Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - blijvende problemen tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1105 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42608 - blijvende problemen tsx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

skyrats 24-4-2007 15:40 Print topicpost
Posts: 31
ik weet het niet meer.

mijn setup, standaard 50 cc cilinder die 1 keer gehoond is.

16 mm carburator, sproeier 82.5 tandwielen 12-51
wat is het probleem?

de brommer rijd goed bij 8500 toeren. Door trekken kan ik ook tot 11000 toeren maar als ik een tijdje aan 9000 toeren durf rijden dan zwak ie ineens af. Moet ik terug schakelen en dan weer optrekken en dan rij ik constant verder in 8500 toeren en heb ik geen enkel probleem maar durf ik naar de 9000 gaan en te lang dan zwakt ie weer af.
eerst had ik 12-46 tandwielen en kan ik niet in zijn 5de rijden, ander tandwielen gezet 12-51 en nu gaat ie vlotjes maar het afzwakken rond de constante 9000 toeren blijft een probleem. heb al een grotere sproeier geprobeerd maar het probleem blijft.valse lucht heb ik nergens
ik heb mij laten zeggen dat de demper wel eens dicht zou kunnen geraken bij zo constante hoge toeren en daar door kracht verliest .

is dit mogelijk
 

lange elst 24-4-2007 15:45 Print reply

Posts: 441
zwakt hij alleen af in de hoogste versnelling?


zoja dat heb je gewoon te weinig vermogen
tsx is ori niet al te snel weetje...
 
2takt Gangster 24-4-2007 16:11 Print reply

Posts: 1147
hoe hard loopt je tsx dan (weet je zkkr dat je geen 50snel hebt)
(anders gezegt is je cilinder voorzien van een membraam, zoja heb je een 50snel of de belgische 50cc)

ori Nederlandse tsx haald namelijk maar 55 en heeft geen membraam


en 82,5 is vrij groot met standaard cilinder


zie dat je in belgie woont

dus jou brommer heeft wss een 50snel (ori suzuki)

had ik ook icm met 16mm en proma uitlaat

ik zou ff je carb schoonblazen en groter sproeiertje proberen reed zelf met 85 rond

Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 24-4-2007 om 16:17 uur.
 
skyrats 24-4-2007 16:28 Print reply
Posts: 31
het zal dus blijkbaar een 50cc snel zijn want hij heeft een membraam.

ik heb nu een 86 sproeier erin en het probleem blijft zich voordoen in de hoogste versnelling dus

te weinig vermogen? dus liever niet in 9000 toeren gaan rijden?

bij 8000-8500 toeren draait ronde de 68-70 km per uur en bij 9000 toeren gaat ie naar 75-80



Dit bericht is gewijzigd door skyrats op 24-4-2007 om 16:28 uur.
 
2takt Gangster 24-4-2007 16:32 Print reply

Posts: 1147
mijn tsx had dat verschijnsel ook

had er ook belgische 50snel op

reed 85/90 met mee wind

en met wind tegen of wind stil trok die de 5 niet door


(ondanks dat ik 11-52 vertanding had)

drrm ben ik later ook 70cc gaan rijden
 
skyrats 24-4-2007 16:34 Print reply
Posts: 31
allemaal goed en wel maar wat is dan de oplossing voor mijn probleem

 
2takt Gangster 24-4-2007 16:38 Print reply

Posts: 1147
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skyrats
allemaal goed en wel maar wat is dan de oplossing voor mijn probleem




tw verhouding moet goed zitten


maar ik zou kijken naar de carb afstelling


 
Henk-88 24-4-2007 17:34 Print reply

Posts: 26703

ik had iets soortgelijks met m'n tsx, dat bleek een goedkope zuiger te zijn die teveel uitzette bij hoge toerentallen en door de bijkomende extra wrijving stroef ging lopen dan en niet meer die hoge toerentallen kon bereiken. Je zou ook kunnen zeggen dat die zuiger te heet werd of dat de koeling niet in orde was. Maar die haalde wel iets meer toeren dan de jouwe.
Of dit bij jou ook zo is, kan ik niet zeggen, het is maar een ervaring van mij.

Wat voor uitlaat heb je?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Christian-tsx 24-4-2007 17:45 Print reply
Posts: 856
probeer eens wat met je luchtafstelling. kan zijn dat ie met 9000 touren niet genoeg lucht krijgt.
 
Honda Stephan 24-4-2007 18:00 Print reply
Posts: 139
ik denk te veel benzine of te vetten bezine.
Of je ontsteking staat niet helemaal goed.
uitlaat of luchtfilter half verstopt
meer kan het denk ik niet zijn.
 
skyrats 24-4-2007 19:54 Print reply
Posts: 31
ik heb een proma uitlaat.
maar denk ook eerder dat ik moet gaan zoeken naar het dicht slibben van de uitlaat bij constante hoge toeren, want voor de rest heb ik alles geprobeerd

 
lange elst 24-4-2007 22:04 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
probeer eens wat met je luchtafstelling. kan zijn dat ie met 9000 touren niet genoeg lucht krijgt.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda Stephan
ik denk te veel benzine of te vetten bezine.
Of je ontsteking staat niet helemaal goed.
uitlaat of luchtfilter half verstopt
meer kan het denk ik niet zijn.



tuurlijk niet want in andere versnellingen doet hij het wel goed

dus ik denk dat hij gewoon vermogen mist om de 5 door te trekken (had men mtx ook bij de 4)

gewoon 70cc erop
 
Uncle BLAM 25-4-2007 5:04 Print reply

Posts: 1025
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skyrats
ik heb een proma uitlaat.
maar denk ook eerder dat ik moet gaan zoeken naar het dicht slibben van de uitlaat bij constante hoge toeren, want voor de rest heb ik alles geprobeerd



Dicht slibben van de uitlaat komt voor bij een slechte verbranding en lage toeren, op constante hogere toerentallen brand de uitlaat en uitlaatpoort juist schoon.

Heb je de onsteking al helemaal op z'n vroegst gezet ?
dit kun je doen door de grondplaat ( waar de spoelen aan vast zitten ) helemaal naar rechts ofwel met de klok mee te draaien tot 'ie niet verder kan ( tegen de draai richting van het vliegwiel in is vroeger )
dit kan nog iets schelen
 
een BF teller is sneller
skyrats 25-4-2007 7:30 Print reply
Posts: 31
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]


Dicht slibben van de uitlaat komt voor bij een slechte verbranding en lage toeren, op constante hogere toerentallen brand de uitlaat en uitlaatpoort juist schoon.

Heb je de onsteking al helemaal op z'n vroegst gezet ?
dit kun je doen door de grondplaat ( waar de spoelen aan vast zitten ) helemaal naar rechts ofwel met de klok mee te draaien tot 'ie niet verder kan ( tegen de draai richting van het vliegwiel in is vroeger )
dit kan nog iets schelen




dat is gebeurt maar blijft hetzelfde, ik heb nu 12-51 tandwiel als ik nu eens 13-51 probeer?

 
Henk-88 25-4-2007 11:42 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: skyrats
[...]




dat is gebeurt maar blijft hetzelfde, ik heb nu 12-51 tandwiel als ik nu eens 13-51 probeer?



Als je dat doet dan zit je weer op ongeveer de 12-46 die je eerst had.

Ik denk nog steeds aan een temperatuurprobleem. Het kan misschien ook zijn dat de carb te heet wordt.
Verder vraag ik me af waarom jij in je startpost het twee keer over 'durven' hebt in verband met het draaien van 'hoge' toeren. Heb je een aanleiding ervoor om bang te zijn bij het rijden boven de 8.500 rpm?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
skyrats 25-4-2007 13:12 Print reply
Posts: 31
nee ik heb geen bang om boven de 8500 toeren te rijden. ik durf rustig gas geven. Het probleem is gewoon, ik rij elke dag naar mijn werk met dat brommerke en dat is 27 km en ik heb geen goesting om in onderweg stil te vallen. Daarom dat ik het opgelost wil hebben. Heb eens raad gevraagd aan een specialist (stefanke everts) en die zij eens 11-51 te proberen. Hij zou het anders ook niet weten.
(de moto wordt onderhouden bij everts suzukit center in neeroeteren)


 

Dit topic is 2084 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved