Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mb met probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 657 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42343 - mb met probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Riddick89 10-4-2007 21:26 Print topicpost

Posts: 306
ik heb een honda mb5

en ik heb sinds ik em gekocht heb al problemen met me verlichting
eerst was et alleen een remlicht of stadslicht lampje
maar nu :
oude lampjes zijn gesprongen (waren de goede)
nieuwe (goede type) lampjes er weer in gedaan
6 volt 25 w !
ik start de brommer
doe verlichting aan (nog steeds goed en geef een keer gas en pats pats pats meteen doorgebrand :(
weet iemand hoe et kan dat ze meteen door branden ?
ik doe de juiste lampjes er in en zelfs als ik zwaardere lampjes doe branden ze door als ik gas geef

Dit bericht is gewijzigd door gebroeders_MB op 10-4-2007 om 21:27 uur.
 
burn rubber, not your soul!!

Makrolon 10-4-2007 21:27 Print reply

Posts: 6733
geen gas meer geven dus!



nee, ik denk dat je spanningregelaar stuk is, heb je uberhaupt wel een spanningsregelaar? of misschien is je mb omgebouwd naar 12 volt ofzo
 
KTM 525 EXC Supermoto
Riddick89 10-4-2007 21:44 Print reply

Posts: 306
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
geen gas meer geven dus!



nee, ik denk dat je spanningregelaar stuk is, heb je uberhaupt wel een spanningsregelaar? of misschien is je mb omgebouwd naar 12 volt ofzo


kennis zegt dat et met de accu heeft te maken
dattie droog staat (ken kloppe hij is leeg)

 
burn rubber, not your soul!!
mtx-motard 10-4-2007 21:45 Print reply

Posts: 14947
nieuwe accu halen, meteen van het gezeik af. en ff je weerstand /spanningsregelar spul na kijken als het dan nog niet is opgelost

 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
gelderboer 10-4-2007 22:02 Print reply
Posts: 226
Controleer je accu. Heb je een 6V4Ah accu kijk je of die goed is. Platen onder water en niet krom. Controleer je 8A zekering in de + draad bij de accu. Is je accu of zekering kapot dan doet je toeter en je hele verlichting niks meer.

In je bedrading zit een weerstand van 3 Ohm 10W. Is die kapot dan brand je dashbordverlichting door. Doormeten met een universeelmeter.

Controleer de spanningsregelaar dat vierkant kastje met koelribben. Die zorgt voor het laden van de accu als de motor loopt en voor een constante 6V zonder pieken zodat je lampen niet doorbranden. Is die kapot dan brand je koplamp en achterlicht door. Doormeten met de universeelmeter.

Controleer of de lampjes wel een goeie massacontact (-) maken. Vaak zijn de fittingen zo verrot dat er geen goed massacontact meer is.


 
Ik motor ook
Riddick89 10-4-2007 22:18 Print reply

Posts: 306
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gelderboer
Controleer je accu. Heb je een 6V4Ah accu kijk je of die goed is. Platen onder water en niet krom. Controleer je 8A zekering in de + draad bij de accu. Is je accu of zekering kapot dan doet je toeter en je hele verlichting niks meer.

In je bedrading zit een weerstand van 3 Ohm 10W. Is die kapot dan brand je dashbordverlichting door. Doormeten met een universeelmeter.

Controleer de spanningsregelaar dat vierkant kastje met koelribben. Die zorgt voor het laden van de accu als de motor loopt en voor een constante 6V zonder pieken zodat je lampen niet doorbranden. Is die kapot dan brand je koplamp en achterlicht door. Doormeten met de universeelmeter.

Controleer of de lampjes wel een goeie massacontact (-) maken. Vaak zijn de fittingen zo verrot dat er geen goed massacontact meer is.




kijk daar hebben we wat aan hardstikke bedankt
ik ga er morgen mee aan de slag
tnkx
 
burn rubber, not your soul!!
cmtheman 11-4-2007 11:56 Print reply

Posts: 2710
bij mij was de zekeringhouder van de accu niet goed, dus de zekering zat er eigenlijk niet in, en de accu moet goed zijn, was bij mij ook, maar na die dingen gecheckt te hebben was het goed (ik had geen spanningsregelaar)
 
ZAC #802, KNMV #82
Almer 11-4-2007 13:31 Print reply

Posts: 3325
Accu of zekering
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
Jozeff - Forum en Sales Moderator 11-4-2007 13:51 Print reply

Posts: 10835
als je nieuw type kabelboom hebt dan is je spanningsregelaar waarschijnlijk kapot of ontbreekt. Bij nieuw type maakt het trouwens niet uit of je accu kapot is of niet, als hij er maar tussen zit.

Als je oud type kabelboom hebt dan heb je alleen een weerstand in je kabelboom. Maar die is er voor als je lampen uit staan.
Dan is een goede accu overigens wel nodig als buffer.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
menting 11-4-2007 18:19 Print reply
Posts: 24
het heeft te maken met weerstand en accu een vriend van mij heeft nu ook geen licht we hebben 24.6 volt gemeten omdat de accu leeg was en weerstand kapot

 

Dit topic is 668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved