Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - zuigerveren versleten??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1030 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42406 - zuigerveren versleten??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

janssendt 13-4-2007 14:01 Print topicpost
Posts: 218
hallo,

ik heb een yamaha dt80mx, en heb nu ongeveer 3000 km geleden er een nieuwe 110 cc autisa cillinder opgezet.
ik vraag mij af wanneer de zuigveertjes ongeveer versleten zou moeten zijn...??? hoeveel km kun je rijden met een nieuw setje zuigveertjes?
Ik heb dus nu 3000 km gereden...is het nodig om nu te controleren of ze versleten zijn?
en wat mag de afstand tussen de twee uiteinden van de veertjes maximaal zijn??

De brommer start verder in 1 kick, en rijd gewoon goed, dus vandaar mijn vragen.... kunne die veertjes ook versleten zijn zonder dat je het merkt, en dan ineens afbreken, en je hele cillindr om zeep helpen?
 

Ice Ap rs50 13-4-2007 14:04 Print reply

Posts: 7149
als je zuigerveren versleten zijn, dat verlies je compressie en rijd ie niet zo lekker meer. dus je zal het wel merken. 3000km is niet zoveel voor zuigerveren, kunnen best langer mee.
 
GTI - GTD - BMW
geert-nsr 13-4-2007 14:11 Print reply

Posts: 6438
als ze versleten zijn gaan je zuigerveren rammelen.
je hebt minder compressie en je brommer zal slechter lopen en starten.
je merkt dat wel.
je zuigerveren zullen egt niet zomaar breken. zelfs niet als ze versleten zijn.
 
khpoppema 13-4-2007 14:12 Print reply

Posts: 3199
vaak merk je het doordat ie slecht start en wienig comperssie meer heeft.

uiteinde mag d8 ik ongeveer 1 mm tussen zitten
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
janssendt 13-4-2007 14:14 Print reply
Posts: 218
bedankt! dit is ook wat ik dacht... ik rij er gewoon lekker mee door totdat de brommer merkbaar slechter gaat lopen...
enig idee hoe lang nieuwe zuigveren meegaan?
 
Henk-88 13-4-2007 14:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
bedankt! dit is ook wat ik dacht... ik rij er gewoon lekker mee door totdat de brommer merkbaar slechter gaat lopen...
enig idee hoe lang nieuwe zuigveren meegaan?


Dat hangt van teveel factoren af om een zinnig antwoord op te kunnen geven..
Goed inrijden scheelt iig.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
jong 13-4-2007 15:14 Print reply

Posts: 1445
zou ze gewoon vervangen wanneer je het idee hebt dat je minder compressie hebt. zeker met 110 cc, slijt wat harder
 
khpoppema 13-4-2007 15:28 Print reply

Posts: 3199
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jong
zou ze gewoon vervangen wanneer je het idee hebt dat je minder compressie hebt. zeker met 110 cc, slijt wat harder



sat wil zeggen hoe groter de inhoud hoe harder slijten?

dus dan moet een rs125 wel heel hard slijten.

het heeft meer met je zuigernselheid en dus met je toerental te maken hoe hard je veren slijten.

lkkr mee blijven rijden.

anders kun je wel om de 100 km je hele brommer vervangen omdat er iets kapot zou kunnen gaan
 
Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
jong 13-4-2007 16:17 Print reply

Posts: 1445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khpoppema
[...]



sat wil zeggen hoe groter de inhoud hoe harder slijten?




dat maak jij er van, in dit geval is het wel zo. grotere cilinderinhoud => meer kracht => meer slijtage. niet alleen op de zuigerveren, maar op bijna alle bewegende onderdelen

en ja, een rs125 slijt inderdaad heel erg hard. tis niet voor niets dat daar de zuiger al na +- 10.000 km vervangen moet worden

Dit bericht is gewijzigd door jong op 13-4-2007 om 16:21 uur.
 
falco 13-4-2007 16:22 Print reply

Posts: 3724
joh, als je het echt zeker wilt weten, haal je je cilinder open.

haal je je zuigerveer eraf, en doe je hem los in je cilinder.

meer dan 2/3mm speling tussen de uiteinden? vervangen die zooi.
anders gwoon mee verder rijden
 
janssendt 13-4-2007 18:30 Print reply
Posts: 218
bij mij zijn ze nog gewoon goed denk.... maar is 2/3mm niet veeeel te veel speling
maar wat ik eigenlijk wil weten... hoeveel km's kun je eigenlijk ongeveer met een setje zuigerveren rijden?

 
gerwin88 13-4-2007 18:34 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
bij mij zijn ze nog gewoon goed denk.... maar is 2/3mm niet veeeel te veel speling
maar wat ik eigenlijk wil weten... hoeveel km's kun je eigenlijk ongeveer met een setje zuigerveren rijden?




kijk ff naar post van henk88 boven je...
 
VW rider for live
janssendt 13-4-2007 19:04 Print reply
Posts: 218
laten we er dan van uitgaan dat de brommer redelijk goed is ingereden, en dat ik er niet abnormaal mee scheur... gewoon doorschakel bij een normaal toerental enz enz.... wat is dan globaal het aantal km's dat nieuwe zuigveertje meegaan??? 3000, 5000 10.000 km??
 
Kawasaa 13-4-2007 19:50 Print reply

Posts: 778
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janssendt
laten we er dan van uitgaan dat de brommer redelijk goed is ingereden, en dat ik er niet abnormaal mee scheur... gewoon doorschakel bij een normaal toerental enz enz.... wat is dan globaal het aantal km's dat nieuwe zuigveertje meegaan??? 3000, 5000 10.000 km??


7500 omdat jij er een getal wilt horen
 

Dit topic is 2485 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved