Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1263 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42655 - Schakelen
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 26-4-2007 22:30 Print topicpost

Posts: 2424
even uitleggen voor mensen die geen rsje hebben gereden

Bij rs (zal vast ook bij meer schakels zijn) is onderste versnelling 1, dan naar boven komt 2, 3, 4, 5 en 6. Tussen 1 en 2 zit neutraal.

Dus als je van neutraal naar 1 gaat moet je naar beneden, en dan tijdens het rijden iets harder rnaar boven schakelen zodat je neutraal overslaat en naar 2 gaat. Logisch toch?

Bij mij gaat van 1 naar neutraal focking moeilijk (als ik um in neutraal wil zetten dus als ik klaar met rijden) en ik vind dat ik om van 2 naar 3 ofzo te hard omhoog moet drukken met mijn voet.

dus ik wil graag dat het allemaal iets "gevoeliger is"

Kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt Ian
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

Dargor 26-4-2007 22:32 Print reply

Posts: 1771
andere olie?
 
I'm a Potential Terrorist, And my moped too!
Bart-Derbi 26-4-2007 22:33 Print reply

Posts: 6497
AM6 bakken zijn zowiezo stroever zegt iedereen.
schiet zeker ook vaak in de vrij tijdens het rijden?


Dit bericht is gewijzigd door Bart-Derbi op 26-4-2007 om 22:36 uur.
 
50cc crosser 26-4-2007 22:35 Print reply

Posts: 1866
am blokken hebben zowiezo veel bak problemen
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
helly 26-4-2007 22:36 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dargor
andere olie?

verversen? of andere soort? kheb gewoon 15/40 wat stel je voor?

@ Bart-Derbi: jup wellis

Dit bericht is gewijzigd door helly op 26-4-2007 om 22:36 uur.

Dit bericht is gewijzigd door helly op 26-4-2007 om 22:37 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
mozes 26-4-2007 22:36 Print reply
Posts: 2
niet waar als je een om gekeerde vietesen bak te maken heb zo als ik op mijn af1
 
helly 26-4-2007 22:39 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mozes
niet waar als je een om gekeerde vietesen bak te maken heb zo als ik op mijn af1


ok maar niet echt relevant voor mij. kan je zoiets niet afstellen? hoe hard je moet duwen?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Makrolon 26-4-2007 22:41 Print reply

Posts: 6733
hebo schakelwals kopen, en die er in zetten. moet je je blok wel splitsen...
 
KTM 525 EXC Supermoto
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 22:43 Print reply

Posts: 10560
koppeling afstellen

en goede olie erin
10w40 voor natte platen


wil je brommer ook iets weglopen als je met de koppeling in in de de versnelling stilstaat ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-4-2007 om 22:45 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Royal Club 26-4-2007 22:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
am blokken hebben zowiezo veel bak problemen


bullshit
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mblover 26-4-2007 22:51 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hebo schakelwals kopen, en die er in zetten. moet je je blok wel splitsen...


Is niet van hebo maar van top performance.
met 15/40 olie bedoel je 15w40?
je moet 10w40 hebben, zoals Crossgek ook al zegt.
 
helly 26-4-2007 22:54 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
hebo schakelwals kopen, en die er in zetten. moet je je blok wel splitsen...


Wat is je blok splisen? de 2 helfden van elkaar halen?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
koppeling afstellen

en goede olie erin
10w40 voor natte platen


wil je brommer ook iets weglopen als je met de koppeling in in de de versnelling stilstaat ?


hoe stel je je koppeling af? en wat bedoel je met weglopen?




Dit bericht is gewijzigd door helly op 26-4-2007 om 22:55 uur.
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Maximilliano 26-4-2007 22:55 Print reply
Posts: 666
zo een soort probleem heb ik ook, ik heb een MBX80 blokkie op mn honda mtx, het schakelen is sowieso al vrij frapant, 1 omhoog, de rest omlaag.

maar het schakelen gaat bij mij ook heel erg stroef. ik krijg hem niet makkelijk in zn neutraal, dan moet ik bijvoorbeeld veel kracht geven om er beweging in te brengen, en als ik dan eenmaal kracht geeft, schiet hij opeens door (mijn voet en het pookje) en gaat hij naar zn 2, of andersom natuurlijk 2-1 net zo moeilijk.

iemand een oplossing? er zit al nieuwe olie in, maar geen idee welke olei
 
Royal Club 26-4-2007 22:56 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


Wat is je blok splisen?

[...]
hoe stel je je koppeling af? en wat bedoel je met weglopen?





splitsen, dat je je blok open gaat maken om bijv een andere schakelwals dr in te zetten

met weglopen bedoelt ie, dat als je in stationair, je koppeling inkijpt, in ze 1 trapt, en dan, ookal houd je je koppeling ingeknepen, dat ie weg wilt rijden, een beetje dan
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 22:57 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


Wat is je blok splisen?

[...]
hoe stel je je koppeling af? en wat bedoel je met weglopen?





blok bestaat uit carters (hiertussen zitten je versnellingbak,krukas,ed) met splitsen bedoelt hij je blok loshalen , dus carters van elkaar.

koppeling afstellen doe je met een stelschroef aan de koppelingskabel

en weglopen bedoel ik , dat je de brommer nog iets tegen moet houden zegmaar , dat hij nog iets vooruit wil .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximilliano
zo een soort probleem heb ik ook, ik heb een MBX80 blokkie op mn honda mtx, het schakelen is sowieso al vrij frapant, 1 omhoog, de rest omlaag.

maar het schakelen gaat bij mij ook heel erg stroef. ik krijg hem niet makkelijk in zn neutraal, dan moet ik bijvoorbeeld veel kracht geven om er beweging in te brengen, en als ik dan eenmaal kracht geeft, schiet hij opeens door (mijn voet en het pookje) en gaat hij naar zn 2, of andersom natuurlijk 2-1 net zo moeilijk.

iemand een oplossing? er zit al nieuwe olie in, maar geen idee welke olei


schakelen op de kop is redelijk normaal bij honda nsr en mbx hebben omgekeerde bak (volgens mij staat bij nsr het schakelpootje naar achter ipv naar voor en schakelt hij dan dus normaal)

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-4-2007 om 22:59 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
helly 26-4-2007 23:07 Print reply

Posts: 2424
nee hij blijft gewoon staan. maar zal ik eers kijken of me koppeling afstellen helpt, want scheiden lijkt me irritant?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

Dit topic is 3098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved