Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Aprilia RS netjes afvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #42388 - Aprilia RS netjes afvoeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1553 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wdb 12-4-2007 19:40 Print topicpost
Posts: 30
Hallo,

De aprilia rs 50 bouwjaar 2005 loopt voor de wind 80 zeg maar 75 normaal. Met de vertanding 11/47! Wil hem nu 60/65 laten lopen. De bedoeling is wel dat hij een beetje optrekt! Ik wil daarvoor een ring in de uitlaat lassen. Ik weet dat ik dan met deze vertanding goed zit. Kan ik hem niet een klein beetje lichter vertanden achter? (met het doel sneller op trekken en zo min mogelijk overtoeren)

Wat wat gebeurt er als ik er achter een 44 of 46 tands vertanding plaats?

Wat zal dit resulteren op de rollerbank? hoeveel minder vermogen zal dit opleveren op de rollerbank? Heb op het moment 1,5/1,6 kw!!!


 

crossgek - Forum en Sales Moderator 12-4-2007 19:43 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wdb
Hallo,

De aprilia rs 50 bouwjaar 2005 loopt voor de wind 80 zeg maar 75 normaal. Met de vertanding 11/47! Wil hem nu 60/65 laten lopen. De bedoeling is wel dat hij een beetje optrekt! Ik wil daarvoor een ring in de uitlaat lassen. Ik weet dat ik dan met deze vertanding goed zit. Kan ik hem niet een klein beetje lichter vertanden achter? (met het doel sneller op trekken en zo min mogelijk overtoeren)

Wat wat gebeurt er als ik er achter een 44 of 46 tands vertanding plaats?

Wat zal dit resulteren op de rollerbank? hoeveel minder vermogen zal dit opleveren op de rollerbank? Heb op het moment 1,5/1,6 kw!!!




kleiner tandwiel achter geeft een zwaardere verhouding.


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Pruttelaar 12-4-2007 19:43 Print reply

Posts: 761
Wat wat gebeurt er als ik er achter een 44 of 46 tands vertanding plaats?

dan word je top juist hoger en je optrekken minder
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-4-2007 19:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
Wat wat gebeurt er als ik er achter een 44 of 46 tands vertanding plaats?

dan word je top juist hoger en je optrekken minder


als hij het dan niet trekt kan je top ook lager worden.
of
als je je powerband dan beter kunt benutten trek je sneller op.


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Pruttelaar 12-4-2007 19:50 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


als hij het dan niet trekt kan je top ook lager worden.
of
als je je powerband dan beter kunt benutten trek je sneller op.




oja, niet aan gedacht, 4 takt heb geen powerband
maar als je dus langzamer wilt rijden moet je groter achter tandw hebben, maar dan kan je wel sneller overtoeren maken..
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
geo3hoek 12-4-2007 19:54 Print reply

Posts: 54
hier was laatst ook al een topic over geloof ik..

als je sneller wilt optrekken en op die manier topsnelheid wilt verliezen moet je een kleiner tandwiel voor en een groter tandwiel achter nemen. een ring in je uitlaat zou je kunnen doen, maar een prop bij de bromboer halen voor paar euro is beter (hij heeft voor mij een soort ijzeren buisje dat iets smaller word gemaakt en in een hard rubber achtig spul gepropt zodat ik het er makkelijk in en uit kan halen, dat werkt echt perfekt), een ring kan namelijk breken als er te veel kracht op komt na ene lange tijd, en door een ring in je uitlaat krijg je wel meer vervuiling in onder andere je cilinder. je zou eigenlijk moeten uitproberen welke prop / ring je zou kunnen gebruiken, let hierbij op de diameter van zowel de binnenkant als buitenkant van het ringetje zodat hij goed past op je cilinder en je uitlaat (gebruik een schuifmaat). Anders kan het namelijk gebeuren dat je uitlaat of niet meer past, of dat het ringetje zo je uitlaat uitschiet na een aantal kilometer. (zal je maar net gebeuren op de rollerbank). denk wel eraan dat je na het plaatsen van een ring/prop je wel opnieuw je carb. moet afstellen.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-4-2007 19:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]


oja, niet aan gedacht, 4 takt heb geen powerband
maar als je dus langzamer wilt rijden moet je groter achter tandw hebben, maar dan kan je wel sneller overtoeren maken..


4t heeft ook wel een powerband...
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Pruttelaar 12-4-2007 20:06 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


4t heeft ook wel een powerband...



dan mag je mij wel eens komen vertellen waneer die is dan ...
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
geo3hoek 12-4-2007 20:13 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]



dan mag je mij wel eens komen vertellen waneer die is dan ...



de toeren die je maakt waarmee je brommer de meeste trekkracht heeft?
 
Pruttelaar 12-4-2007 20:16 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geo3hoek
[...]



de toeren die je maakt waarmee je brommer de meeste trekkracht heeft?



oke oke jij wint


 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Hardstyle 12-4-2007 20:54 Print reply

Posts: 1077
Wat ik heb lezen is dat je met een aardige trekkracht ook een soort piek in kW kan trekken op die rare rollerbanken. Dusja
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-4-2007 20:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: geo3hoek
[...]



de toeren die je maakt waarmee je brommer de meeste trekkracht heeft?


je motor heeft max koppel en max vermogen
gebied hiertussen is je powerband
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
geo3hoek 13-4-2007 10:16 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Wat ik heb lezen is dat je met een aardige trekkracht ook een soort piek in kW kan trekken op die rare rollerbanken. Dusja


dan blijf je beleefd, en zeg je dat de constructie snelheid en dus ook de topsnelheid niet hoger ligt dan 45 en vraag je of de agent niet even een testritje wilt maken om het te controleren.
 
Roxx 13-4-2007 21:45 Print reply

Posts: 139
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wdb
Hallo,

De aprilia rs 50 bouwjaar 2005 loopt voor de wind 80 zeg maar 75 normaal. Met de vertanding 11/47! Wil hem nu 60/65 laten lopen. De bedoeling is wel dat hij een beetje optrekt! Ik wil daarvoor een ring in de uitlaat lassen. Ik weet dat ik dan met deze vertanding goed zit. Kan ik hem niet een klein beetje lichter vertanden achter? (met het doel sneller op trekken en zo min mogelijk overtoeren)

Wat wat gebeurt er als ik er achter een 44 of 46 tands vertanding plaats?

Wat zal dit resulteren op de rollerbank? hoeveel minder vermogen zal dit opleveren op de rollerbank? Heb op het moment 1,5/1,6 kw!!!






ring in uitlaat lassen verminderd het optrekken volgens mij
 

Dit topic is 1553 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved