Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Versnellingsbak am6 in elkaar zetten.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 951 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42641 - Versnellingsbak am6 in elkaar zette...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Supermotania 26-4-2007 13:19 Print topicpost

Posts: 340
Ik heb dus me krukaslagers vervangen en nu moet me versnellingsbak er weer terug in,en aangezien ik niet kon zien hoe hij eerst in elkaar zat lukt het me niet.Ik weet niet waar welke ring enz moet.Heeft er iemand misschien duidelijke foto's want de FAQ en exploded views kom ik ook niet wijs uit.Hoeveel ringen moet ik in totaal hebben enz??

Welke is eigenlijk de secundaire as?

Dit bericht is gewijzigd door Vespa-Freak op 26-4-2007 om 13:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Vespa-Freak op 26-4-2007 om 13:29 uur.
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..

chillegommer 26-4-2007 13:33 Print reply
Posts: 998
heb je met het uitelkaar halen van je blok ook egt je versnellingsassen uitelkaar gehaald, dus de tandwieltjes eraf?
 
Razor 26-4-2007 15:03 Print reply

Posts: 1554
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/155

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/144

http://www.brommerfo...dgebase?string=rieju

hiermee moet het toch wel te doen zijn?

soms lijkt een faq vaag maar ik vind dat ie tot in detail klopt !

als je nog meer vragen hebt, kan je me evt mailen of msn als je er echt niet uit komt

succes


edit: via www.easyparts.nl en dan aprilia intypen krijg je ook veel nuttige info !

zo kon ik zien welke ring waar moest aangezien de maten daar zijn aangegeven. Dus mbv de maten op easyparts, en een digitale schuifmaat wist ik precies wat waar moest



Dit bericht is gewijzigd door Razor op 26-4-2007 om 15:06 uur.
 
blowdown en een powerband te koop!
Supermotania 26-4-2007 22:15 Print reply

Posts: 340
Nou ik heb het dus werkend gekregen totdat..
Ik had dus de versnellingsbak erin,als ik aan de schakelwals draaide deden alle versnellingen het.Toen linkercarter weer erop en toen het blok eronder zat bleek dat de versnellingspook niet te bewegen was.Is het ook normaal dat je het staafje van je koppeling zo omhoog kunt trekken ( dus waar je koppelingskabel inklikt)?
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..
mblover 27-4-2007 11:11 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa-Freak
Nou ik heb het dus werkend gekregen totdat..
Ik had dus de versnellingsbak erin,als ik aan de schakelwals draaide deden alle versnellingen het.Toen linkercarter weer erop en toen het blok eronder zat bleek dat de versnellingspook niet te bewegen was.Is het ook normaal dat je het staafje van je koppeling zo omhoog kunt trekken ( dus waar je koppelingskabel inklikt)?


Dat staafje kan je er idd gewoon uittrekken ja.
Ik denk dat je ergens iets verkeerd in elkaar gezet hebt. Nog een keer loshalen dus en met exploded views alles nakijken.
 
Razor 27-4-2007 11:37 Print reply

Posts: 1554
ik zat ook elke keer te kutten met dat schakelen. Heel de bak erin gedaan. Blok dichtgegooid.. schakelt ie niet super.

Uiteindelijk maar op de gok alles dichtgegooid en verder gegaan met afbouwen van blok. Toen ik hem de eerste keer wilde starten had ik alleen nog maar 2 versnellingen en ook nog geen vrij. Heb hem dus gestart zonder ketting. Pas toen het beetje warm werd en veel heen en weer gaan met je schakelpedaal, pas toen kreeg ik me versnellingen weer. Olie komt er gewoon nog niet goed tussen neem ik aan..

Sindsdien doet hij het gewoon goed bij mij
 
blowdown en een powerband te koop!

Dit topic is 5963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved