Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1093 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42655 - Schakelen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 23:10 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
nee hij blijft gewoon staan. maar zal ik eers kijken of me koppeling afstellen helpt, want scheiden lijkt me irritant?


als hij niet weg wil lopen komt je koppeling vrij
is dat dus goed.

scheiden is niet irritant , wel even goed kijken wat je doet
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
oenoehoofd 26-4-2007 23:11 Print reply

Posts: 17851
bij kameraad van me zun rs is het ook wel es zo dat t moeilijk is.. meestal ff sleutel omdraaien.. dat ie uit gaat en weer omdraaien.. dan wil hij vaak makkelijk in de neutraal... hoe dat komt, geen idee
 
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY
Dennis van Mook 26-4-2007 23:16 Print reply

Posts: 939
bij mij was dat ook, ff iets op en neer rollen, en wat gas bijgeven toen ging hij wel altijd
 
helly 26-4-2007 23:16 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: oenoehoofd
bij kameraad van me zun rs is het ook wel es zo dat t moeilijk is.. meestal ff sleutel omdraaien.. dat ie uit gaat en weer omdraaien.. dan wil hij vaak makkelijk in de neutraal... hoe dat komt, geen idee


zou best kunnen, zal ik ff proberen.


hoe stel je je koppeling eigenlijk af (ja dat schroefje) maar wat moet je doen?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 23:18 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


zou best kunnen, zal ik ff proberen.


hoe stel je je koppeling eigenlijk af (ja dat schroefje) maar wat moet je doen?


je draait hem zover op dat je hevel net iets vrije slag heeft.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
helly 26-4-2007 23:22 Print reply

Posts: 2424
okidoki, zou het invetten/inolieen van de koppeling zelf ook helpen?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 23:23 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
okidoki, zou het invetten/inolieen van de koppeling zelf ook helpen?


de koppeling zelf loopt in een oliebad
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
helly 26-4-2007 23:36 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


de koppeling zelf loopt in een oliebad


ja ik bedoel je schakeldingetjes waarmee je schakelt
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 23:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


ja ik bedoel je schakeldingetjes waarmee je schakelt


je schakelpootje ?

als de die invet krijg je alleen vette schoenen denkz.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
helly 26-4-2007 23:48 Print reply

Posts: 2424
haha niet het pootje zelf maar dat ding wat ervan afloopt
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 23:50 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
haha niet het pootje zelf maar dat ding wat ervan afloopt


schakelas.
die het blok ingaat ?

die is in het blok gelagerd of staat in olie , weet zo niet precies hoe am6 dat heeft. maar het enige waar deze droog in moet draaien is de kering en dat invetten heeft geen zin .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-4-2007 om 23:51 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
vanwalsum 27-4-2007 0:14 Print reply

Posts: 692
Heb ik ook even een schakel gerelateerd vraagje. Heb sinds een paar weken dat het schakelen met de nsr wat stroever gaat dan normaal. En vooral tussen 1/2/3 hoor ik vaak een TAK! Dit was er eerder nooit, het schakelt nu zegmaar als een am6 blokje, alleen dan net wat soepeler. Maar het is in ieder geval kut, als ik stil sta en ik druk hem in zn 1 zie ik dat er een flinke ruk wordt gegeven aan mn ketting. Zou ik nieuwe koppelingsplaten moeten? Ze slippen niet.
 
Vuile Beunkoe 27-4-2007 8:48 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vanwalsum
Heb ik ook even een schakel gerelateerd vraagje. Heb sinds een paar weken dat het schakelen met de nsr wat stroever gaat dan normaal. En vooral tussen 1/2/3 hoor ik vaak een TAK! Dit was er eerder nooit, het schakelt nu zegmaar als een am6 blokje, alleen dan net wat soepeler. Maar het is in ieder geval kut, als ik stil sta en ik druk hem in zn 1 zie ik dat er een flinke ruk wordt gegeven aan mn ketting. Zou ik nieuwe koppelingsplaten moeten? Ze slippen niet.


ik heb het ook, maar ik wijt het aan plakkende koppelngplaken. vooral met terugschakelen heb je soms een behoorlijke klap.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Gradje 27-4-2007 8:53 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


ik heb het ook, maar ik wijt het aan plakkende koppelngplaken. vooral met terugschakelen heb je soms een behoorlijke klap.


maar dat ligt niet alleen aan am6
ik heb bij mijn derbi-blok ook klappen als je terug schakelt.
maar dat is alleen als ik bijvoorbeeld van 60 naar 0 rem en ondertussen al flink terug schakel terwijl ik nog redelijk wat snelheid heb. (en ja: wel met koppelingshendel ingeknepen :P)
 
Vuile Beunkoe 27-4-2007 9:01 Print reply

Posts: 6114
ik heb et over nsr (rijd met mtx80r met 6bak vd nsr)

Ik heb precies zelfde symptomen, en zoals ik al zeg wsl plakkende koppeling.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]

Dit topic is 3165 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved