Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2e vastloper...:S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1096 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42664 - 2e vastloper...:S
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kleinduimpje 27-4-2007 13:32 Print topicpost

Posts: 38
ik heb een rs met waarvan me nieuwe gehoonde cilinders al 2 x van zijn vastgelopen.
setup 50ccgila2, gianelli auspuff, 17.5 dellortho, hpi 2004.

de eerste keer stond de hpi gewoon niet goed werd ie veel te heet koelwater spoot eruit (na een goede testrit overigens ) jammer dan toen een nieuwe gehoonde set erop gezet.

toen heb ik de hpi ongeveer op 2mm gezet. ik heb er 350 km mee gereden. hij schommelde nog wel wat in temp. dus ik wist dat ie nog niet helemaal goed stond (te vroeg tog?)
rij ik vanmorgen naar school, weer vastloper

kut zooi dus.
1. een hpi op 2mm ervoor is tog al gewoon vrij laat?
2. hoe kan ie dan te warm worden?
3. en als ik met afstllen de volgende keer hem nou hem op 1mm zet en ik ga dan terug werken dan moet het tog goed gaan?
4. in de beschrijving zeggen ze 2 tot 4 mm. hoe kan ie dan te warm worden?
5. ligt het misschien aan mn sproeier? (125 nu, bougie kleur is perfect...

aan de olie ligt het niet btw. hij krijgt al iets meer en hij rookt ook al een beetje.

ik ga nu een 74cc gilardoni kopen dus ik wil nu het zekere voor het onzekere nemen...:P

alvast bedankt!
 

christianos 27-4-2007 13:33 Print reply

Posts: 20445
en het belangrijkste: Hoe goed heb je ingereden?
 
THOMASJEUHHH 27-4-2007 13:35 Print reply

Posts: 4159
hoe zit je koelsysteem ? werkt je thermostaat wel?
en heb je hem wel goed ingereden?
 
bwoaahhppp,,..
kleinduimpje 27-4-2007 13:35 Print reply

Posts: 38
gewoon goed altijd shoke enzo lekker rustig warmrijden dat was goed weet ik cker bij die andere ging het ook goed namelijk
 
christianos 27-4-2007 13:36 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kleinduimpje
gewoon goed altijd shoke enzo lekker rustig warmrijden dat was goed weet ik cker bij die andere ging het ook goed namelijk

hoe heb je ingereden dan>?
 
kleinduimpje 27-4-2007 13:38 Print reply

Posts: 38
ik heb er al 18k geen problemen mee gehad nu met deze cil 350 km mee gerede... maar is het dan mssn beter om bij die 74cc de thermostaat eruit te hale? volgens de temp sensor bleef ie altijd wel iig minder dan het midden
 
Erik 39 27-4-2007 13:41 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kleinduimpje
ik heb er al 18k geen problemen mee gehad nu met deze cil 350 km mee gerede... maar is het dan mssn beter om bij die 74cc de thermostaat eruit te hale? volgens de temp sensor bleef ie altijd wel iig minder dan het midden

HOE HEB JE INGEREDEN DAN?
vraagt christianos al 2 keer..
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
kleinduimpje 27-4-2007 13:45 Print reply

Posts: 38
niet meer toeren gemaakt dan 7k, boven de 6k niet meer volgas. 4km warmgereden met shoke daarna zonder(14km dan nog) en een beetje extra olie in de tank ook nog. afgewisseld in toeren tallen en in snelheid.
 
christianos 27-4-2007 13:55 Print reply

Posts: 20445
en na 350 km even open getrokken?

een cilinder scommeld altijd in temp.. heeft te maken met rijwind enzo

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 27-4-2007 om 13:55 uur.
 
kleinduimpje 27-4-2007 14:01 Print reply

Posts: 38
ik ree al 1km rond de 90 niet de hele tijd volgas. met optrekken trok ik heb niet volgas door. en sinds die vorige vastloper let ik heel goed op me temp. de wijzer zat net wat voor het midden. toen liep ie vast en schoot de temp. meter naar het rooie gebied... er tegenaan niet erin overigens.
maar de hpi zou nu tog iets te vroeg staan anders wordt ie ook niet zo warm tog?
 
christianos 27-4-2007 14:02 Print reply

Posts: 20445
ik denk dat het niks met je HPI te maken heeft, maar dat je gewoon te vroeg teveel van de cilinder gevraagd heb
 
kleinduimpje 27-4-2007 14:08 Print reply

Posts: 38
dan bedoel jij dus dat hij nog niet genoeg op elkaar was ingereden waardoor hij niet genoeg kon uitzetten? maakt die 150 km zoveel uit dan?
maarja met die 74 ga ik nu dus gwoon niet boven de 6k zitten en minstens 500km rijden...
 
christianos 27-4-2007 14:10 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kleinduimpje
dan bedoel jij dus dat hij nog niet genoeg op elkaar was ingereden waardoor hij niet genoeg kon uitzetten? maakt die 150 km zoveel uit dan?
maarja met die 74 ga ik nu dus gwoon niet boven de 6k zitten en minstens 500km rijden...

nee, daar gaat het niet om, 350 km extreem weinig belasting vragen en dan ineens voluit gaat meestal fout:

lees dit even deur:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/69
 
kleinduimpje 27-4-2007 14:14 Print reply

Posts: 38
ja maar ik heb bij de 180 km ook al 90 gerede en daarna ook wel...
voluit doorgetrokken had ik hem ook al...
zou die hpi gewoon niet ietsje te vroeg staan waardoor ie wel goed loopt maar waardoor hij wel te heet wordt en dat ik gewoon de andere keren mazzel heb gehad?
 
mail2kid 27-4-2007 14:24 Print reply

Posts: 1905
heb je na de eerste vast loper ook alles gecontroleerd op spelling en staat van lagers?
 
Golf II styling
christianos 27-4-2007 14:27 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kleinduimpje
ja maar ik heb bij de 180 km ook al 90 gerede en daarna ook wel...
voluit doorgetrokken had ik hem ook al...
zou die hpi gewoon niet ietsje te vroeg staan waardoor ie wel goed loopt maar waardoor hij wel te heet wordt en dat ik gewoon de andere keren mazzel heb gehad?

nou stel je HPI eens goed af dan, dan is die zorg de wereld uit..

dus volgens de handleiding is hij toch goed afgesteld, waarom tijfel je eraan dan?

En een te vroege onsteking uit zich meestal in gebrande gaten in de zuiger

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 27-4-2007 om 14:28 uur.
 

Dit topic is 1154 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved