Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - keuring rdw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 896 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42636 - keuring rdw
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

WimZ 25-4-2007 21:40 Print topicpost
Posts: 10
Vandaag naar de RDW keuring in Zwijndrecht geweest omdat de vorige eigenaar mijn Gilera "vergeten" was te laten schouwen.
Na alle spookverhalen die ik heb gehoord en heel veel mensen die mij afraden een brommer zonder kenteken te kopen viel het mij 100% mee.
In één keer alles goed, niet meer dan een halfuurtje binnen geweest.

 

DoDo-tomos 25-4-2007 21:41 Print reply

Posts: 1842
waar werd eigelijk zoal naar gekeken en had je veel moeten veranderen?

 
of vraag het niek de wildt
- Han - 25-4-2007 21:41 Print reply

Posts: 9667
wat was je kwijt? en moes die helemaal origineel zijn?
 
<10.000 posts
WimZ 25-4-2007 22:05 Print reply
Posts: 10
kosten: € 116,00
vanzelfsprekend werden de chassisnummer en het motornummer gecontroleerd, uiterlijke staat, banden en het frame werd nagelopen.
Verlichting controle incl remlichten en de knipperlichten omdat deze erop zaten moesten ze ook werken.
Knipperlichten zijn volgens de keurmeester vanaf 2004 verplicht.
kilometerstand werd genoteerd en toen naar de rollenbank.
maximale constructiesnelheid is 45km/h en de bank mag een afwijking geven van 5 km/h, dus mag maximaal 50 aangeven!
en de remwerking werd nog even gecontroleerd.
Ik had nog wel de orginele aankoopbon waardoor het bouwjaar duidelijk was, ik weet niet hoe ze het doen als dit niet bekend is.
Chassisnummer wordt gelijk in de computer gecontroleerd en daar kwamen gelijk de gegevens van mijn brommer naar voren.

Ik heb niet veel hoeven te veranderen, alleen de standaard uitlaat erop gezet die ik bij de aankoop erbij kreeg en knipperlichten voor de zekerheid gemonteerd. Mijn achterband was heel slecht en heb ik laten vernieuwen,en gelijk een servicebeurt uit laten voeren.
Nu wachten op de papieren, duurt normaal ongeveer drie dagen.
 
mtx-motard 25-4-2007 22:13 Print reply

Posts: 14947
plaats anders een Faq ofzo met je ervaring. zal zeker veel mensen helpen
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Bulletproof 26-4-2007 12:52 Print reply

Posts: 3350
Je werd niet gecontroleerd op spiegels oid?

 
spoorlijncrosser 26-4-2007 14:04 Print reply

Posts: 2687
VerteX 26-4-2007 14:45 Print reply

Posts: 1265
ik ga morge voor de keuring van mn simson.

wens me succes
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
antonhonda 26-4-2007 14:54 Print reply

Posts: 3616
met dat vanaf 2004 moet je knipper lichte hebben maar is dat dan vanaf het bouwjaar of gewoon daar na moet iedereen die hebben
want oudere brommers hebben dat toch niet ?
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
senda80cc 26-4-2007 14:57 Print reply

Posts: 3434
waarschijnlijk bedoelt hij daar gewoon het bj mee ja
 
Keep on rockin' in a free world
Razor 26-4-2007 14:59 Print reply

Posts: 1554
lijkt me wel, puchjes en spartametjes zie je niet vaak namelijk met knipperlichten
 
blowdown en een powerband te koop!
senda80cc 26-4-2007 15:01 Print reply

Posts: 3434
zouden die nou ok verplicht met knipperlichten geleverd moeten worden?
 
Keep on rockin' in a free world
Jozeff - Forum en Sales Moderator 26-4-2007 15:55 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spoorlijncrosser
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/164



kan wel zijn, maar nu hebben we ervaringen van iemand die er daadwerkelijk geweest is, vind ik waardevoller dan die regels en richtlijnen van de RDW.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
zouden die nou ok verplicht met knipperlichten geleverd moeten worden?



tuurlijk, tomos bijvoorbeeld heeft dat ook al een tijdje af fabriek
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Unknowing 26-4-2007 22:24 Print reply
Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
zouden die nou ok verplicht met knipperlichten geleverd moeten worden?

Puch wordt al jaren niet meer gemaakt

De naam wordt wel gebruikt, maar dan voor fietsen :P De brommers al jaren niet meer.
 
christianos 26-4-2007 22:27 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



kan wel zijn, maar nu hebben we ervaringen van iemand die er daadwerkelijk geweest is, vind ik waardevoller dan die regels en richtlijnen van de RDW.



Helaas is dat niet zo, de RDW kan per station en keuringsmeester sterk verschillen, de enige manier om er zeker doorheen te komen is om je brommer geheel volgens de richtlijnen te maken, want je kan net toevallig een azijnpisser tegenkomen die wel gaat zeuren over een te zachte claxon.
 
WimZ 28-4-2007 23:58 Print reply
Posts: 10
Ik had geen spiegels erop zitten, en daar is niets over gezegd, omdat ik vooraf nogal discussie had met een aantal mensen over wel of geen knipperlichten heb ik ze er maar wel opgezet omdat ze orgineel wel op deze brommer zaten (gilera GSM) ik wilde het risico niet lopen. Ik heb aan de keurmeester gevraagd hoe het zat.
Vanaf bouwjaar 2004 zijn knipperlichten verplicht, hiervoor niet, MAAR !!! omdat deze brommer MET knipperlichten een typegoedkeuring heeft gekregen horen ze er eigenlijk wel op, maar hier werd nu nog niet moeilijk over gedaan.
dus als je een zei...d van een keurmeester hebt kan die er moelijk over doen.
Gewoon zorgen dat de essentieële onderdelen van je brommer goed zijn en dat wat erop zit moet ook werken.
Banden, voldoende profiel
remmen, remblokken en remverlichting
standaard verlichting moet werken, let wel op je achterlicht bij mij zat er een "lexus" achterlicht op, dus voor de zekerheid een extra reflector (tijdelijk) geplaatst, hier werd dus wel op gelet, want ik kreeg de mededeling dat bij plaatsen van de kentekenplaat ik een geschikte plaats moest vinden voor de reflector.
En vanzelfsprekend ga niet met een opgevoerde brommer ernaar toe,
Op de rollenbank mag ie 50km/h aangeven, alles hierboven is afkeur!!
Als het vermoeden bestaat dat de brommer teveel herrie maakt kunnen ze een geluidsmeting uitvoeren, ik weet niet wat de decibels mogen zijn. check vooraf de sneldheid met GPS, ik heb het gedaan met TomTom deze geeft de exacte snelheid aan.
Framenummer en motornummer moeten duidelijk leesbaar zijn, zoek vantevoren op waar deze op de brommer zitten.
Zorg ervoor dat je kan aantonen van welk bouwjaar de brommer is, het beste is een orginele aankoopnota.
De wachttijd voor keuren is heel lang, na wat rondbellen kon ik een plekje vinden in zwijndrecht, ik woon een paar km van een keuringsstation Waddinxveen maar daar kon ik pas in juni terecht, afspraak had ik in maart al gemaakt!



 

Dit topic is 6762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved