Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Op de brommer naar spanje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42459 - Op de brommer naar spanje
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 14186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 16-4-2007 14:32 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geert-nsr
[...]

60kmph is wel hard hoor gemiddeld. tenzij je grote lange wegen hebt van paar honderd km als maar rechtdoor..



klopt, maar dat stond in hun reisverslag.
Dat is echt stevig doorperen, en gewoon rijden zonder iedere keer te stoppen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
met een goed gekoelde cilinder ruik ik het niet


met fatsoenlijk afstellen ruik ik het ook niet :P
en met een 4takt is die kans ook kleiner volgens mij


 
Christian-tsx 16-4-2007 15:05 Print reply
Posts: 856
ik had een jaartje gewacht, en eerst de tijd nemen om een goede brommer te kopen, eventueel bijsparen om een duurdere te kunnen kopen.

en beetje ervaring opdoen met sleutelen, de simpele dingen sowieso.


 
Vehikel 16-4-2007 18:57 Print reply

Posts: 2903
Cool man, dat je naar Spanje gaat met de brommer, ik zou zo'n onderneming zeker gaan doen.
Het beste voor afstanden lijkt mij toch wel een 4takt brommer, alleen die zijn vaak wel wat duurder, maar je hebt wel nieuwe 'bami-blokken [jincheng]' voor 200 euro [incl. carb, startmotor etc.], dit zijn namaak's van de Honda blokken. Misschien kan je dat onder een goedkoop brommertje monteren, alleen, je valt wel op. Maar als je eenmaal de grens over ben, zullen ze niet moeilijk doen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Makrolon 16-4-2007 19:01 Print reply

Posts: 6733
k zou een goedkope honda kopen, en die reviceren maar k ben bang dat je dat niet gaat redden voor 400 E
 
KTM 525 EXC Supermoto
zeno 16-4-2007 19:24 Print reply

Posts: 1595
er zijn veel oerdegelijke brommers, ik zou het zoeken richting de wat oudere honda's, deze zijn vaak superdegelijk,

als jij voor 500eu een honda cd50 oid koopt en hem laat nalopen denk ik dat je een heel eind gaat komen op heel weinig benzine.
 
bier drinken en kut roepen
robinhelmig 16-4-2007 20:50 Print reply
Posts: 52
Ik heb afgelopen jaar naar spanje gereden op me brommer (RD50M Yamaha uit 1979) was oerdegelijk wij zijn naar zuid spanje gereden in 6 dagen, hebben veel doorgereden.. zo'n 5 a 6 uur per dag met een niet al te snelle brommers... Je bent bek af, moet veel stoppen want is geen 4takt en ging max 1. op 25... We hebben met de Aprillia RS50 van een maat van mij een warmloper gehad... Hadden reserve zuigers voor iedere brommer mee.. Dus hebben 1 dag vertraging opgelopen..
We hadden zelf een bakkie achter me RD50 gebrouwen.. deze had het meeste vermogen. Maar dan is het rijden flink aanpotten want na 200KM moet je zekers weer stoppen voor benzine, olie is daar lastig aan te komen hebben we ondervonden, Het is wel super leuwk om te doewn maar je porto moet best gevuld zijn. RD50 is zeker een aanrader om het op te doen, ik vind hem zelf erg convortabel, hebben niet veel eraan hoeven sleutelen, alleen 1x de carb moeten schoon maken. Een rd is niet duur en dan ff het blokje reviseren anders kan het je slecht vergaan. En zorg dat je van te voren je route al weet, want anders wordt het niets.!
 
homoet exhaust 16-4-2007 21:20 Print reply
Posts: 399
Een 80cc honda mb of mt geen goed id?
Daar kun je onwijs rustig mee rijden en in de heuvels ben je wel blij met een beetje extra vermogen als je al je bagage meezeul.

Als je deze blokken gewoon standaard houd zijn ze zuinig en vrij stil.

Alleen als je gepakt wordt weet ik niet precies hoe dat in ze werk gaat in het buitenland.
 
As I get older, the faster I used to be...
mtx-r50 16-4-2007 21:40 Print reply

Posts: 264
Man dat wil ik ooit ook wel eens doen naar spanje, maar ik zou wel een originele brommer nenem, ga hem zeker niet te hard tunen want hierdoor komen er enkel sneller stukken aan.
ps rij ook niet continu volgas, zeker niet bij een luchtgekoelde

Als ik van jou was zou ik inderdaad ook voor een originele 80cc mt5 of nog beter mtx gaan.
moet het beste zijn denk ik
En leer vooral nog wat over brommers voor je vertrekt, voor als je in panne valt
grtz...
 
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it.
ikkejw 16-4-2007 21:52 Print reply

Posts: 9886
zoek een peugeot vogue/electronic ofzo, uitlaat uitboren, en je kunt rijden. verbruikt ong 1:50, dat is 1300:50=26 liter, 26x1.50 = 39 euro
en loopt altijd, lekker rustig, met wind mee tegen de 60, dus dat is te doen in 2 dagen.
onder de 150 euro heb je er een.

(geen idee of alle peugeots zo zijn, die van mij rijdt best goed iig)

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 16-4-2007 om 21:53 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mblover 16-4-2007 22:31 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-r50
Man dat wil ik ooit ook wel eens doen naar spanje, maar ik zou wel een originele brommer nenem, ga hem zeker niet te hard tunen want hierdoor komen er enkel sneller stukken aan.
ps rij ook niet continu volgas, zeker niet bij een luchtgekoelde

Als ik van jou was zou ik inderdaad ook voor een originele 80cc mt5 of nog beter mtx gaan.
moet het beste zijn denk ik
En leer vooral nog wat over brommers voor je vertrekt, voor als je in panne valt
grtz...


ori 80cc is prima mee te rijden en rijd toch lekker door. Ori mbx80 blok oid.


Als je een moderne brommer neemt,
gewoon fatsoenlijke cilinder, krukas en olie e.d. gebruiken en dan is er niks aan de hand.
 
Royal Club 16-4-2007 22:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


ori 80cc is prima mee te rijden en rijd toch lekker door. Ori mbx80 blok oid.


Als je een moderne brommer neemt,
gewoon fatsoenlijke cilinder, krukas en olie e.d. gebruiken en dan is er niks aan de hand.


ontgrenzen is wel een must denkik
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Frysk 16-4-2007 22:35 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
zoek een peugeot vogue/electronic ofzo, uitlaat uitboren, en je kunt rijden. verbruikt ong 1:50, dat is 1300:50=26 liter, 26x1.50 = 39 euro
en loopt altijd, lekker rustig, met wind mee tegen de 60, dus dat is te doen in 2 dagen.
onder de 150 euro heb je er een.

(geen idee of alle peugeots zo zijn, die van mij rijdt best goed iig)

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 16-4-2007 om 21:53 uur.



en met wind tegen 35/40 en met dat ding krijg je last van de rug aap


zou iig zeker voor crossmodel gaan.. goeie houding en veel km's maken kunnen..

zoek GEEN ding uit met contactpunten.. god weet waneer ze er mee ophouden
 
giggitybyte
mblover 16-4-2007 22:36 Print reply

Posts: 5391
Das blaat,

ook op veel buikschuivers kan je lang zitten.

tzr en nsr bijvoorbeeld kan je gewoon een hele dag volhouden

edit;
@Royal,
ontgrenzen is idd een must.
maar voor 400 heb je geen moderne brommer,
en als je een oude honda ofzo neemt dan moet je gewoon een ori 80cc blok nemen imo.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 16-4-2007 om 22:37 uur.
 
Frysk 16-4-2007 22:38 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
Das blaat,

ook op veel buikschuivers kan je lang zitten.

tzr en nsr bijvoorbeeld kan je gewoon een hele dag volhouden

edit;
@Royal,
ontgrenzen is idd een must.
maar voor 400 heb je geen moderne brommer,
en als je een oude honda ofzo neemt dan moet je gewoon een ori 80cc blok nemen imo.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 16-4-2007 om 22:37 uur.



weet ik ik heb ook geen last van de rug met me NSR
maar je hebt toch weer wat een andere houding.. als het alleen om deze reis gaat.. crosser kopen.. vaak goedkoper in aankoop en de houding zit gewoon goed.. ook is het mooi om daar in het buitenland wat te raggen
 
giggitybyte
mblover 16-4-2007 22:39 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



weet ik ik heb ook geen last van de rug met me NSR
maar je hebt toch weer wat een andere houding.. als het alleen om deze reis gaat.. crosser kopen.. vaak goedkoper in aankoop en de houding zit gewoon goed.. ook is het mooi om daar in het buitenland wat te raggen


gvd
je moet door pyreneen,
je komt langs alpen,

lekker door bochtjes raggen met een buikschuiver daar

edit:
maar ff serieus,
je moet gewoon ff zitten, en kijken wat je zelf fijner vind, en dan moet je dat nemen.

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 16-4-2007 om 22:40 uur.
 

Dit topic is 14186 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved