Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder keuze

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42530 - Cilinder keuze
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Dooie Koe 20-4-2007 18:05 Print reply

Posts: 538
Oke, dus 50 cc snel of 70 cc laagtoerig hoef ik in principe niks te veranderen? Wat zijn laagtoerige cilinders? En met een budget tot 200 euro wat raden jullie me aan?

Gilera Zulu
Derbi blok
17.5 carb
metrakit pijp(mischien andere erop in loop van de tijd)

 
Ice Ap rs50 20-4-2007 18:09 Print reply

Posts: 7149
70cc airsal, is mss net boven je budget maar wel degelijk
 
GTI - GTD - BMW
Dooie Koe 20-4-2007 18:14 Print reply

Posts: 538
ik kom nog even terug op die parmakit, aangezien de gunstige prijs.
Iemand hier ervaring mee of iemand die weet of dit wat is?
 
BIET 20-4-2007 16:42 Print reply

Posts: 22355
kwaliteit niet fantastisch ofzow, ook relatief langzaam.
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
teamdoko 20-4-2007 16:51 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproeiertje
de airsel 50 en dopler 50 zijn hetzelfde...

kijk anders naar een dr50 zijn leuke betrouwbare gietijzere cilinders die redelijk geprijst zijn en goed presteren. Als je voor een 70 wilt gaan zou ik een laagtoerige nemen, hoogtoerig moet je meer aanpassen.

Opzich als de krukaslagers nog in een goede staat zijn kan je prima weg met je orgi krukas.(als je een hoogtoerige 70cc neemt) het is wel beter om of strakkere veren dan te kopen voor je koppeling of andere koppelingsplaten.


airsel 50 is echt niet het zelfde als doppler hoor
doppler heeft een heel andere timing veel neter afgewerkt

een doppler is wel weer een immetatie van conti chr


 
Scozzisa 20-4-2007 16:57 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]


airsel 50 is echt niet het zelfde als doppler hoor
doppler heeft een heel andere timing veel neter afgewerkt

een doppler is wel weer een immetatie van conti chr




doppler imitatie conti?

oversized bullshit hier

maar doppler is sneller en netter als airsal, dat is zkr waar
 
mblover 20-4-2007 17:05 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
70cc airsal, is mss net boven je budget maar wel degelijk


airsall is helemaal niet erg laagtoerig.
iig op am6 is zwarte top laagtoeriger, wat voor derbi een laagtoerige cilinder is durf ik niet te zeggen

edit:
hoogtoerig is ie nou ook weer niet hoor, maar echt laagtoerig zeker niet.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-4-2007 om 17:05 uur.
 
Scozzisa 20-4-2007 17:15 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


airsall is helemaal niet erg laagtoerig.
iig op am6 is zwarte top laagtoeriger, wat voor derbi een laagtoerige cilinder is durf ik niet te zeggen

edit:
hoogtoerig is ie nou ook weer niet hoor, maar echt laagtoerig zeker niet.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 20-4-2007 om 17:05 uur.


airsal heeft over het algemeen bij al zijn cil's een sterk middengebied, met een stevige pot koppel bij lage toeren.

dit komt echter meestal door de uitlaat, aangezien je vaak bij uitlaten grofweg de laagtoerige en de hoogtoerige hebt, en geen middentoerige waardoor de airsal lekker zou lopen en een ieder zn gezeik over desbetreffende eerder achterwege zou laten. ondanks afwerking vaak toch maar al te degelijke cilindertjes.
 
teamdoko 20-4-2007 17:17 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


doppler imitatie conti?

oversized bullshit hier

maar doppler is sneller en netter als airsal, dat is zkr waar


is echt zo
in een doppler zitten alleen tammere timmingen in.
dan een conti chr
ask bullit

Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 20-4-2007 om 17:18 uur.
 
Scozzisa 20-4-2007 17:21 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
[...]


is echt zo
in een doppler zitten alleen tammere timmingen in.
dan een conti chr
ask bullit

Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 20-4-2007 om 17:18 uur.


nou kijk.. ze kunnen een andere cil. als prototype voor productie nemen, natuurlijk kan het er allemaal best op lijken of lijkt het er zelfs heel veel op

op het moment dat de timingen van een cilinder aangepast worden vind ik het al geen 'imitatie' chr meer.. want juist die timingen maken de cilinder


 
Dooie Koe 20-4-2007 17:23 Print reply

Posts: 538
ik zit nu te twijfelen tussen Doppler 50 cc en DR 50 cc.
Iemand die een argument heeft die de knoop doorhakt?
iedereen bedankt trouwens

Dit bericht is gewijzigd door Omit op 20-4-2007 om 19:39 uur.
 
sproeiertje 21-4-2007 7:14 Print reply

Posts: 643
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Voor een snelle 70cc is een sterke krukas toch wel aan te raden hoor.


Derbi krukasjes zijn bedoelt om de krachten aan te kunnen van een 80cc dus dat kan het makkelijk aan, De std assen zijn soms wel netter dan andere assen(dopler oid)

airsel 50 is echt niet het zelfde als doppler hoor
doppler heeft een heel andere timing veel neter afgewerkt

een doppler is wel weer een immetatie van conti chr


Airsel 50 en dopler komen van de zelfde fabriek af..... Tis gewoon het zelfde alleen wat verder afgewerkt,zit de zelfde kut wand in als in een airsel 70. Airsel is niet een cilinder waar ik mee zou rijden, In jou geval @topic starter kan je beter een gietijzere cilinder nemen is betrouwbaar en een dr is best snel.

En het gepraat over wat een airsel cilinder doet kwa powerband ligt helemaal aan je setup af (uitlaat,carb) maar die airseltjes/dopler die hebben een vlinderpoort dus wss best hoogtoerig en smalle powerband.



 
mblover 21-4-2007 9:27 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]


airsal heeft over het algemeen bij al zijn cil's een sterk middengebied, met een stevige pot koppel bij lage toeren.

dit komt echter meestal door de uitlaat, aangezien je vaak bij uitlaten grofweg de laagtoerige en de hoogtoerige hebt, en geen middentoerige waardoor de airsal lekker zou lopen en een ieder zn gezeik over desbetreffende eerder achterwege zou laten. ondanks afwerking vaak toch maar al te degelijke cilindertjes.


ik heb het niet over een airsall voor een antieke mb oid.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sproeiertje
En het gepraat over wat een airsel cilinder doet kwa powerband ligt helemaal aan je setup af (uitlaat,carb) maar die airseltjes/dopler die hebben een vlinderpoort dus wss best hoogtoerig en smalle powerband.



Mijn airsall (op am6 dan, maar volgens mij zit er weinig verschil tussen de am6 en de derbi versie) met een hmr2 die was best wel hoogtoerig, maar had opzich een relatief brede powerband.

 
Rocket Rico 21-4-2007 10:00 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Omit
ik kom nog even terug op die parmakit, aangezien de gunstige prijs.
Iemand hier ervaring mee of iemand die weet of dit wat is?


Parmakit is best goed spul hoor, ik vind de prijskwaliteit vehouding juist erg goed.

Parmakit is echt niet langzaam, ze maken niet overdreven veel toeren, maar toch een lkkr koppel en aardig wat vermogen.
Als je kijkt wat die cilindertjes aan vermogen brengen, zijn ze echt niet duur.

Echt netjes afgewerkt zijn ze niet, maar dat is ook niet het belangrijkst (oke, de wand moet wel netjes zijn)

Airsal is trouwens ook best een goede keuze, levert ook aardig wat vermogen.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
mblover 21-4-2007 10:07 Print reply

Posts: 5391
Airsall is voor het geld best rap ja.
Alleen moet je er niet van verwachten dat ie heel slijtvast en betrouwbaar is.
 

Dit topic is 2961 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved