Ik had geen spiegels erop zitten, en daar is niets over gezegd, omdat ik vooraf nogal discussie had met een aantal mensen over wel of geen knipperlichten heb ik ze er maar wel opgezet omdat ze orgineel wel op deze brommer zaten (gilera GSM) ik wilde het risico niet lopen. Ik heb aan de keurmeester gevraagd hoe het zat.
Vanaf bouwjaar 2004 zijn knipperlichten verplicht, hiervoor niet, MAAR !!! omdat deze brommer MET knipperlichten een typegoedkeuring heeft gekregen horen ze er eigenlijk wel op, maar hier werd nu nog niet moeilijk over gedaan.
dus als je een zei...d van een keurmeester hebt kan die er moelijk over doen.
Gewoon zorgen dat de essentieële onderdelen van je brommer goed zijn en dat wat erop zit moet ook werken.
Banden, voldoende profiel
remmen, remblokken en remverlichting
standaard verlichting moet werken, let wel op je achterlicht bij mij zat er een "lexus" achterlicht op, dus voor de zekerheid een extra reflector (tijdelijk) geplaatst, hier werd dus wel op gelet, want ik kreeg de mededeling dat bij plaatsen van de kentekenplaat ik een geschikte plaats moest vinden voor de reflector.
En vanzelfsprekend ga niet met een opgevoerde brommer ernaar toe,
Op de rollenbank mag ie 50km/h aangeven, alles hierboven is afkeur!!
Als het vermoeden bestaat dat de brommer teveel herrie maakt kunnen ze een geluidsmeting uitvoeren, ik weet niet wat de decibels mogen zijn. check vooraf de sneldheid met GPS, ik heb het gedaan met TomTom deze geeft de exacte snelheid aan.
Framenummer en motornummer moeten duidelijk leesbaar zijn, zoek vantevoren op waar deze op de brommer zitten.
Zorg ervoor dat je kan aantonen van welk bouwjaar de brommer is, het beste is een orginele aankoopnota.
De wachttijd voor keuren is heel lang, na wat rondbellen kon ik een plekje vinden in zwijndrecht, ik woon een paar km van een keuringsstation Waddinxveen maar daar kon ik pas in juni terecht, afspraak had ik in maart al gemaakt!
|