Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puch start niet...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 564 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42624 - puch start niet...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch dexter 24-4-2007 20:42 Print topicpost

Posts: 3011
hoi, mn puch start weer s niet

setup:

-70 tccd
-carters opmaat
-20 dell / 15 bing
-nog geen luchtfilter
-16-45
-ori ontsteking
-ori koppeling
-technio boss uitlaat / geen uitlaat (ja ik weet et, word proma cc)

als ik em probeer aan te duwen hoor GETIK alsof de zuiger tegen de bougi aan komt, dat is niet zo en et is ook niet zo dat hij tegen de cil. kop komt...

Al geprobeerd/feiten:
-bougi is vrij nat
-nieuwe ontsteking, vonk goed. groondplaat en puchje 1000x versteld...
-carb nix mis mee
-er is geen elkele ontbranding
-met en zonder pijp geduwd
-zonder luchtfilter geduwd
-enz. enz.
-vast nog wat vergeten

koppeling nog niet nagekeken. zou et dit kunnen zijn?????


ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 24-4-2007 om 20:42 uur.
 

mt125 athena 24-4-2007 20:54 Print reply

Posts: 216
zijn alle pakkingen oke

 
Jarco 24-4-2007 20:58 Print reply

Posts: 4520
valse lucht? hou eens je hand achter de carb als je rijd.. je loopt te rennen.




Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 24-4-2007 om 20:58 uur.
 
puch dexter 24-4-2007 21:01 Print reply

Posts: 3011
ga ik morgen doen, nu geen tijd meer. Wel een goed idee, was bij m'n vorrige ook. Maar hij heeft wel veel compressie, dus de koppakking is't iniedergeval niet denk.
 
Jarco 24-4-2007 21:23 Print reply

Posts: 4520
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
ga ik morgen doen, nu geen tijd meer. Wel een goed idee, was bij m'n vorrige ook. Maar hij heeft wel veel compressie, dus de koppakking is't iniedergeval niet denk.


Als ie veel compressie heeft, hoor je em dan ook ergens lucht bijlangs blazen? kop/voetpakking..

 
muppet 25-4-2007 9:01 Print reply

Posts: 53
1) Bij mij was het probleem dat er schoentjes van mijn koppeling waren afgelopen. Als je wilde starten liep 'ie klem, en gaf geen sjoege.
Duurde ook een tijd voordat ik dat gevonden had, want het vliegwiel liep wel gewoon vrij bij stilstand.

2) Als je nog een ouderwetse ontsteking hebt met contactpuntjes, kijk dan eens naar het tijdstip van de vonk.
Het hebben van een vonk is mooi, maar als de vonk op het verkeerde moment komt, dan gebeurt er nog niks.

Suc6!

 
ARWIN_honda 25-4-2007 9:04 Print reply

Posts: 3534
als jou bougie nat is, lijkt mij dat je te grote sproeier hebt
 
Suzuki GSX-R600 K4
muppet 25-4-2007 9:05 Print reply

Posts: 53
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
als jou bougie nat is, lijkt mij dat je te grote sproeier hebt


Of vonk op verkeerde moment, dus geen ontsteking...
 
puch dexter 25-4-2007 13:32 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]


Als ie veel compressie heeft, hoor je em dan ook ergens lucht bijlangs blazen? kop/voetpakking..


nee

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: muppet
1) Bij mij was het probleem dat er schoentjes van mijn koppeling waren afgelopen. Als je wilde starten liep 'ie klem, en gaf geen sjoege.
Duurde ook een tijd voordat ik dat gevonden had, want het vliegwiel liep wel gewoon vrij bij stilstand.

2) Als je nog een ouderwetse ontsteking hebt met contactpuntjes, kijk dan eens naar het tijdstip van de vonk.
Het hebben van een vonk is mooi, maar als de vonk op het verkeerde moment komt, dan gebeurt er nog niks.

Suc6!


1: maar dan moet toch wel minstens 1 ontbranding geven?

2: 1000 keer versteld, letterlijk. grondplaat en puntjes. zowat alle mogelijkheden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
als jou bougie nat is, lijkt mij dat je te grote sproeier hebt


ja oke, maar hij word ook pas nat na 100 meter duwen, en hij moet ondankt te grote sproeier toch wel gewoon 1 ontploffing kunnen geven?



________________________________
geen valse lucht
 
cuene 25-4-2007 17:07 Print reply

Posts: 201
ik weet niet hoelang je benzine al erin hebt zitten maar het kan zijn dat je benzine gewoon "kapot" is doe er dan nieuwe gewoon benzine in.

Dit bericht is gewijzigd door cuene op 25-4-2007 om 17:07 uur.
 
Henk-88 25-4-2007 17:11 Print reply

Posts: 26703
Al een nieuwe bougie geprobeerd?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
puch dexter 25-4-2007 18:08 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cuene
ik weet niet hoelang je benzine al erin hebt zitten maar het kan zijn dat je benzine gewoon "kapot" is doe er dan nieuwe gewoon benzine in.

Dit bericht is gewijzigd door cuene op 25-4-2007 om 17:07 uur.

2x gedaan

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Al een nieuwe bougie geprobeerd?


jup, gloedje nieuw. zelf GEVOELD dat ie goed vonkte
 
Henk-88 25-4-2007 18:17 Print reply

Posts: 26703
En hoe staat het met je zuigerveren?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
cuene 25-4-2007 19:25 Print reply

Posts: 201
lijkt mij niet met slechte zuigerveren zou een puch tog wel iets doen?
 
- Han - 25-4-2007 19:27 Print reply

Posts: 9667
of zuiger verkeerd om? dat je slotjes in je poort haken ofzoiets?
 
<10.000 posts
puch dexter 25-4-2007 19:59 Print reply

Posts: 3011
zuigerveer en zuiger helemaal goed
-heeft compressie
-als ik de cil. kop eraf haal en heb 'aan' duw hoor ik geen getik meer, hoe hard/zacht ik ook ga.

 

Dit topic is 1551 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved