Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42647 - Welke carburateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

xbmaster 26-4-2007 19:11 Print topicpost

Posts: 164
Ik heb nu een 50cc Parmakit cilinder (hoogtoerig) met een 16mm Keihin carb.

Nu ben ik op zoek naar een 18mm Keihin, maar nu zie ik heel veel 19mm carburateurs staan. 18mm kan deze cilinder nog wel aan denk ik maar zal 19mm niet net iets te veel zijn?
Iemand die deze setup heeft of het weet?

Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 26-4-2007 om 19:12 uur.
 
Verkeersdrempels zijn gay !!

- Han - 26-4-2007 19:12 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbmaster
Ik heb nu een 50cc Parmakit cilinder (hoogtoerig) met een 16mm Keihin carb.

Ik ben op zoek naar een 18mm Keihin, maar nu zie ik heel veel 19mm carburateurs staan. 18mm kan deze cilinder nog wel aan denk ik maar zal 19mm niet net iets te veel zijn?
Iemand die deze setup heeft of het weet?


18 en 19mm zit niks verschil in. Kan allebij gewoon. Dat 1e mm'tje zou ik me niet druk over maken
 
<10.000 posts
xbmaster 26-4-2007 19:13 Print reply

Posts: 164
mja volgens mij zit 18mm al op het randje...
en als ik een 19mm heb gekocht en het werkt niet moet ik die ook weer kwijt zien te raken enzo....
 
Verkeersdrempels zijn gay !!
BIET 26-4-2007 19:14 Print reply

Posts: 22355
Gaat prima lukken. Zown 18 keihin is alleen wel makkelijker afstellen dan een 19 dellorto vb...
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Remco RS 26-4-2007 19:14 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xbmaster
Ik heb nu een 50cc Parmakit cilinder (hoogtoerig) met een 16mm Keihin carb.

Nu ben ik op zoek naar een 18mm Keihin, maar nu zie ik heel veel 19mm carburateurs staan. 18mm kan deze cilinder nog wel aan denk ik maar zal 19mm niet net iets te veel zijn?
Iemand die deze setup heeft of het weet?

Dit bericht is gewijzigd door xbmaster op 26-4-2007 om 19:12 uur.

kan beiden prima
 
senda80cc 26-4-2007 19:15 Print reply

Posts: 3434
waarschijnlijk kun je ok nog makelijk zoeken voor een 20mm mikuni
die 50cc parmakit kan waarschijnlijk genoeg benzine kwijt
 
Keep on rockin' in a free world
Timon88 26-4-2007 19:16 Print reply

Posts: 1477
Ik zou gewoon die 18 keihin kopen. Ook wat makkelijker afstellen en die ene mm zal amper merkbaar zijn.
 
Holland-Meeting
mtlover 26-4-2007 19:17 Print reply

Posts: 2372
Mogelijk krijg je dan problemen in lage toeren als je er geen dikke pijp achter hangt. Ervaar ik hier nu namelijk..

Edit: Als je voor 20 gaat, heb 50 zeta, is voorloper van parmakit.

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 26-4-2007 om 19:18 uur.
 
senda80cc 26-4-2007 19:20 Print reply

Posts: 3434
denk dat als je van je 16mm (neem aan ok keihin) naar 18mm keihin je weinig merkbaar verschil zult merken,daarom is het miss. toch te proberen om een 20mm mikuni
 
Keep on rockin' in a free world
- Han - 26-4-2007 19:27 Print reply

Posts: 9667
ik citeer:

Quote:
Op internet heb ik een artikel gevonden over hoe je de ideale grootte van je carburateur simpel kunt berekenen.
Ik heb het niet verzonnen dus de eer gaat uit naar wie dat geschreven heeft :
bron : http://www.landshut....ns/tips/vergaser.htm

Berekenen:

Er is een formule om de ideale grootte te berekenen :

A = L * sqr(h*n)
(sqr = wortel)

waarin
A = ideale carburateur grootte in mm
h = cilinder grootte in l
n = hoeveel toeren je brommer maximaal draait
L = type cilinder

h = als je een 50cc cilinder hebt dan is dat in ml 0.05 l, dus als je 70cc hebt 0.07 l enz.

L = als je een opvoercilinder heb gekocht dan is die waarde rond de 0.8, als je cilinder getuned is is het 0.9
als je bv alleen de uitlaatpoort licht is aangepast dan is het zon 8.5 en een imitatie cilinder ligt naturlijk ook weer lager als een malossi.
je moet dat zelf inschatten.
ook telt natuurlijk mee welke uitlaat je hebt.

De Berekening:
Ik ga hier uit van een Honda MT met 70cc eurokit en een leuk uitlaatje.

A = ?
h = 0.07
n = 10000
L = 0.8

dus:
A = L * sqr(h*n)
? = 0.8 * wortel (0.07*10000)
0.07/10000 = 700, wortel 700 = 26.46
0.8 * 26.46 = 21.16mm

De ideale carburateur voor een Honda MT met 70cc eurokit en een leuk uitlaatje is rond de 21mm, een 21mm dellorto zal het dus goed doen.

 
<10.000 posts
senda80cc 26-4-2007 19:30 Print reply

Posts: 3434
dat hele rekensommetje is zo'n kwats
 
Keep on rockin' in a free world
Jarco 26-4-2007 19:38 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
dat hele rekensommetje is zo'n kwats


inderdaad. een 16 mm keihin voldoet goed op zon setup. Als je toch anders wil kan je een 18 mm keihin halen.

 
Rocket Rico 27-4-2007 13:13 Print reply

Posts: 478
op een snelle 50 vind ik 17,5 of 18 altijd wel een lkkre carburateur grote.

Groter zal ik niet aanraden (of hij moet gruwelijk getuned zijn), want groter is veel moeilijker af te stellen en je maakt er kwa snelheid ook weinig winst mee

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 27-4-2007 om 13:14 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?

Dit topic is 628 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved