Quote:Oorspronkelijk gepost door: EIERBOER
miss is het handiger als je dit soort vragen voortaan hier stelt
ja zo word brommerforum één groot kleine vragen topic en ben je weer terug bij af. dus laat mensen gewoon hun vragen stellen.
nee zandkorreltjes enzo moeten tegengehouden worden door het luchtfilter. waarom wil je hem eraf halen? als je hem een beetje wilt opvoeren moet je een powerfilter kopen.
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
ja zo word brommerforum één groot kleine vragen topic en ben je weer terug bij af. dus laat mensen gewoon hun vragen stellen.
nee zandkorreltjes enzo moeten tegengehouden worden door het luchtfilter. waarom wil je hem eraf halen? als je hem een beetje wilt opvoeren moet je een powerfilter kopen.
uhhm
nee..
als je de originele cilinder nog hebt scheelt een powerfilter 100% NIKS !
dat heb je helemaal mis. mijn puch liep er 2 km harder door (hoger toerental)
Beter afstellen
Origineel luchtfilter van Puch begrenst em nauwelijks. Heb zelfs 70cc cilinders gezien die beter af te stellen waren op ori filter (met extra gaten welliswaar) dan met powerfilter.
En @ TS: Zonder luchtfilter gaan rijden is niet slim, zorgt voor een boel rotzooi in je carburateur en cilinder. Extra slijtage en mogelijk zelfs een vastloper als gevolg.
een ori luchtfilter is gewoon een van de betere filters voor puch. Wat je kan doen met een ori filter is aan de achterkant het gedeelte wat in het frame gaat heeft ongeveer een doorsnee van 3 cm en er zit maar een gat van zo'n 1cm. Maak dat gat groter maar let op dat je de filter nog wel kunt klemmen in je frame.
Dan zuigt tie meer lucht aan en hoef je geen gaten te boren wat er niet uitziet en de filter er niet beter opmaakt.
Zonder filter rijden is gewoon slecht omdat je alles zo naar binnenzuigt. Een powerfilter is niet veel beter.
Wil je nou echt een andere filter neem dan een schuimfilter met filterolie.