Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - luchtfiler/rijwind

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 655 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42318 - luchtfiler/rijwind
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DoDo-tomos 9-4-2007 19:55 Print topicpost

Posts: 1842
heey

ik had het laast ergens over met me vader.
toen ging het ergens over met een gat aan de voorkant van je brommer die zeg maar een gang vormt naar je luchtinlaat.
het ging erom dat als je harder reed dat de lucht stroom ook eerder binnen kwam.

mijn vraag is dus werkt zoiets want ik heb het wel bij de rs gezien maar of het werkt weet ik niet

als dit werkt wil et namelijk wel uit gaan proberen op me gpr

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 9-4-2007 om 19:56 uur.
 
of vraag het niek de wildt

MrOi 9-4-2007 19:58 Print reply

Posts: 3110
Denk dat het niet genoeg druk geeft om een geforceerde inlaat te creeren zoals je met een turbo oid zou krijgen.
 
XT Supermotard For Sale!
Frysk 9-4-2007 20:15 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
heey

ik had het laast ergens over met me vader.
toen ging het ergens over met een gat aan de voorkant van je brommer die zeg maar een gang vormt naar je luchtinlaat.
het ging erom dat als je harder reed dat de lucht stroom ook eerder binnen kwam.

mijn vraag is dus werkt zoiets want ik heb het wel bij de rs gezien maar of het werkt weet ik niet

als dit werkt wil et namelijk wel uit gaan proberen op me gpr

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 9-4-2007 om 19:56 uur.




het zou kunnen

maar je rijd dan op een fucking arm mengsel immers ?
 
giggitybyte
Stoney3K 9-4-2007 20:17 Print reply
Posts: 99
Dat heet toch een ram air systeem? Ik denk niet dat het veel op zal leveren bij lage snelheden en kleine cilinderinhouden zoals je ze bij een brommer hebt. Misschien dat je met een blower meer resultaat zult krijgen.
 
Ice Ap rs50 9-4-2007 20:17 Print reply

Posts: 7149
das een ram air systeem, zit er bij brommer enkel voor de sier op vreesk. soms gaat het helemaal niet eens naar je luchtfilter zelfs, bij rs bijvoorbeeld (1999-2005).
 
GTI - GTD - BMW
MrOi 9-4-2007 20:18 Print reply

Posts: 3110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
das een ram air systeem, zit er bij brommer enkel voor de sier op vreesk. soms gaat het helemaal niet eens naar je luchtfilter zelfs, bij rs bijvoorbeeld (1999-2005).


Percies, op een brommer leverd het niks op.
 
XT Supermotard For Sale!
-Bassie- 9-4-2007 20:19 Print reply

Posts: 6617
klopt dit systeem heet een ram air en word gebruikt om bij een hogere snelheid meer lucht in je carburateur te "rammen".

dit heeft pas nut bij een hogere snelheid.

hier is een topic over in het Pro Forum waar de meesten van ons niet kunnen posten.

http://www.brommerforum.nl/showtopic/34873
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Stoney3K 9-4-2007 20:23 Print reply
Posts: 99
Qua performance levert het je dus niks op omdat je nagenoeg geen overdruk (boost) kan leveren met brommersnelheden.

Waar ik al op wees: Iets als een Roots blower zou op zich wel kunnen (eventueel elektrisch) omdat je dan ook bij snelheid 0 een boost kan genereren. Een turbo zal geen zin hebben omdat je dan op je uitlaat overdruk moet hebben om boost te creƫren.
 
-Bassie- 9-4-2007 20:25 Print reply

Posts: 6617
een blower zal wss ook niet egt veel efect hebben.

en het word ook lastig afstellen.

hier heb je zowiezo een verstelbare sproeier voor nodig.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
THOMASJEUHHH 9-4-2007 20:26 Print reply

Posts: 4159
dat heeft zon gele sobw sprint nsr ook, en zon mtje ook trouwens.
ik denk dat het minder weerstand zal leveren, zodat het minder vacuum kracht kost.
 
bwoaahhppp,,..
DoDo-tomos 9-4-2007 20:27 Print reply

Posts: 1842
ik lees het dus al
als ik het erop zou zetten heeft het geen zin.
1 omdat er voor deze snelheid geen nut voor is (70)
2 ik denk eigelijk dat de verhouding tussen lucht en benzine verkeerd gaat waardoor die gwn klote gaat lopen.

ik zat wel te denken om er dan een soort membraam op te maken als je harder rijdt dat ie veder open gaat maar of dit nut zou hebben ?

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 9-4-2007 om 20:29 uur.
 
of vraag het niek de wildt
-Bassie- 9-4-2007 20:29 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
ik lees het dus al
als ik het erop zou zetten heeft het geen zin.
1 omdat er voor deze snelheid geen nut voor is (70)
2 ik denk eigelijk dat de verhouding tussen lucht en benzine verkeerd gaat waardoor die gwn klote gaat lopen.

ik zat wel te denken om er dan een soort membraam op te maken als je harder rijdt dat ie veder open gaat maar of dit nut zou hebben ?

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 9-4-2007 om 20:29 uur.


wat bedoel jij met dat membraam??

waar??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
DoDo-tomos 9-4-2007 20:30 Print reply

Posts: 1842
aan de lucht in laat vooraan

 
of vraag het niek de wildt
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-4-2007 20:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
ik lees het dus al
als ik het erop zou zetten heeft het geen zin.
1 omdat er voor deze snelheid geen nut voor is
2 ik denk eigelijk als ik het zo lees de verhouding tussen lucht en benzine verkeerd gaat waardoor die gwn klote gaat lopen.

ik zat wel te denken om er dan een soort membraam op te maken als je harder rijdt dat ie veder open gaat maar of dit nut zou hebben ?


waarom zou je een klep verder los laten gaan als je hard rijdt .
dan geef je hem alleen NOG meer lucht en das nou net het probleem omdat je dan een schraal mengels krijgt .

als je bij hogere snelheid meer lucht ZOU krijgen door dat gat is het imo interresanter om de choke iets open te laten gaan zodat je meer benzine krijgt .
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Ice Ap rs50 9-4-2007 20:30 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DoDo-tomos
ik lees het dus al
als ik het erop zou zetten heeft het geen zin.
1 omdat er voor deze snelheid geen nut voor is (70)
2 ik denk eigelijk dat de verhouding tussen lucht en benzine verkeerd gaat waardoor die gwn klote gaat lopen.

ik zat wel te denken om er dan een soort membraam op te maken als je harder rijdt dat ie veder open gaat maar of dit nut zou hebben ?

Dit bericht is gewijzigd door DoDo-tomos op 9-4-2007 om 20:29 uur.


waarom er verder over denken als het helemaal al geen nut heeft. wil je sneller. koop een setupje zoals iedereen dat doet.


ram air op een r1 2007 zorgt voor 9pk meer

ff rekenen: 1000cc/50cc = 20
9pk/20= 0.45pk

en dan moet je het nog werkend krijgen zoals ze bij yamaha dat kunnen.

maw vergeet het maar

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 9-4-2007 om 20:35 uur.
 
GTI - GTD - BMW
crossgek - Forum en Sales Moderator 9-4-2007 20:31 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


waarom er verder over denken als het helemaal al geen nut heeft. wil je sneller. koop een setupje zoals iedereen dat doet.


op zijn manier sta je op de rollerbank zonder vermogen
ALS het zou helpen dus
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 1346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved