Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - zekering brandt door

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1126 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #42434 - zekering brandt door
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 14-4-2007 23:10 Print reply

Posts: 2424
ja, wat meet de (ampere)meter?
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Ice Ap rs50 14-4-2007 23:11 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
ja, wat meet de (ampere)meter?


heb multimeter gewoon gelijkstroom is dit ding hé
 
GTI - GTD - BMW
helly 14-4-2007 23:11 Print reply

Posts: 2424
um geen idee
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Jesse-MTXsh 14-4-2007 23:12 Print reply

Posts: 348
nu ben ik ff de draad kwijt hoor
de opgewekte spanning gaat die nou eerst door de regelaar heen of eerst naar de accu?

eerst door de regelaar toch??

Dit bericht is gewijzigd door Jesse-MTXsh op 14-4-2007 om 23:14 uur.
 
Ice Ap rs50 14-4-2007 23:15 Print reply

Posts: 7149


waarop zetten en waarin de + en - pool?

com en 10A(niet zichtbaar op foto)

en A met die streepjes boven?
 
GTI - GTD - BMW
Ice Ap rs50 14-4-2007 23:16 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jesse-MTXsh
nu ben ik ff de draad kwijt hoor
de opgewekte spanning gaat die nou eerst door de regelaar heen of eerst naar de accu?

eerst door de regelaar toch??

Dit bericht is gewijzigd door Jesse-MTXsh op 14-4-2007 om 23:14 uur.


ja maar als je regelaar niet goed is dan krijgt je accu teveel stroom ook ofzo?
 
GTI - GTD - BMW
Jesse-MTXsh 14-4-2007 23:17 Print reply

Posts: 348
ja als je regelaar niet goed is gaat er teveel spanning naar je accu
en die geeft dan weer teveel aan je verbruikers
 
daanmtx 14-4-2007 23:21 Print reply

Posts: 3759
Ik had hetzelfde, ik heb de zekering gewoon vervangen door een van 15A, en ik heb nooit meer ook maar ergens last van, kan dus gewoon.
 
Honda VFR400R
Ice Ap rs50 14-4-2007 23:25 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daanmtx
Ik had hetzelfde, ik heb de zekering gewoon vervangen door een van 15A, en ik heb nooit meer ook maar ergens last van, kan dus gewoon.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


kzie zou niet zomaar een hogere zekering erin stoppen, anders brand shit nog door en dan is het nog erger. zoek ff uit waar de grote hoeveelheid spanning vandaan komt (iets wat er bij is gekomen laatste tijd?)

ik onthoud nooit zo goed me natuurkunde, spanning blijft tog overal hetzelfde alleen als de weerstanden van iets veranderen? ergens is dus de weerstand kleiner geworden.. misschien een vernieuwde draad die dikker is?


het lijkt me maar logisch dat het niet zomaar mag
 
GTI - GTD - BMW
Jesse-MTXsh 14-4-2007 23:27 Print reply

Posts: 348
ergens een nieuw draadje tussen drukken mag wel als het maar beetje het zelfde is en op de zelfde plekken aangesloten word
anders kan er mss ergens kortsluiting zitten d8 ik zo
men laatste post ga naar bed
kijk morgen wel ff weer

Dit bericht is gewijzigd door Jesse-MTXsh op 14-4-2007 om 23:33 uur.
 
helly 14-4-2007 23:36 Print reply

Posts: 2424
ja indd ik ook, praten hier morgen wel weer over. laterz
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Makrolon 15-4-2007 10:36 Print reply

Posts: 6733
wat jullie zeggen klopt niet, van die ene kant op de + en de andere kant op je frame, dan is je ampere meter zo stuk, ampere meter moet ALTIJD in serie staan. dus tussen de draden in. ik zou als ik jou was gewoon die spanningsregelaar op zoeken, dan ff meten welke draden waar heen gaan. dit doe je door de multi meter op ohm te zetten en dan de ene pen tegen een van de draden bij je spanningsregelaar, en die andere tegen de plus pool van je accu. die ene houd je op de plus pool en met die andere ga je dan alle draden uit proberen die aan je regelaat zitten. k hoop dat je het een beetje begrijpt, als je dan de goede draad gevonden hebt trek je die los van je spanningsregelaar en ga je gassen, brand hij dan niet door dan weet je dus dat je spanningsregelaar te veel stroom af geeft en dat die stuk is.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Ice Ap rs50 15-4-2007 12:42 Print reply

Posts: 7149
ff gemeten en spannigsregelaar laat 9A door naar me zekering, dus ja tzal daar wel aan liggen
 
GTI - GTD - BMW
Makrolon 15-4-2007 18:07 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
ff gemeten en spannigsregelaar laat 9A door naar me zekering, dus ja tzal daar wel aan liggen


dan zou ik gewoon 10 a dr in drukken, kan je bedrading wel tegen en is een stuk goedkoper als een nieuwe regelaar.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mail2kid 15-4-2007 18:30 Print reply

Posts: 1905
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


dan zou ik gewoon 10 a dr in drukken, kan je bedrading wel tegen en is een stuk goedkoper als een nieuwe regelaar.

stop er gewoon een 15 in...

als het een lange tijd 9A door een zekering van 10A gaat dan wilt het ook wel eens gebeuren dat hij door smelt. Als er nou echt kortsluiting is dan gaat 15A ook wel...
 
Golf II styling

Dit topic is 5660 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved