Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tunen jullie ook je snelle cilinders (Polini, Malossi)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 871 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4248 - Tunen jullie ook je snelle cilinder...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SIWWN 12-6-2002?22:45 Print topicpost
Posts: 7079
Tunen jullie ook wel eens de beste/snelste cilinders zoals Polini en Malossi? En heeft dat nog veel nut een snelle cilinder tunen?
 

NSRacing 12-6-2002?22:51 Print reply
Posts: 88
de meeste cilinder zijn standaart nog niet zo heel brutt dus je kun er nog genoug aan doen.
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s
SIWWN 12-6-2002?22:54 Print reply
Posts: 7079
Quote:
Originally posted by: NSRacing?Honda

de meeste cilinder zijn standaart nog niet zo heel brutt dus je kun er nog genoug aan doen.



oke, maar omdat Polini en Malossi ongetuned ook al snel zijn lijkt het me dat sommigen ze niet tunen omdat ze bang zijn om een dure cilinder naar de klote te helpen en laten tunen kost ook $$$ en dat hebben ze misschien niet omdat ze hun geld hebben opgemaakt aan een pretpakket
 
DeAmOnChiLd 12-6-2002?23:03 Print reply
Posts: 875
als je nagaat dat je uit een ongetuned polini 70cc cylindertje met techno uitlaat 18mm carb en 14 :43 geloof ik ( thomas ) 105 perst zou tunen nog een heel end schelen aan kracht en topsnelheid.

ik heb zelf een polini 70cc met homoet special racing 18mm keihin ( 115 sproeier ) en malossie powerbox twv 16:40 .
en ik haal de 90 maar ben zwaarlijfig zegmaar

dus als ik de in en uitlaat poorten ff netjes onderhanden neem dan denk ik dat ik er wel 110 uit kan persen hoor ook wat doen aan me twv natuurlijk maar je kan er nog een end meer uithalen

en over het tunen van je poortjes kun je op deze site meer lezen ( wel engels ) [URL[t]]http://www.macdizzy.com/cyl_primer.htm[/t]Poortjes tuning[/URL]
 
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url]
MBBBBBB 13-6-2002?08:45 Print reply
Posts: 2340
Als ik een polini of malossi 70 zou hebben zou ik hem niet meer gaan tunen he, het kan op een gegeven moment ook te gek he!
Maarja, sommigen willen nog meer Maar een 70 is al wat minder goed voor je blokje, en dan nog sneller tunen zal ook wel niet beter op worden!
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-6-2002?10:17 Print reply

Posts: 7007
Sjah nadat hij zo dik getuned is kun je hem ws. wel wat vaker reviseren en voorzien van andere tandwielen en kettingen en al die zooi
Het is wat duurder maar je moet wat h?
 
nobody fuck with us!!
B3AST 13-6-2002?10:25 Print reply
Posts: 2469
Malossi is perfect qua uitlaatpoort op spoelpoorten, joost had dat eens uitgerekend. Moet je eigenlijk niks aan doen dus. Maar het is meer wat je wilt, kijk als je die malossi voor weetikveelwat wilt gebruiken waarbij je een hoogtoerigere cylinder nodig heb, zal je dus alles moeten verbouwen, niet alleen de uitlaatpoort maar ook de spoelpoort oppervlaktes timing etc.

[This message is edited by B3AST on 13-6-2002 10:29]
 
- insane in the brain -
NSRacing 13-6-2002?11:12 Print reply
Posts: 88
malossi voor mb/mt is perfect getimed maar wel voor een laag toeren tal.
 
>80cc watergekoelt>6 versnellingen>28mm keihin carbarateur>Getunede cilinder, kop, uitlaat >Topsnelheid max 135 km/u gemeten voor meerder auto\'s
jantjekoninck 13-6-2002?11:17 Print reply
Posts: 66
ik heb mijn 70 malossie laten tune... er kon niet echt veel meer van de in en uitlaat poorten af..
deze cilinders zijn gewoon al bijna maximaal
 
only for the fastest
Rudy 13-6-2002?13:05 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: jantje?koninck

ik heb mijn 70 malossie laten tune... er kon niet echt veel meer van de in en uitlaat poorten af..
deze cilinders zijn gewoon al bijna maximaal


Das onzin anders zou er std wel 15/16 pk uitkomen
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-6-2002?13:24 Print reply

Posts: 7007
Ja maar nu is de slijtage minder en de prestaties zijn prima als ze nog "origineel" zijn
 
nobody fuck with us!!
B3AST 13-6-2002?13:59 Print reply
Posts: 2469
Quote:
Originally posted by: rudy?

Quote:
Originally posted by: jantje?koninck

ik heb mijn 70 malossie laten tune... er kon niet echt veel meer van de in en uitlaat poorten af..
deze cilinders zijn gewoon al bijna maximaal


Das onzin anders zou er std wel 15/16 pk uitkomen


Juist, deze cylinders zijn wel ontworpen voor brommertjes die je nomaal kun gebruiken voor op openbare weg, tuurlijk kunnen die lui van malossi wel een cylinder maken die NOG harder loopt, alleen dan wordt ie wellicht niet meer bruikbaar voor op de weg...
Dus het ontwerp van die cylinders is gebasseerd op een hoop afwegingen in gebruik en vermogen etc.
En als dat niet in jou wensen valt, ga je tunen

(tenzij je een ruk imitatie hebt(of ander goedkoop merk), die moet je sowieso tunen, want die dingen zijn normaal al gewoon verneukt qua timing etc.)
 
- insane in the brain -
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 13-6-2002?14:08 Print reply

Posts: 7007
Maar er staat wel op "Not for highway use"
 
nobody fuck with us!!
Rudy 13-6-2002?14:11 Print reply

Posts: 3471
ja omdat je er in nederland niet mee op de openbare weg mee mag rijden
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 13-6-2002?16:23 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: B3AST?

Malossi is perfect qua uitlaatpoort op spoelpoorten, joost had dat eens uitgerekend. Moet je eigenlijk niks aan doen dus. Maar het is meer wat je wilt, kijk als je die malossi voor weetikveelwat wilt gebruiken waarbij je een hoogtoerigere cylinder nodig heb, zal je dus alles moeten verbouwen, niet alleen de uitlaatpoort maar ook de spoelpoort oppervlaktes timing etc.

[This message is edited by B3AST on 13-6-2002 10:29]
Wat lul je dan dat mijn uitlaatpoort op maat moet van de spoelpoorten
 
Neonlampje 13-6-2002?16:25 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Originally posted by: rudy?

ja omdat je er in nederland niet mee op de openbare weg mee mag rijden
dan zou erop staan: "Niet voor op de snelweg"
We zitten niet in amerika pffft
 

Dit topic is 2810 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved