kwam er niks meer uit maar dat is het probleem niet geweest anders was ie al veel eerder vastgelope...
 
Remco RS 27-4-2007 14:40 Print reply

Posts: 11463
mja, dat is idd wel voldoende

ik sluit me erbij aan dat je niet goed ingereden hebt
 
mail2kid 27-4-2007 14:41 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kleinduimpje
onder andere maar er zat best veel in. daarna heb ik hem laten drogen en 45 min met de compresoor er ingestaan. laatste 5 min kwam er niks meer uit maar dat is het probleem niet geweest anders was ie al veel eerder vastgelope...


waren het echte vastlopers dat alles kapot was of alleen zuigers die doormidden waren?

en hoeveel spelling heeft je krukas?
 
Golf II styling
kleinduimpje 27-4-2007 14:42 Print reply

Posts: 38
alleen gat in de zuiger voor de rest niks. speling op lagers is niet te voelen alleen bij het big end kan je hem naar links en naar recht een mm bewegen maar dat hoort tog
 
driver004 27-4-2007 14:45 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kleinduimpje
alleen gat in de zuiger voor de rest niks. speling op lagers is niet te voelen alleen bij het big end kan je hem naar links en naar recht een mm bewegen maar dat hoort tog


je hpi staat gewoon duidelijk verkeerd

gewoon goed afstellen met een micrometer op juiste voor onsteking
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
kleinduimpje 27-4-2007 14:47 Print reply

Posts: 38
ja idd dat dacht ik ook! maar dan staat hij tog te vroeg? maar niet veel dus omdat ik er al meer gereden heb. micrometer heb ik btw nie

Dit bericht is gewijzigd door kleinduimpje op 27-4-2007 om 14:47 uur.
 
mail2kid 27-4-2007 14:47 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


je hpi staat gewoon duidelijk verkeerd

gewoon goed afstellen met een micrometer op juiste voor onsteking


laat het anders iemand doen die in de buurt woont die ook hpi heeft.
dan heb je wat meer zkr heid dat het goed gedaan wordt
 
Golf II styling
driver004 27-4-2007 14:47 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kleinduimpje
ja idd dat dacht ik ook? maar dan staat hij tog te vroeg? maar niet veel dus omdat ik er al meer gereden heb. micrometer heb ik btw nie


je hebt je hpi op het oog afgesteld?
daar zit je probleem
daarom loopt die kapot..
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
kleinduimpje 27-4-2007 14:51 Print reply

Posts: 38
haha iemand anders die er verstand van heeft bij mij wisten ze bij de brommerzaak niet eens wat een hpi was
ik heb me zuiger gewoon op 2mm onder het bdp gezet en toen gelijk gezet dus ik snap nie egt hoe ie dan te vroeg kan staan...
want ze zeggen 2 tot 4mm en dan loopt ie vast:S
 
khaz 27-4-2007 14:52 Print reply

Posts: 1450
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
[...]


je hebt je hpi op het oog afgesteld?
daar zit je probleem
daarom loopt die kapot..



kan dit niet?
je kan toch gewoon de streepjes gebruiken?...
 
HPI |w00t
mtlover 27-4-2007 14:54 Print reply

Posts: 2372
Ga eens bij een garage een ontstekingslamp halen en controleer de boel. Je zal het toch echt een voor een moeten uitsluiten wil je achter de oorzaak komen.
 
driver004 27-4-2007 14:55 Print reply

Posts: 3418
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
[...]



kan dit niet?
je kan toch gewoon de streepjes gebruiken?...


hmm ik deed het gewoon zo
bij een links draaiend honda blok

micrometer in de cil dan aan de krukas draaien net zolang tot die hem net raakte dan krukas slag naar rechts draaien
3,2 mm met de micrometer gedraait
toen weer naar links gedraait tot die hem raakte
toen roter erop en gelijk gezet met het streepje
toen tegen gehouden dat de krukas niet beweegt
en vast gedraait

loopt nog steed goed
nergens problemen mee

Dit bericht is gewijzigd door driver004 op 27-4-2007 om 14:58 uur.
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 1153 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved