Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 2 vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42446 - 2 vragen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Crazycrosser 15-4-2007 19:12 Print reply

Posts: 570
het afstellen komt helemaal goed. maar hoe zit het met die zwarte olie smurrie bij mijn blok hoe komt het daar? is er ergens een lek ofzo?
 
Tommyofzo 15-4-2007 19:15 Print reply

Posts: 6934
jou krukas keering kon wel een slek zijn, valse lucht +dikke olie shizzle uit je uitlaat is vrij duidelijk...
 
Crazycrosser 15-4-2007 19:16 Print reply

Posts: 570
is dat veel werk om te vervangen?
 
Tommyofzo 15-4-2007 19:18 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crazycrosser
is dat veel werk om te vervangen?


ja moet je je blok splitsen
 
Crazycrosser 15-4-2007 19:25 Print reply

Posts: 570
hoeveel zou het kosten ongeveer denken jullie omdat te laten maken bij brommerzaak
 
khpoppema 15-4-2007 19:26 Print reply

Posts: 3199
eik heb je altijd btje olie uit uitlaat poort

gewoon onverbrande 2 takt olie
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
Tommyofzo 15-4-2007 19:29 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
eik heb je altijd btje olie uit uitlaat poort

gewoon onverbrande 2 takt olie


dat kan ook nog, komt die dikke shit ook uit het eind van je uitlaat? en gaat je blokolie pijl omlaag?
 
Ice Ap rs50 15-4-2007 19:36 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
eik heb je altijd btje olie uit uitlaat poort

gewoon onverbrande 2 takt olie


ja ik ook, normaal verschijnsel?
 
GTI - GTD - BMW
Frysk 15-4-2007 19:39 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crazycrosser
hey ik heb een motorhispania furia cross en ik heb daar 2 vragen over:

ik heb vanmiddag de ring uit de uitlaat gehaald ( metrakit uitlaat), maar als ik rond de 75/80 rijd begingt hij te stotteren. Ik weet dat er dan een te kleine sproeier in zit dus dat ga ik nog veranderen maar zal de top dan ook hoger zijn als er een grotere sproeier in zit?

De tweede vraag is bij mijn blok waar de uitlaat in de cilinder gaat zegmaar zit allemaal zwarte olie achtige derrie hoe kan ik dit verhelpen?

alvast bedankt



als hij begint te stotteren moet er een kleinere in... je hebt er geen te kleine in

2-takt lekt nou eenmaal drab bij de cilinder.. en vooral brommers (am6,derbi,'proma voor honda) met losse flens lekken veel


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
jou krukas keering kon wel een slek zijn, valse lucht +dikke olie shizzle uit je uitlaat is vrij duidelijk...



dat klopt niet..

OF hij trekt valse lucht
OF hij lekt olie

is niet allebeide ivm 1kant van het blok zit olie (koppelingskant)
andere kant zit lucht (ontstekingskant)

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 15-4-2007 om 19:40 uur.
 
giggitybyte
Crazycrosser 15-4-2007 19:41 Print reply

Posts: 570
huh ? nu snap ik het niet meer?
ik heb de ring uit de uitlaat gehaald en nu stottert hij bij zijn top ( 75 / 80 km/h ) en nu beweer je dat er een kleinere in moet? kun je dat even uitleggen
en als hij lekt moet ik hem dan niet een keer bijvullen?

Dit bericht is gewijzigd door Crazycrosser op 15-4-2007 om 19:44 uur.
 
Timon88 15-4-2007 19:51 Print reply

Posts: 1477
Dat lekken komt van onverbrande 2takt olie uit je cilinder wat tussen een kiertje door komt. Als je daar vloeibare pakking tussen doet is het over (gisteren nog gedaan). Bij mij komt er nu geen smurrie meer uit. qua afstellen zal er denk een grotere sproeier in moeten. Maar moet je gewoon ff proberen. (iemand die er verstand van heeft)
 
Holland-Meeting
Crazycrosser 15-4-2007 19:52 Print reply

Posts: 570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timon88
Dat lekken komt van onverbrande 2takt olie uit je cilinder wat tussen een kiertje door komt. Als je daar vloeibare pakking tussen doet is het over (gisteren nog gedaan). Bij mij komt er nu geen smurrie meer uit. qua afstellen zal er denk een grotere sproeier in moeten. Maar moet je gewoon ff proberen. (iemand die er verstand van heeft)


nu zegt de ene een kleinere sproeier er in en de ander een grotere? wat is het nu? mij lijkt een grotere
 
spoorlijncrosser 15-4-2007 19:56 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Crazycrosser
[...]


nu zegt de ene een kleinere sproeier er in en de ander een grotere? wat is het nu? mij lijkt een grotere


als ring eruit is gehaald moet er idd grootere in
Als ring er juist in is gezet juist weer n kleinere
 
Ice Ap rs50 15-4-2007 19:59 Print reply

Posts: 7149
ff gecopieerd uit de faq voor afstellen(2)

Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier=
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh

Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.


dus stotteren of inhouden?
 
GTI - GTD - BMW
Crazycrosser 15-4-2007 20:01 Print reply

Posts: 570
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
ff gecopieerd uit de faq voor afstellen(2)

Stotteren = verzuipen, meestal rond 5 a 6000 toeren net voor de powerband, oplossing: kleinere sproeier.
Syptomen te grote sproeier=
-Start vaak gewoon wel goed, ook zonder choke
soms wel veel gas bijgeven om hem stationair te krijgen.
-stotteren vlakvoor powerband
-weinig/minder vermogen
-veel rook uit uitlaat/meureh

Inhouden (bluuuuuh geluid) = DIT IS NIET VERZUIPEN!! iedereen denkt van wel omdat het zo BLUHHHH klinkt maar het mengsel ontbrand gewoon niet, omdat het te arm is, doe er dus een grotere sproeiert in!!
Ook als je maar heel voorzichtig gas kan geven omdat ie anders afslaat is een te kleine sproeier.
syptomen van te kleine sproeier=
-Maakt wel gewoon veel toeren,trekt hard door enzo
-BLuuh geluid
-lastige gasreactie, blijft in toeren hangen
-lastig/niet starten als hij koud is
-Loopt bij koude motor vaak heel hoog stationair
-cilinder slijt als de kanker.


dus stotteren of inhouden?




hij stotterd. maar is toch niet logisch als ik de ring er uit heb gehaald

Dit bericht is gewijzigd door Crazycrosser op 15-4-2007 om 20:07 uur.
 

Dit topic is 4441 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved