Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha rd50 ontsteking

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 862 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42501 - yamaha rd50 ontsteking
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouterRD50M 18-4-2007 14:30 Print topicpost
Posts: 3
moi
ik was gister aan het toeren en opeens deed mijn brommer raar, hij kwam ineens niet meer zo makkelijk hoger in de toeren en later helemaal niet meer, ik reed dus maar gouw op huis aan en 3 km voor mijn huis valt ie uit:( maja ik loop naar huis.

thuis kijk ik of de bougie het doet, doet het niet, ik doe er een nieuwe in maar doet het nog niet hij vonkt wel

ook krijgik uit de uitlaat een soort ploffend/sissend geluid alsof er dampen ontsnappen, er is dus geen ontbranding maja waar komt dit door?

groeten wouter
 

khaz 18-4-2007 14:34 Print reply

Posts: 1450
als je geen vonk hebt moet je ff je contactpunten stellen
2mm voor bdp openen naar 0,35 mm
moet je meten met voelermaatjes en de 2mm voor bdp kun je met een schuifmaat doen (inbxmaar voor vragen)

als er dan nog geen vonk is zou ik gaan kijken naar de condensator en daarna je contactpunten (die kun je ook een keer ontvetten)

daarna kun je nog eens kijken naar je bougiekabel en dop
als dat allemaal niet werkt of je hebt een onregelmatige vonk (na vervangen condensator) dan zou ik je bobine eens nakijken en de bedrading nagaan
 
HPI |w00t
cmtheman 18-4-2007 15:49 Print reply

Posts: 2710
idd je contactpunten stellen en als hij het dan nog nie doet kan je ook ff je contactpunten beetje openen en een klein vijltje erdoorheen halen ff (of wat schurpapier) dit als je contactpunten zijn ingesleten

check je aarde ook van je bobine ook, en anders contactpunten vervangen, maar het kan ook je spoel zijn die een winding niet helemaal goed heeft (had ik ook) dan moet je nieuwe spoel hebben

als je nog vragen hebt stel ze maar
 
ZAC #802, KNMV #82
khaz 18-4-2007 15:51 Print reply

Posts: 1450
eigenlijk is alles zwak aan die ontstekingen
zelfs mijn bobine ging 2x stuk...
 
HPI |w00t
cmtheman 18-4-2007 15:53 Print reply

Posts: 2710
het is misschien niet wat je vraagt, maar khaz heeft wel gelijk, de punten stellen is altijd k*t en ECHT goed staan ze bijna nooit, en er gaat weleens wat aan kapot idd, in mijn geval was het echt opgelost na een DTR ontsteking erin te gooien, die is met cdi en staat altijd goed, en gaat minder kapot
 
ZAC #802, KNMV #82
khaz 18-4-2007 15:56 Print reply

Posts: 1450
nou ik kreeg het voor mekaar om 2 kapotte te bemachtigen ..
dus nu ben ik alsnog heel duur uit

dus ga ik maar meteen voor HPI is maar 200 E
een goede CDI is namelijk ook niet gratis

maarja een nieuwe kontaktpunt ontsteking kost niks
ontstekingspoel 12E
condensator 6E
punten 7E
bobine 16E
bedrading 1E
------------------------------------
42E

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 18-4-2007 om 15:56 uur.
 
HPI |w00t
cmtheman 18-4-2007 15:59 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
nou ik kreeg het voor mekaar om 2 kapotte te bemachtigen ..
dus nu ben ik alsnog heel duur uit

dus ga ik maar meteen voor HPI is maar 200 E
een goede CDI is namelijk ook niet gratis

maarja een nieuwe kontaktpunt ontsteking kost niks
ontstekingspoel 12E
condensator 6E
punten 7E
bobine 16E
bedrading 1E
------------------------------------
42E

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 18-4-2007 om 15:56 uur.


of 24 euri in een keer compleet (had ik tenminste)
 
ZAC #802, KNMV #82
khaz 18-4-2007 16:12 Print reply

Posts: 1450
nieuw?
ik had het bij vdh gehaald
 
HPI |w00t
cmtheman 18-4-2007 16:52 Print reply

Posts: 2710
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
nieuw?
ik had het bij vdh gehaald


ja ik 2dehands, maar alles was wel nieuw, dat kon je ook zien, was van iemand die hem een keer had gekocht, maar niet nodig had gehad, die staan er een heleboel op marktplaats
 
ZAC #802, KNMV #82
wouterRD50M 19-4-2007 17:52 Print reply
Posts: 3
kdag dus dat het iets met de ontsteking was, niet duz

kheb net de cilinderkop eraf gehaald en zag dat de zuigerveren stuk waren, en dat er een stukkie van de zuiger is afgeknapt

ook zitten er krassenin de cilinder:(

ik had deze cilinder er net 3 weken ondder zitten en nu alweer stuk:( komt vast dat ik hem niet goed heb ingereden of weet iemand anders nog een reden waardoor dit kan komen?


 
van bussel 19-4-2007 17:53 Print reply

Posts: 695
verkeerd gesmeerd? te arm rijden

wat voor een cilinder?
 
wouterRD50M 19-4-2007 20:41 Print reply
Posts: 3
50cc snel met hoge druk kop
 

Dit topic is 2033 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved