thunderbird - Forum en Sales Moderator |
16-4-2007 20:48 |
Posts: 7728 |
draai die oude tapeindjes er maar gewoon uit (twee moeren erop en strak tegen elkaar aan draaien, vervolgens de onderste losdraaien) en dan gewoon ff nieuwe draadeindjes erin. desnoods met loctite, maar is niet perse nodig.
edit:isolator is er voor zodat de warmte van de cilinder, niet naar de carb gaat. dus opzich wel goed als die erop zit
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 16-4-2007 om 20:49 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
koekie - Administrator |
16-4-2007 21:18 |
Posts: 12588 |
niet vereist,
wél handig,
in jouw geval: niet doen
|
|
Haaks de hoek om! |
|
.puch_chopper |
16-4-2007 21:58 |
Posts: 7851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
niet vereist,
wél handig,
in jouw geval: niet doen
dan past de carbu er niet meer goed op hoor?
|
|
|
|
MrOi |
16-4-2007 22:06 |
Posts: 3110 |
Doe er gewoon een voetpakking met een beetje curil ertussen en laat de isolator weg (Verkleind je doorgaan toch alleen maar)
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
koekie - Administrator |
16-4-2007 22:44 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: .puch_chopper
[...]
dan past de carbu er niet meer goed op hoor?
opmaat tapeindjes maken
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Uncle BLAM |
17-4-2007 1:01 |
Posts: 1025 |
lange tapeindjes erin en daar een moer op draaien is beter, als je boutjes in de cilinder draait gaat het aluminium van de cilinder op den duur kapot, en dát kun je niet vervangen
|
|
een BF teller is sneller |
|
roy mtx-sh |
17-4-2007 1:11 |
Posts: 153 |
isolator weglaten
want je zal net zien dat je tapeinden zijn vastgerot en je er minimaal 1 niet uit krijgt, en dan afbreekt of beschadigd. en bij de ander die je er wel uitkrijgt is inmiddels de schroefdraad in je cilinder dol
al met al veel gekloot terwijl je net zo goed die isolator weg kunt laten
|
|
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc |
|
koekie - Administrator |
17-4-2007 6:15 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
lange tapeindjes erin en daar een moer op draaien is beter, als je boutjes in de cilinder draait gaat het aluminium van de cilinder op den duur kapot, en dát kun je niet vervangen
jij praat over een pereode van 100 jaar ofzo?
je kan met boutjes echt wel 500 keer je carb loshalen en vastzetten
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Henk-88 |
17-4-2007 7:35 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
jij praat over een pereode van 100 jaar ofzo?
je kan met boutjes echt wel 500 keer je carb loshalen en vastzetten
Echt niet.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
17-4-2007 8:16 |
Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
jij praat over een pereode van 100 jaar ofzo?
je kan met boutjes echt wel 500 keer je carb loshalen en vastzetten
Echt niet.
dan trek je de draad uit je gat met dat zachte aluminium.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
dirktimmer |
17-4-2007 9:34 |
Posts: 1737 |
als je de boutjes schoonmaakt voor je ze erin draait en niet achterlijk vast gaat het heel lang goed.
|
|
|
|
Harm |
17-4-2007 10:31 |
Posts: 3032 |
Ik zou de isolater er iig tussen laten zitten, anders is je luchtslang tekort. Als deze eraf schiet heb je kans dat je een warmloper krijgt. Je moet gewoon proberen om wat langere tapeinden erin te draaien. Ik heb toen bij de bromboer gewoon wat langere tapeinden gehaald.
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
Christian-tsx |
17-4-2007 10:45 |
Posts: 856 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]
jij praat over een pereode van 100 jaar ofzo?
je kan met boutjes echt wel 500 keer je carb loshalen en vastzetten
wie gaat er nou z'n carb. 500x eraf halen. een paar keer voor het afstellen en het hoeft ook niet weer
|
|
|
|
TSX fan |
18-4-2007 22:20 |
Posts: 142 |
Ik heb op mijn TSX het zelfde probleem gehad, die isolator heb je wel echt nodig (die zorgt er voor dat als je cilinder heel warm loopt je benzine in je vlotterbak niet gaat koken). Twee pakkingen er tussen en hoppaa. Ik heb zelf mijn sleuteltje 10 op de schuurband gewoon wat dunner gemaakt zodat ik er wel tussen kan. (special tool)
Bij mijn vorige (50cc) cilinder had ik gewoon tap eindjes, hier heb ik toen gewoon inbus ingedraaid.
(maar niet iedereen heeft een tap set natuurlijk)
(Power filter heeft op 50cc weinig positief effect kan ik afraden)
succes
|
|
|
|