falco |
26-4-2007 15:24 |
Posts: 3724 |
je hebt waarschijnlijk een warm/vastloper die cilinder kun je zeer waarschijnlijk wel weggooien.
|
|
|
|
spoorlijncrosser |
26-4-2007 15:24 |
Posts: 2687 |
is dus neit gesmeerd met olie en nu heb je vastloper, zal waarschijnlijk nieuwe cilinder en zuiger worden
zoals je zelf al zegt, sotmme actie
|
|
|
|
k0mk0mm0r |
26-4-2007 15:26 |
Posts: 14 |
kut
mja ik heb er 5 minuutjes op gereden met die euro 95 erin. kan dat zo snel gaan dan?
|
|
|
|
Neluhz |
26-4-2007 15:27 |
Posts: 4032 |
ja, je hebt totaal geen smering, de olie in de benzine smeert de lagers en de wrijving tussen zuiger en cilinderwand,
|
|
|
|
Unknowing |
26-4-2007 15:28 |
Posts: 54 |
Ja, nu is 'ie kaput.
Goedzo U heeft een warm/vastloper.
btw, je mag die cil. wel aan mij geven hoor
Dit bericht is gewijzigd door Unknowing op 26-4-2007 om 15:28 uur.
|
|
|
|
falco |
26-4-2007 15:28 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: k0mk0mm0r
kut
mja ik heb er 5 minuutjes op gereden met die euro 95 erin. kan dat zo snel gaan dan?
ja blijkbaar wel
maare, je hebt echt 0% smering dan he, dus daar kom je niet ver mee
|
|
|
|
Cyper.76 |
26-4-2007 15:28 |
Posts: 219 |
haal je cillinder eraf..
dat ziet er zo uit:
dan zie je zelf wel iets verkeerds als hij is vast of warmgelopen..
(de zuiger is namelijk gaan uitzetten, en dat kan niet verder tot de cillinderwand tot hij vast komt te zitten en dan heb je een vastloper )
|
|
|
|
Gradje |
26-4-2007 15:32 |
Posts: 1181 |
je moet dus gewoon de cilinder eraf halen
en dan kun je zelf waarschijnlijk wel aan de wand zien of die nog goed is
die moet mooi glad zijn, zonder krassen en rare happen eruit ofzo.
|
|
|
|
antonhonda |
26-4-2007 15:37 |
Posts: 3616 |
zal denk niet voor weinig weer goed gaan lopen
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
-Tom- |
26-4-2007 15:43 |
Posts: 4151 |
de cilinder zal allersinds nog wel meevallen, haal je hele motorblok maar eens open en check je krukaslagers, grote kans dat die kapot gelopen zijn.
|
|
FTS Member |
|
k0mk0mm0r |
26-4-2007 15:43 |
Posts: 14 |
Mja ben nu dat ding dus eraf aan het slopen voor zover dat lukt.
Maar als ik het goed begrijp moet dus de hele onderkant eraf?
Dit bericht is gewijzigd door k0mk0mm0r op 26-4-2007 om 15:44 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
26-4-2007 16:01 |
Posts: 10835 |
krukas eruit halen. en kijk je bigendlager ook even na
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
k0mk0mm0r |
26-4-2007 16:03 |
Posts: 14 |
sorry dat ik het vraag hoor.. maar waar zit die krukas ergens?
Ik weet hoe ie er ongeveer uitziet (volgens mij) maar ik kan hem niet vinden
(ik ben serieus echt de beginnenste beginner met brommers)
|
|
|
|
Stienzemanrobinson |
26-4-2007 16:05 |
Posts: 518 |
waarom heb je niet gewoon bij de pomp volledig synthetische 2-takt olie gehaald. Dit is bij bijna elke pomp verkrijgbaar. Als je daar gewoon een scheut van had bijgedaan was er nu niets aan de hand geweest.
|
|
|
|
antonhonda |
26-4-2007 16:07 |
Posts: 3616 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: k0mk0mm0r
sorry dat ik het vraag hoor.. maar waar zit die krukas ergens?
Ik weet hoe ie er ongeveer uitziet (volgens mij) maar ik kan hem niet vinden
(ik ben serieus echt de beginnenste beginner met brommers)
iedereen moet ergens beginen om het te leren niemand wordt er mee geboren
maar cilinder staat hier boven op plaatje daar zit een zuiger in en daar zit een stang (big hand ofzo dacht ik) en die zit aan de krukas
je moet je blok splitsen om het er uit te kunnen halen
ps. let wel op dat je het ook weer in elkaar krijgt he dus alles goed bewaren en kijken hoe het zit
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|