lange elst |
24-4-2007 15:45 |
Posts: 441 |
zwakt hij alleen af in de hoogste versnelling?
zoja dat heb je gewoon te weinig vermogen
tsx is ori niet al te snel weetje...
|
|
|
|
2takt Gangster |
24-4-2007 16:11 |
Posts: 1147 |
hoe hard loopt je tsx dan (weet je zkkr dat je geen 50snel hebt)
(anders gezegt is je cilinder voorzien van een membraam, zoja heb je een 50snel of de belgische 50cc)
ori Nederlandse tsx haald namelijk maar 55 en heeft geen membraam
en 82,5 is vrij groot met standaard cilinder
zie dat je in belgie woont
dus jou brommer heeft wss een 50snel (ori suzuki)
had ik ook icm met 16mm en proma uitlaat
ik zou ff je carb schoonblazen en groter sproeiertje proberen reed zelf met 85 rond
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 24-4-2007 om 16:17 uur.
|
|
|
|
skyrats |
24-4-2007 16:28 |
Posts: 31 |
het zal dus blijkbaar een 50cc snel zijn want hij heeft een membraam.
ik heb nu een 86 sproeier erin en het probleem blijft zich voordoen in de hoogste versnelling dus
te weinig vermogen? dus liever niet in 9000 toeren gaan rijden?
bij 8000-8500 toeren draait ronde de 68-70 km per uur en bij 9000 toeren gaat ie naar 75-80
Dit bericht is gewijzigd door skyrats op 24-4-2007 om 16:28 uur.
|
|
|
|
2takt Gangster |
24-4-2007 16:32 |
Posts: 1147 |
mijn tsx had dat verschijnsel ook
had er ook belgische 50snel op
reed 85/90 met mee wind
en met wind tegen of wind stil trok die de 5 niet door
(ondanks dat ik 11-52 vertanding had)
drrm ben ik later ook 70cc gaan rijden
|
|
|
|
skyrats |
24-4-2007 16:34 |
Posts: 31 |
allemaal goed en wel maar wat is dan de oplossing voor mijn probleem
|
|
|
|
2takt Gangster |
24-4-2007 16:38 |
Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skyrats
allemaal goed en wel maar wat is dan de oplossing voor mijn probleem
tw verhouding moet goed zitten
maar ik zou kijken naar de carb afstelling
|
|
|
|
Henk-88 |
24-4-2007 17:34 |
Posts: 26703 |
ik had iets soortgelijks met m'n tsx, dat bleek een goedkope zuiger te zijn die teveel uitzette bij hoge toerentallen en door de bijkomende extra wrijving stroef ging lopen dan en niet meer die hoge toerentallen kon bereiken. Je zou ook kunnen zeggen dat die zuiger te heet werd of dat de koeling niet in orde was. Maar die haalde wel iets meer toeren dan de jouwe.
Of dit bij jou ook zo is, kan ik niet zeggen, het is maar een ervaring van mij.
Wat voor uitlaat heb je?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Christian-tsx |
24-4-2007 17:45 |
Posts: 856 |
probeer eens wat met je luchtafstelling. kan zijn dat ie met 9000 touren niet genoeg lucht krijgt.
|
|
|
|
Honda Stephan |
24-4-2007 18:00 |
Posts: 139 |
ik denk te veel benzine of te vetten bezine.
Of je ontsteking staat niet helemaal goed.
uitlaat of luchtfilter half verstopt
meer kan het denk ik niet zijn.
|
|
|
|
skyrats |
24-4-2007 19:54 |
Posts: 31 |
ik heb een proma uitlaat.
maar denk ook eerder dat ik moet gaan zoeken naar het dicht slibben van de uitlaat bij constante hoge toeren, want voor de rest heb ik alles geprobeerd
|
|
|
|
lange elst |
24-4-2007 22:04 |
Posts: 441 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
probeer eens wat met je luchtafstelling. kan zijn dat ie met 9000 touren niet genoeg lucht krijgt.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda Stephan
ik denk te veel benzine of te vetten bezine.
Of je ontsteking staat niet helemaal goed.
uitlaat of luchtfilter half verstopt
meer kan het denk ik niet zijn.
tuurlijk niet want in andere versnellingen doet hij het wel goed
dus ik denk dat hij gewoon vermogen mist om de 5 door te trekken (had men mtx ook bij de 4)
gewoon 70cc erop
|
|
|
|
Uncle BLAM |
25-4-2007 5:04 |
Posts: 1025 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skyrats
ik heb een proma uitlaat.
maar denk ook eerder dat ik moet gaan zoeken naar het dicht slibben van de uitlaat bij constante hoge toeren, want voor de rest heb ik alles geprobeerd
Dicht slibben van de uitlaat komt voor bij een slechte verbranding en lage toeren, op constante hogere toerentallen brand de uitlaat en uitlaatpoort juist schoon.
Heb je de onsteking al helemaal op z'n vroegst gezet ?
dit kun je doen door de grondplaat ( waar de spoelen aan vast zitten ) helemaal naar rechts ofwel met de klok mee te draaien tot 'ie niet verder kan ( tegen de draai richting van het vliegwiel in is vroeger )
dit kan nog iets schelen
|
|
een BF teller is sneller |
|
skyrats |
25-4-2007 7:30 |
Posts: 31 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
[...]
Dicht slibben van de uitlaat komt voor bij een slechte verbranding en lage toeren, op constante hogere toerentallen brand de uitlaat en uitlaatpoort juist schoon.
Heb je de onsteking al helemaal op z'n vroegst gezet ?
dit kun je doen door de grondplaat ( waar de spoelen aan vast zitten ) helemaal naar rechts ofwel met de klok mee te draaien tot 'ie niet verder kan ( tegen de draai richting van het vliegwiel in is vroeger )
dit kan nog iets schelen
dat is gebeurt maar blijft hetzelfde, ik heb nu 12-51 tandwiel als ik nu eens 13-51 probeer?
|
|
|
|
Henk-88 |
25-4-2007 11:42 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: skyrats
[...]
dat is gebeurt maar blijft hetzelfde, ik heb nu 12-51 tandwiel als ik nu eens 13-51 probeer?
Als je dat doet dan zit je weer op ongeveer de 12-46 die je eerst had.
Ik denk nog steeds aan een temperatuurprobleem. Het kan misschien ook zijn dat de carb te heet wordt.
Verder vraag ik me af waarom jij in je startpost het twee keer over 'durven' hebt in verband met het draaien van 'hoge' toeren. Heb je een aanleiding ervoor om bang te zijn bij het rijden boven de 8.500 rpm?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
skyrats |
25-4-2007 13:12 |
Posts: 31 |
nee ik heb geen bang om boven de 8500 toeren te rijden. ik durf rustig gas geven. Het probleem is gewoon, ik rij elke dag naar mijn werk met dat brommerke en dat is 27 km en ik heb geen goesting om in onderweg stil te vallen. Daarom dat ik het opgelost wil hebben. Heb eens raad gevraagd aan een specialist (stefanke everts) en die zij eens 11-51 te proberen. Hij zou het anders ook niet weten.
(de moto wordt onderhouden bij everts suzukit center in neeroeteren)
|
|
|
|