Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Elektronica Forum - Topic #42434 - zekering brandt door
|
Pagina 2 van 5
|
Dit topic is 5657 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MrOi |
14-4-2007 22:42 |
Posts: 3110 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
hoi,
probleem is dus dat mijn zekering tijdens het rijden altijd door brand, dit gebeurt enkel op hoge toeren. punt is wel dat men brom net binnen is geweest voor de elektronica na te kijken.
er is wel iets bizar, mijn rechtse knipperlicht vooraan heeft een kabel er bij gekregen zodat mijn achterste zou mee branden, omdat er in de ori kabel een breuk zat. mag dit zomaar?
dank bij voorbaat
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 14-4-2007 om 22:24 uur.
ja dat mag, meet eens wat voor amperage er van je gelijkrichter komt bij hoge toeren. Anders douw je er gewoon een 10A in
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Jesse-MTXsh |
14-4-2007 22:43 |
Posts: 348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: helly
je zekering is toch voor beveiliging(weet alleen ff niet wat, je accu?). dus je gebruikt teveel ampere. misschien moet je zorgen dat de ding dat het beveiligt, dus wat maar 7,5 A standaard bij jouw mag krijgen meer mag hebben. dan kan je 10 A erin stoppen of meer. anders verneuk je straks nog iets
als iets niet klopt hiervan moet iemand het maar ff zeggen
jep een zekering is een beveiliging voor je lampjes etc komen er te veel amperes door heen brand hij door en verbreekt de verbinding
dus je electrische start knipperlichten en remlicht werkt niet meer
door die ene zekering?
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
14-4-2007 22:43 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]
ja dat mag, meet eens wat voor amperage er van je gelijkrichter komt bij hoge toeren. Anders douw je er gewoon een 10A in
teveel neem ik aan, maar dan 7.5A
weet niet eens waar zo'n ding zit
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
14-4-2007 22:44 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jesse-MTXsh
[...]
jep een zekering is een beveiliging voor je lampjes etc komen er te veel amperes door heen brand hij door en verbreekt de verbinding
dus je electrische start knipperlichten en remlicht werkt niet meer
door die ene zekering?
dat klopt, zit allemaal op men accu aangesloten
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Makrolon |
14-4-2007 22:44 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
dus mijn batterij zou teveel stroom leveren volgens jou?
dat kan niet. dat er iets te veel stroom trekt kan wel. maar dat lijkt me dan eerder kortsluiting, aangezien er niets op een standaart brommer zit wat 7.5 a uit je accu trekt, dit is nl redelijk veel. hij brand dus gewoon door als je rijd, zonder dat je je knippers gebruikt oid? ik denk toch dat t in je spanningsregelaar zit dan, dit durf ik niet 100 % eker te zeggen maar dit lijkt me het meest logische, of kortsluiting ergens.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Makrolon |
14-4-2007 22:45 |
Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]
ja dat mag, meet eens wat voor amperage er van je gelijkrichter komt bij hoge toeren. Anders douw je er gewoon een 10A in
tuurlijk niet, de bedrading e.d. is gemaakt voor 7.5 a max. en ik denk dat ie er met 10 a ook gewoon uit zal knallen.
*srry voor dubbelpost.
Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 14-4-2007 om 22:46 uur.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Jesse-MTXsh |
14-4-2007 22:46 |
Posts: 348 |
als je spannings regelaar kapot is dan drukt hij er te veel stroom door heen waardoor je zekeringen kapot gaan
verder zou ik het zo niet weten mss ff kijken als je de spannings regelaar kan controleren ofzo
|
|
|
|
helly |
14-4-2007 22:46 |
Posts: 2424 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MrOi
[...]
ja dat mag, meet eens wat voor amperage er van je gelijkrichter komt bij hoge toeren. Anders douw je er gewoon een 10A in
kzie zou niet zomaar een hogere zekering erin stoppen, anders brand shit nog door en dan is het nog erger. zoek ff uit waar de grote hoeveelheid spanning vandaan komt (iets wat er bij is gekomen laatste tijd?)
ik onthoud nooit zo goed me natuurkunde, spanning blijft tog overal hetzelfde alleen als de weerstanden van iets veranderen? ergens is dus de weerstand kleiner geworden.. misschien een vernieuwde draad die dikker is?
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
MrOi |
14-4-2007 22:46 |
Posts: 3110 |
Meet nou eerst maar, meten is weten. Vraag anders in kvt waar zon ding zit op jou brommer.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]
kzie zou niet zomaar een hogere zekering erin stoppen, anders brand shit nog door en dan is het nog erger. zoek ff uit waar de grote hoeveelheid spanning vandaan komt (iets wat er bij is gekomen laatste tijd?)
Dat zeg ik toch ook, als alle waardes gewoon normaal zijn probeer ff een andere zekering of die wel heel blijft.
Dit bericht is gewijzigd door MrOi op 14-4-2007 om 22:47 uur.
|
|
XT Supermotard For Sale! |
|
Ice Ap rs50 |
14-4-2007 22:47 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
dat kan niet. dat er iets te veel stroom trekt kan wel. maar dat lijkt me dan eerder kortsluiting, aangezien er niets op een standaart brommer zit wat 7.5 a uit je accu trekt, dit is nl redelijk veel. hij brand dus gewoon door als je rijd, zonder dat je je knippers gebruikt oid? ik denk toch dat t in je spanningsregelaar zit dan, dit durf ik niet 100 % eker te zeggen maar dit lijkt me het meest logische, of kortsluiting ergens.
zodra ik me rem gebruik maak ik ook gebruik van dat circuit dusja :s
brand door bij teveel toeren
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Ice Ap rs50 |
14-4-2007 22:49 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]
(iets wat er bij is gekomen laatste tijd?)
Quote:
ja mtkt underseat, maar die staat er al van in maart onder. toen is de hele miserie begonnen eigelijk.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 14-4-2007 om 22:49 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Makrolon |
14-4-2007 22:50 |
Posts: 6733 |
probeer er achter te komen waar je spanningsregelaar/gelijkrichter zit, trek t draad die daarvan naar je accu gaat er even af, ga dan rondje rijden, is ie dan nog heel dan weet je dat het daar aan ligt en je een nieuwe regelaar nodig hebt, ik weet het nu 99% zeker dat dit het probleem is, vooral omdat je zegt dat het in de hoge toeten gebeurt.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Jesse-MTXsh |
14-4-2007 22:50 |
Posts: 348 |
als de boel door brand bij hoog toerental denk ik toch echt aan de spannings regelaar
want bij een hoger toerental krijg je een hogere stroom/spanning en als je regelaar dan kapot is laat hij te veel door en brand de boel door. en zoals gezegt werd meten=weten
|
|
|
|
Vehikel |
14-4-2007 22:54 |
Posts: 2903 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jesse-MTXsh
en zoals gezegt werd meten=weten
Haha, idd, zegt mn leraar ook altijd xD
|
|
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!... |
|
Ice Ap rs50 |
14-4-2007 22:54 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
probeer er achter te komen waar je spanningsregelaar/gelijkrichter zit, trek t draad die daarvan naar je accu gaat er even af, ga dan rondje rijden, is ie dan nog heel dan weet je dat het daar aan ligt en je een nieuwe regelaar nodig hebt, ik weet het nu 99% zeker dat dit het probleem is, vooral omdat je zegt dat het in de hoge toeten gebeurt.
wat bedoel met is ie dan nog heel?
spanningsregelaar heb ik gevonden "voltage regulator" op easyparts. kost kleine 50€.
for the record: meten=weten ben ik niet echt veel mee, ik ken geen zak van elektronica. dus ff beschrijven hoe je dat doet en wat ik moet doen en moet op letten is altijd welkom.
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 14-4-2007 om 22:55 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Dit topic is 5657 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 5
|
|