Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #42624 - puch start niet...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1553 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
puch dexter |
24-4-2007 20:42 |
Posts: 3011 |
hoi, mn puch start weer s niet
setup:
-70 tccd
-carters opmaat
-20 dell / 15 bing
-nog geen luchtfilter
-16-45
-ori ontsteking
-ori koppeling
-technio boss uitlaat / geen uitlaat (ja ik weet et, word proma cc)
als ik em probeer aan te duwen hoor GETIK alsof de zuiger tegen de bougi aan komt, dat is niet zo en et is ook niet zo dat hij tegen de cil. kop komt...
Al geprobeerd/feiten:
-bougi is vrij nat
-nieuwe ontsteking, vonk goed. groondplaat en puchje 1000x versteld...
-carb nix mis mee
-er is geen elkele ontbranding
-met en zonder pijp geduwd
-zonder luchtfilter geduwd
-enz. enz.
-vast nog wat vergeten
koppeling nog niet nagekeken. zou et dit kunnen zijn?????
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
alvast bedankt
Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 24-4-2007 om 20:42 uur.
|
|
|
|
mt125 athena |
24-4-2007 20:54 |
Posts: 216 |
zijn alle pakkingen oke
|
|
|
|
Jarco |
24-4-2007 20:58 |
Posts: 4520 |
valse lucht? hou eens je hand achter de carb als je rijd.. je loopt te rennen.
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 24-4-2007 om 20:58 uur.
|
|
|
|
puch dexter |
24-4-2007 21:01 |
Posts: 3011 |
ga ik morgen doen, nu geen tijd meer. Wel een goed idee, was bij m'n vorrige ook. Maar hij heeft wel veel compressie, dus de koppakking is't iniedergeval niet denk.
|
|
|
|
Jarco |
24-4-2007 21:23 |
Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
ga ik morgen doen, nu geen tijd meer. Wel een goed idee, was bij m'n vorrige ook. Maar hij heeft wel veel compressie, dus de koppakking is't iniedergeval niet denk.
Als ie veel compressie heeft, hoor je em dan ook ergens lucht bijlangs blazen? kop/voetpakking..
|
|
|
|
muppet |
25-4-2007 9:01 |
Posts: 53 |
1) Bij mij was het probleem dat er schoentjes van mijn koppeling waren afgelopen. Als je wilde starten liep 'ie klem, en gaf geen sjoege.
Duurde ook een tijd voordat ik dat gevonden had, want het vliegwiel liep wel gewoon vrij bij stilstand.
2) Als je nog een ouderwetse ontsteking hebt met contactpuntjes, kijk dan eens naar het tijdstip van de vonk.
Het hebben van een vonk is mooi, maar als de vonk op het verkeerde moment komt, dan gebeurt er nog niks.
Suc6!
|
|
|
|
ARWIN_honda |
25-4-2007 9:04 |
Posts: 3534 |
als jou bougie nat is, lijkt mij dat je te grote sproeier hebt
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
muppet |
25-4-2007 9:05 |
Posts: 53 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
als jou bougie nat is, lijkt mij dat je te grote sproeier hebt
Of vonk op verkeerde moment, dus geen ontsteking...
|
|
|
|
puch dexter |
25-4-2007 13:32 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]
Als ie veel compressie heeft, hoor je em dan ook ergens lucht bijlangs blazen? kop/voetpakking..
nee
Quote: Oorspronkelijk gepost door: muppet
1) Bij mij was het probleem dat er schoentjes van mijn koppeling waren afgelopen. Als je wilde starten liep 'ie klem, en gaf geen sjoege.
Duurde ook een tijd voordat ik dat gevonden had, want het vliegwiel liep wel gewoon vrij bij stilstand.
2) Als je nog een ouderwetse ontsteking hebt met contactpuntjes, kijk dan eens naar het tijdstip van de vonk.
Het hebben van een vonk is mooi, maar als de vonk op het verkeerde moment komt, dan gebeurt er nog niks.
Suc6!
1: maar dan moet toch wel minstens 1 ontbranding geven?
2: 1000 keer versteld, letterlijk. grondplaat en puntjes. zowat alle mogelijkheden.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
als jou bougie nat is, lijkt mij dat je te grote sproeier hebt
ja oke, maar hij word ook pas nat na 100 meter duwen, en hij moet ondankt te grote sproeier toch wel gewoon 1 ontploffing kunnen geven?
________________________________
geen valse lucht
|
|
|
|
cuene |
25-4-2007 17:07 |
Posts: 201 |
ik weet niet hoelang je benzine al erin hebt zitten maar het kan zijn dat je benzine gewoon "kapot" is doe er dan nieuwe gewoon benzine in.
Dit bericht is gewijzigd door cuene op 25-4-2007 om 17:07 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
25-4-2007 17:11 |
Posts: 26703 |
Al een nieuwe bougie geprobeerd?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
puch dexter |
25-4-2007 18:08 |
Posts: 3011 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cuene
ik weet niet hoelang je benzine al erin hebt zitten maar het kan zijn dat je benzine gewoon "kapot" is doe er dan nieuwe gewoon benzine in.
Dit bericht is gewijzigd door cuene op 25-4-2007 om 17:07 uur.
2x gedaan
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Al een nieuwe bougie geprobeerd?
jup, gloedje nieuw. zelf GEVOELD dat ie goed vonkte
|
|
|
|
Henk-88 |
25-4-2007 18:17 |
Posts: 26703 |
En hoe staat het met je zuigerveren?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
cuene |
25-4-2007 19:25 |
Posts: 201 |
lijkt mij niet met slechte zuigerveren zou een puch tog wel iets doen?
|
|
|
|
- Han - |
25-4-2007 19:27 |
Posts: 9667 |
of zuiger verkeerd om? dat je slotjes in je poort haken ofzoiets?
|
|
<10.000 posts |
|
puch dexter |
25-4-2007 19:59 |
Posts: 3011 |
zuigerveer en zuiger helemaal goed
-heeft compressie
-als ik de cil. kop eraf haal en heb 'aan' duw hoor ik geen getik meer, hoe hard/zacht ik ook ga.
|
|
|
|
Dit topic is 1553 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|