Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - puchje start niet op bedrijfstemperatuur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42484 - puchje start niet op bedrijfstemper...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puffelen 17-4-2007 14:49 Print topicpost
Posts: 49
hallo hierbij een vraag over puch maxi
setup:
metrakit 65 cc
hd cilinderkop
15 mm bing/std luchtfilter (groter gat)
leovince hm

Het probleem ligt bij het starten en het stationair lopen alstie flink heet is.

Als de motor koud is en ik start doet hij het direct goed.
Als ik na 5 min (of langer) rijden de motor uitzet en weer probeer te starten gebeurt het volgende:

Zonder gas probeer te starten slaat hij even aan, loopt zeer onregelmatig stationair(lijkt of hij afentoe paar vonken overslaat)en slaat weer af.
Heel soms doet hij het wel als ik een dot gas geef, maar zodra ik (bijna) stationair laat lopen slaat hij weer af.

Als ik langer heb gereden en ik zet hem uit, moet ik hem minstens een kwartier af laten koelen, waarna hij stotterend weer even wil (na volgas geven) maar natuurlijk zo weer heet is en er dan mee stopt...

Ik heb gelezen dat bij een 65 cc er een bougie hittegraad 8 in hoort, maar in combinatie van een hd kop soms lager.
Heb warmtegraden 7 en 8 al geprobeert, euvel blijft hetzelfde.(zou ik 5 of 6 moeten proberen? of een dikkere koppakking vanwege TE hoge druk?)
Ook heb ik de contactpunten en condensator vervangen, de motor rookt niet en alstie rijd rijd hij goed.

Wel zag ik toen ik de cilinder demonteerde iets olie in de cilinderopening in het blok.
Het kan ook nog zo zijn dat de zuigerveren niet geweldig meer zijn, maar ik weet niet of het euvel daardoor veroorzaakt kan worden.

Ik hoop dat iemand me kan helpen ;(

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-4-2007 om 14:56 uur.
 

TaNDeM 17-4-2007 14:53 Print reply
Posts: 131
Even 2 tot 4 maten grotere sproeier er in en stationairsschroef iets uidraaien

Hittegraad is afhankelijk van het merk bougie, maar draai die 7 er maar in

Dit bericht is gewijzigd door TaNDeM op 17-4-2007 om 14:54 uur.
 
TaNDeM 17-4-2007 14:54 Print reply
Posts: 131
Oeps dubbelpost

Dit bericht is gewijzigd door TaNDeM op 17-4-2007 om 14:54 uur.
 
puffelen 17-4-2007 14:59 Print reply
Posts: 49
sproeier 78 die er nu inzit werkt prima, heb 80 en 82 geprobeert maar die laatste was echt teveel van het goede.
stationair gaat prima (alstie dus nog niet heet is), schommeld niet, geen valse lucht of foute pakkingen.

Het euvel lijkt dus meer met het overslaan van vonken te maken te hebben.
O en die bougies met warmtegraad 7 en 8 maakte dus geen verschil
(nieuwe ngk's of ze moeten gelijk gaar zijn geworden)
Ook heb ik de rode champion bougiedop maar vervangen voor een zwarte ngk.

Ik denk zelf nu aan het volgende:

bougie 5 of 6
dikkere koppakking (mss druk te hoog)
bobine vervangen
zuigerveren vervangen




Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-4-2007 om 15:49 uur.
 
TaNDeM 17-4-2007 16:26 Print reply
Posts: 131
Dan zou ik er een nieuwe condensator inzetten en even je bobine later doormeten
 
timoty-dt 17-4-2007 16:40 Print reply

Posts: 1802
mag heel wat grotere sproeier in hoor
denk dat het dat toch echt is
 
kut voetbal
van bussel 17-4-2007 16:42 Print reply

Posts: 695
als is het goed lees, start hij als hij koud is perfect?
en als hij warm is niet?

zoja dan zul je een iets kleinere sproeier moeten monteren
 
puffelen 17-4-2007 16:57 Print reply
Posts: 49
>TaNDeM
Er stond al dat hij met die grotere sproeiers verzoop en met sproeier 78 prima rijdt dus waarom zou ik die aanpassen.
Ook stond er al dat ik de condensator vervangen heb door een nieuwe.
En tsja de bobine is wellicht een optie, maar die gaan niet snel stuk en als ze dat al gaan geven ze in 99% van de gevallen helemaal de geest.
De kans is dus klein, maargoed we delen een vermoeden


>timoty
Dankje voor je tip maar lees de post is goed.
Bovendien kan dit zowiezo geen verband houden met het euvel, een warme motor heeft trouwens minder behoefte aan mengsel.

>van bussel
Plop haha
Als er een mengsel probleem zou zijn, is het probleem overall merkbaar en bovendien strookt dat niet met de vermelde problematiek, welke meer de richting van een electrisch probleem uitwijst.





Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-4-2007 om 16:59 uur.
 
puffelen 17-4-2007 20:38 Print reply
Posts: 49
ben eruit yippieeee

recent aangeschafte bougie ngk bp8 hs (met ontstoorder, eigenlijk voor ontstekingen met cdi unit) blijkt moeite te hebben met 65cc metrakit met hd kopje.

Ben er inmiddels achter dat bougies met zogenaamde korte neus in mijn geval geen problemen opleveren.
Heb inmiddels gekozen voor champion L86C

In ieder geval dank voor het meedenken en succes met de hobby.
O ennuhhh, toch maar gelijk sproeier 80 ingezet, iets gunstiger smering en het rijdt ietsjepietsje beter. (ik benadruk nog even dat dit geen verband houd/hield met het euvel)

Post mag wat mij betreft dicht.

Dit bericht is gewijzigd door puffelen op 17-4-2007 om 20:43 uur.
 

Dit topic is 473 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved