Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #42635 - Eu land bromfiets wetgeving
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 8164 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mtx-motard |
25-4-2007 21:13 |
Posts: 14947 |
belgie en france is gewoon 40 meende ik hoor. duitsland weet ik niet, maar daar zal je wel meer cc's mogen.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Dargor |
25-4-2007 21:14 |
Posts: 1771 |
in finland mogen ze als ze 16 zijn op 125cc rijden
en met 15 op een brommer geloof ik
maar dan moet je met 16 wel motor rijbewijs halen
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
Frysk |
25-4-2007 21:15 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
belgie en france is gewoon 40 meende ik hoor. duitsland weet ik niet, maar daar zal je wel meer cc's mogen.
frankrijk meende ik dat ze daar wel veel sneller mogen dan hiero
|
|
giggitybyte |
|
Vets_Tom |
25-4-2007 21:17 |
Posts: 297 |
dat dacht ik ook dat ze in frankrijk sneller mogen.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
mblover |
25-4-2007 21:19 |
Posts: 5391 |
Duitsland is een gewone brommer ook maximaal 45kmh constructiesnelheid net als in België.
In De, Be, en FR mag je ook maar 45kmh rijden, maar in FR mag hij wel harder lopen (max 50cc en max 4kw dacht ik).
|
|
|
|
Vets_Tom |
25-4-2007 21:21 |
Posts: 297 |
ah dus het gaat in andere landen eerder om de mogenlijke snelheid dan de gereden. Ik vindt het dom de je een boete krijgt voor wat je kan rijden inplaats van wat je rijdt.
|
|
Wat zet jou brommer apart van de anderen? |
|
mblover |
25-4-2007 21:26 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Vets_Tom
ah dus het gaat in andere landen eerder om de mogenlijke snelheid dan de gereden. Ik vindt het dom de je een boete krijgt voor wat je kan rijden inplaats van wat je rijdt.
In Duitsland mag hij max45 kmh lopen, maar zijn er volgens mij vrij weinig (of geen) controles daarop. En niet zo'n rollerbanken festijn zoals hier.
In België zijn wel rollen, pakkans is wel kleiner als in nl, in Wallonië heel erg klein zelfs, maar als je gepakt word dan ben je goed de sjaak.
In frankrijk boeit je constructiesnelheid niet, alleen je vermogen en je cilinderinhoud volgens mij. En ik dacht dat dat ook voor Italie, Spanje en Zwitserland zo was, maar dat durf ik niet zeker te zeggen.
edit:
meeste landen is gewoon std ontgrenst oid toegestaan afaik. Alleen een paar zeiklanden in de eu niet. Al is dat soms wel te begrijpen, tik bij youtube maar eens kanaleneiland in oid.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 25-4-2007 om 21:27 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mblover op 25-4-2007 om 21:28 uur.
|
|
|
|
plof 4 ever |
25-4-2007 22:51 |
Posts: 295 |
hebt effe opgezocht in anwb gids
je mag overal 45 spanje, italie, duitsland,nl, frankrijk zodat ik weet dus ieder `normaal`land mogen bromfietsen 45km/h hoe het met de leeftijd zit weet ik niet.
|
|
| Front tegen skoeters | DERBI !! het nieuwe rijden : 80 in zn 4 |
|
R0bby |
25-4-2007 22:59 |
Posts: 203 |
Duitsland: brommer rijden vanaf je 15e, maar wel met bromfietsrijbewijs (kost ± €500). Vanaf je 16e mag je een motorrijbewijs halen waarmee je maximaal 80 km/h mag rijden op een lichte motorfiets.
Ze kennen de 30 km/h brommers, ook wel mofa genoemd, en de 40 km/h brommers, moped genoemd. Op beiden dien je een helm te dragen.
Frankrijk: Brommer rijden vanaf je 14e. Constructiesnelheid boeit inderdaad niet, maar de maximumsnelheid hangt af van de maximum snelheid die op wegen buiten de bebouwde kom geldt (zeg maar de "80" wegen). In de meeste departementen is dit 90, maar er zijn ook departementen waar dit 110 is. Daarbij is het wel verplicht een spiegel te hebben op je brommer!
Dit bericht is gewijzigd door R0bby op 25-4-2007 om 23:01 uur.
|
|
Don't chase dreams, chase paper! |
|
mblover |
25-4-2007 23:03 |
Posts: 5391 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R0bby
Duitsland: brommer rijden vanaf je 15e, maar wel met bromfietsrijbewijs (kost ± €500). Vanaf je 16e mag je een motorrijbewijs halen waarmee je maximaal 80 km/h mag rijden op een lichte motorfiets.
Ze kennen de 30 km/h brommers, ook wel mofa genoemd, en de 40 km/h brommers, moped genoemd. Op beiden dien je een helm te dragen.
Frankrijk: Brommer rijden vanaf je 14e. Constructiesnelheid boeit inderdaad niet, maar de maximumsnelheid hangt af van de maximum snelheid die op wegen buiten de bebouwde kom geldt (zeg maar de "80" wegen). In de meeste departementen is dit 90, maar er zijn ook departementen waar dit 110 is. Daarbij is het wel verplicht een spiegel te hebben op je brommer!
Dit bericht is gewijzigd door R0bby op 25-4-2007 om 23:01 uur.
Je bent wbt Frankrijk niet op de hoogte,
tegenwoordig is de maximale rijsnelheid verlaagd naar 45kmh dacht ik.
en de anwb gids moet je met een korreltje zout nemen.
sjappies bij de anwb menen alles te weten maar zijn niks anders als een stel hysterische mutsen die maar wat doen. Sorry voor de verwoording.
|
|
|
|
R0bby |
25-4-2007 23:05 |
Posts: 203 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]
Je bent wbt Frankrijk niet op de hoogte,
tegenwoordig is de maximale rijsnelheid verlaagd naar 45kmh dacht ik.
en de anwb gids moet je met een korreltje zout nemen.
sjappies bij de anwb menen alles te weten maar zijn niks anders als een stel hysterische mutsen die maar wat doen. Sorry voor de verwoording.
Ben zelf met brommer naar Frankrijk geweest in 2003, toen was deze regelgeving van kracht. Kan je misschien een bron noemen waar jij jouw beschuldiging op baseert?
|
|
Don't chase dreams, chase paper! |
|
R0bby |
25-4-2007 23:07 |
Posts: 203 |
MBlover, overigens klopt er geen reet van jouw bewering dat er in Duitsland geen controles zijn. De politie controleert daar heel wat intelligenter als hier: ze maken namelijk een proefritje op je brommer. Gaat die te hard? Dan ben je hem gewoon kwijt.
Zo gebeurt het hier in NRW althans...
|
|
Don't chase dreams, chase paper! |
|
mr200r |
25-4-2007 23:20 |
Posts: 5122 |
Gewoon 45 rijden en neem je groene kaart mee.
Op het fietspad moet je wel opletten das in veel landen echt aleen voor fietsers.
|
|
mr200r |
|
crosser10040 |
25-4-2007 23:34 |
Posts: 515 |
ik neem aan dat je dit vraagt omdat je met een nederlandse brommer door een van die landen wilt rijden? en niet omdat toevallig bijvoorbeeld een van je ouders woont ofzo.
Zoja dan heb jij alleen iets met de maximumsnelheid te maken die je daar mag rijden, de brommer moet nog steeds aan ALLE Nederlandse eisen voldoen.
a. omdat ie een Nederlands type goedkeuring heeften dus aan die eisen moet voldoen omdat anders je kenteken bewijs niet klopt en
b. omdat je in Nederland verzekerd bent, dus volgens de Nederlandse wet.
Hij mag dus maximaal 49,99cc hebben en een constructie snelheid van 45 (officieel:P) in Nederland mag je maximaal 40 km/h rijden dit kan in andere landen hoger of lager liggen. Als het lager ligt heb je je daaraan te houden. Als de snelheid op bijvoorbeeld 50 km/h ligt kan in theorie maar 45km/h halen dus ook maar 45km/h rijden.
|
|
|
|
StormingSoul |
25-4-2007 23:43 |
Posts: 503 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R0bby
Duitsland: brommer rijden vanaf je 15e, maar wel met bromfietsrijbewijs (kost ± €500). Vanaf je 16e mag je een motorrijbewijs halen waarmee je maximaal 80 km/h mag rijden op een lichte motorfiets.
Ze kennen de 30 km/h brommers, ook wel mofa genoemd, en de 40 km/h brommers, moped genoemd. Op beiden dien je een helm te dragen.
Frankrijk: Brommer rijden vanaf je 14e. Constructiesnelheid boeit inderdaad niet, maar de maximumsnelheid hangt af van de maximum snelheid die op wegen buiten de bebouwde kom geldt (zeg maar de "80" wegen). In de meeste departementen is dit 90, maar er zijn ook departementen waar dit 110 is. Daarbij is het wel verplicht een spiegel te hebben op je brommer!
Dit bericht is gewijzigd door R0bby op 25-4-2007 om 23:01 uur.
We praten zowel in frankrijk ALS in duitsland over LICHTE MOTOREN!!!!!!
Brommerts = 45 kmph!
Duitsland heeft een uitzondering , met rijbewijs A mag je 50 ipv van 45
En in..germany, is de politie wat strenger, die zetten je idd gewoon aan de kant en rijden een stukje.
Van lawaai moeten die duitsers helemaal niets hebben, open uitlaatje (Dus geen tuutje maar open mond of geen mond), huppa uitlaat eronder uit en alle nodige bekeuringen, duitse politie haat nederlandse brommers en motors! Vooral in de eifel staan ze daar langs de weg dagelijks te herkauwen
Dit bericht is gewijzigd door StormingSoul op 25-4-2007 om 23:45 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 8164 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|