Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Peugeot Fox

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1339 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42542 - Peugeot Fox
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Br3cht 20-4-2007 21:31 Print topicpost
Posts: 179
Hallo,
ik heb dus een probleem met de fox van mijn broer. Die maakt zo'n geluid van willen maar niet kunnen en tegenhoudend. Nu heb ik iemand horen zeggen van je uitlaat dicht gekoold maar het is een nieuwe sitoplus met rondel uit en nog gaat die maar 25-30 en de andere zegt je hebt een a-klasse cilinder en de andere zegt het is je vario dat een a-klasse ster heeft.
maar wat is het nu?
dan kan ik morgen naar brommerwinkel gaan voor onderdelen die ik eventueel nodig heb
 

Bart-Derbi 20-4-2007 21:32 Print reply

Posts: 6497
flink begrenst?
 
Gradje 20-4-2007 21:32 Print reply

Posts: 1181
heb je hem wel afgesteld?
je zult er waarschijnlijk grotere sproeier in moeten doen
 
Br3cht 20-4-2007 21:42 Print reply
Posts: 179
mijn pa heeft hem binnen gedaan en gevraagd of ze die wouden afstellen en ze hebben dat gedaan maar het is nog altijd hetzelfde

Dit bericht is gewijzigd door masato op 20-4-2007 om 21:43 uur.
 
Br3cht 20-4-2007 21:47 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
flink begrenst?

ik weet dat er in de lucht nog een begrenzing steekt maar dan moet ik beginne spelen met die sproeiers (momenteel genoeg van die dingskes )
 
MrOi 20-4-2007 21:52 Print reply

Posts: 3110
waarom vraag je het dan, als je niet wil afstellen zal die ook niet fatsoenlijk lopen
 
XT Supermotard For Sale!
Br3cht 20-4-2007 21:57 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
waarom vraag je het dan, als je niet wil afstellen zal die ook niet fatsoenlijk lopen

hij is nu afgesteld (carbu) maar kan het niet aan uitlaat liggen of vario of cilinder dat is mijn vraag
 
SmeeTz 21-4-2007 11:40 Print reply

Posts: 340
Kijk naar je pijp hoe die op de cillinder zit. Moet je er die pijp op schroeven dmv schroefdraad op de pijp is het een a klas cillinder. En anders als het een b cillinder is of 70cc dan is de uitlaat dmv 2 bouten erop geschroeft. Dat is het eerste wat je moet controleren , als hij erna nog slecht gaat kijk dan naar je vario plaatje. Als het een recht plaatje is zonder gebogen te zijn op het uiteinde. Dan flikker je dat kutplaatje in de eerste de beste vuilnisbak en ga je een 25° ster halen of als je orgineel wil rijden een b plaatje.
mzzl
 
Say Hello to My Little Friend
Br3cht 21-4-2007 12:38 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SmeeTz
Kijk naar je pijp hoe die op de cillinder zit. Moet je er die pijp op schroeven dmv schroefdraad op de pijp is het een a klas cillinder. En anders als het een b cillinder is of 70cc dan is de uitlaat dmv 2 bouten erop geschroeft. Dat is het eerste wat je moet controleren , als hij erna nog slecht gaat kijk dan naar je vario plaatje. Als het een recht plaatje is zonder gebogen te zijn op het uiteinde. Dan flikker je dat kutplaatje in de eerste de beste vuilnisbak en ga je een 25° ster halen of als je orgineel wil rijden een b plaatje.
mzzl

merci voor uitleg
die is dus vastgemaakt met 2 bouten. maar er is nooit aangewerkt geweest door eerste eigenaar (en is een a-klasse kan da?)
ik ben daarnet al een plaatje gaan halen en zuigerstop gekocht
over die zuigerstop: gwn in je bougie gat draaien en dan luchttol op vario zetten?

Dit bericht is gewijzigd door masato op 21-4-2007 om 13:40 uur.
 
Vuile Beunkoe 21-4-2007 12:39 Print reply

Posts: 6114
eerst rustig met de hand aandraaien tot de zuiger blokkeerd. Doe je het met de luchttol kan je meteen een nieuwe zuiger monteren ;p
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Br3cht 21-4-2007 12:42 Print reply
Posts: 179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
eerst rustig met de hand aandraaien tot de zuiger blokkeerd. Doe je het met de luchttol kan je meteen een nieuwe zuiger monteren ;p

dus met vliegwiel de zuiger tegen de zuigerstop zetten en dan met luchttol bedoel je?
 
Vuile Beunkoe 21-4-2007 12:45 Print reply

Posts: 6114
jup, linksom als ie los moet, en rechtsom als ie vast moet.

Probeer het anders eerst zonder zuigerstop, vaak met een luchttol kan je zo die moer er ook al afdraaien (bougie in cil laten)
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Br3cht 21-4-2007 12:52 Print reply
Posts: 179
ok deze avond of morgen is proberen (broer is er just mee gaan werken )
 
SmeeTz 22-4-2007 11:31 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masato
[...]

merci voor uitleg
die is dus vastgemaakt met 2 bouten. maar er is nooit aangewerkt geweest door eerste eigenaar (en is een a-klasse kan da?)
ik ben daarnet al een plaatje gaan halen en zuigerstop gekocht
over die zuigerstop: gwn in je bougie gat draaien en dan luchttol op vario zetten?

Dit bericht is gewijzigd door masato op 21-4-2007 om 13:40 uur.


Mja er zal toch iemand een andere cillinder en pijp onder gelegt hebben. En is dan gewoon afgesteld op zijn vario plaatje...
 
Say Hello to My Little Friend
50cc crosser 22-4-2007 13:00 Print reply

Posts: 1866
als hij volgas gaat "4takte" is hij dus egt goed begrenst en is he een snor
 
2 stroke ain't for everybody but for those that it is
SmeeTz 22-4-2007 12:03 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 50cc crosser
als hij volgas gaat "4takte" is hij dus egt goed begrenst en is he een snor


wat bedoel je met 4takte ? laagtoeren maken ofwat ?
 
Say Hello to My Little Friend

Dit topic is 2508 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved