Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - remblokken vernieuwen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42386 - remblokken vernieuwen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 697 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

knulla 12-4-2007 19:31 Print topicpost

Posts: 2953
Hoi. Ik wil me remblokken achter vernieuwen. maar ik krijg ze er niet allebei tussen ( het ijzer van de rem steekt uit) maar ik krijg het niet helemaal terug. hebben jullie misschien tips voor me?
 
look its them duke boys!

Vuile Beunkoe 12-4-2007 19:31 Print reply

Posts: 6114
ja, deksel vd pot eraf, terug duwen, en deksel erop

 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
crossgek - Forum en Sales Moderator 12-4-2007 19:34 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
ja, deksel vd pot eraf, terug duwen, en deksel erop



waarom deksel eraf
je moet je zuigers gewoon terug kunnen drukken .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
zeno 12-4-2007 19:36 Print reply

Posts: 1595
het beste werkt met twee waterpomptangen, kan ook met eentje

kies stand tang waarin je precies om klauw en zuiger kan pakken, knijp 1 kant van zuiger terug, dan andere kant, dan ene kant, dan andere kant tot je genoeg ruimte hebt, plaats nieuwe remblokken en doe ze weer terug, als je dan een paar keer je remhendel in knijpt krijg je weer druk

als het twee zuigers heeft doe je zuigers om en om terug knijpen
 
bier drinken en kut roepen
knulla 12-4-2007 19:51 Print reply

Posts: 2953
maar het laatst gaat echt moeilijk is dat ook erin te duwen?

 
look its them duke boys!
Japs 12-4-2007 19:54 Print reply

Posts: 1285
Ik heb toen ik me achterem blokjes verving dat hele ding uit elkaar gehaald. werkte best goed alleen er lekte een beetje remvloeistof dus moest ik hem ontluchten. maar dat was niet moeilijk mede dankzij een faq
 
FF5 - Family Force 5
john deere powerrr 13-4-2007 10:48 Print reply
Posts: 1211
en ik heb ook nieuwe remblokken gestoken maar nu moet ik ze ontluchte hoe doe je dat

ik weet wel hoe het moet maar het werkt niet ik doe de rem indrukken schroef opendraaien en als ik de rem loslaat dan doe ik de schoef weer vast draaien maar het werkt niet egt ik merk geen verschil



ook is me rvs bijna op kan dat daar mee te maken hebben
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
mblover 13-4-2007 10:54 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Japs
Ik heb toen ik me achterem blokjes verving dat hele ding uit elkaar gehaald. werkte best goed alleen er lekte een beetje remvloeistof dus moest ik hem ontluchten. maar dat was niet moeilijk mede dankzij een faq


het is zoiezo niet verkeerd om je remvloeistof zo nu en dan te vervangen.

Remvloeistof trekt vocht aan, en vocht is slecht voor de werking ervan.

Ik zou de remvloeistof eruit laten lopen (let op, zeer slecht voor je lak), zuigers terug duwen, nieuwe blokjes erop doen en er NIEUWE remvloeistof in gooien en goed ontluchten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
en ik heb ook nieuwe remblokken gestoken maar nu moet ik ze ontluchte hoe doe je dat

ik weet wel hoe het moet maar het werkt niet ik doe de rem indrukken schroef opendraaien en als ik de rem loslaat dan doe ik de schoef weer vast draaien maar het werkt niet egt ik merk geen verschil



ook is me rvs bijna op kan dat daar mee te maken hebben


edit:
zorg dat je het reservoir minimaal half-vol hebt.
GEBRUIK VERSE VLOEISTOF, DE OUDE MOET JE NIET TERUG GOOIEN!!!!!!!!!
Gooi de oude wat er nog in zit ook uit, nu moet je toch ontluchten, vervang dan meteen je vloeistof.

Dan reservoir minimaal half-vol. Doorzichtige slang op het nippeltje. Rem induwen (zo hard/ver mogelijk) en dan nippel los, daarna nippel weer dicht en dan pas rem los.

Na een paar keer zie je remvloeistof door het slangetje stromen met bellen erin. Op een gegeven moment zitten er haast geen luchtbellen in, maar blijf even doorgaan (keer of 5 a 10, vaker kan geen kwaad). Als er lucht in zit kan dat hele lelijke gevolgen hebben als je ineens moet remmen.

Houd ondertussen in de gaten dat je reservoir minimaal half vol blijft.

Het makkelijkste kan je het met 2 man doen, de een dat nippeltje draaien en de andere het pedaal bedienen.

edit2:
als je dat gedaan hebt ff een paar keer met de rem pompen en voelen of de druk goed is en blijft.
Pomp nu nog een paar keer en let op of je nergens vloeistof lekt (dit spuit eruit)

Dit bericht is gewijzigd door mblover op 13-4-2007 om 11:02 uur.
 

Dit topic is 697 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved