Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Vastloper gehad

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42312 - Vastloper gehad
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 3014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Almer 13-4-2007 18:11 Print reply

Posts: 3325
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peter88
verder zou ik willen weten als het kwaad kan als ik met een stuk hout, zeg maar de cilinder inga en dan tikken geef aan de zuiger? beschadig ik daar de krukas niet mee ofzo?


Als je krukas niet op zijn bovenste dode punt (dus de zuiger helemaal bovenin de cilinder) zit kan het geen kwaad. Doe het echter wel met beleid!

Voor iedereen die nu wat anders gaat zeggen: Je slaat op een kapotte zuiger, niet op de krukas, de krukas ligt er alleen maar onder, maar gaat vanzelf draaien als je zuiger omlaag gaat

 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
peter88 13-4-2007 18:51 Print reply
Posts: 25
hehe ik heb de cilinder eraf pfffffffff

de cilinder kreeg ik een stuk uitgeschoven. maar de zuiger ging toch mee, nu heb ik boven en onder tussen de cilinder en het blok zoeen ijzere dop gezet zodat de cilinder niet meer verder naar binnen kon, en toen aan de krukas gedraait en toen sprong de zuiger terug naar binnen haha wat een beetje denken al niet kan doen, ik heb lichte krassen in de cilinder niet echt diepe maar wel lange krassen. en de zuiger is ook beschadigd maar dat was te verwachten, nu ff dat ding eraf proberen te halen, ik dacht dat ik de zuiger zag maar dat was de zuiger helemaal niet haha dat was gewoon zoeen omhulsel wat aan de cilinder vast zit, en ik zie niks van pinnetjes ofzo bij die piston pen
 
senda80cc 13-4-2007 18:55 Print reply

Posts: 3434
haal je zuiger er ff af kijk ff wat de oorzaak is van het vastlopen??
bigend lager kan gesprongen zijn, pistonpenlagertje kan gesprongen zijn, zuiger kan ok gewoon versleten zijn geweest waardoor hij vastgelopen heeft maar zou zeggen haal zuigertje eraf kijk je lagers ff na zijn deze allemaal goed?? haal dan ff nieuw cilindertje + zuigertje (of laat je oude cilinder honen als dit de moete is?)
denk eraan dat je carter goed schoonmaakt voordat je de nieuwe spullen weer monteerd en gebruik ok ff nieuwe pakkingen
 
Keep on rockin' in a free world
- Han - 13-4-2007 19:15 Print reply

Posts: 9667
kijk je oliepomp maar ens na als die de laatste tijd niet meer bijgevuld hoeft te worden
 
<10.000 posts
peter88 13-4-2007 19:39 Print reply
Posts: 25
de zuiger moet ik morgne maar ff eraf halen, ik zie niks van clipjes zitten ofzo. alleen zoeen stangetje en daar over schuift die pen op en neer. mja ik zie het morgen wel.
 
peter88 14-4-2007 12:38 Print reply
Posts: 25
ik zie dus helemaal geen pinnetjes zitten ofzo. volgens mij moet ik gewoon dat buisje uit de zuiger tikken ? en dan is die vanzelf los.. maar kan dit? niet dat ik daalk wat sloop ofzo
 
senda80cc 14-4-2007 12:59 Print reply

Posts: 3434
ik hooop toch voor je dat er pistonpenklipjes voor zitten anders heb je waarschijnlijk de oorzaak dat hij kapot gelopen is al gevonden
 
Keep on rockin' in a free world
vooruitnietachteruit 14-4-2007 13:21 Print reply

Posts: 618
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: peter88
ik zie dus helemaal geen pinnetjes zitten ofzo. volgens mij moet ik gewoon dat buisje uit de zuiger tikken ? en dan is die vanzelf los.. maar kan dit? niet dat ik daalk wat sloop ofzo



Als die "veertjes" (pistonpenklipjes) er nog inzitten kun je dat buisje er niet uittikken, zelfs niet met wat gereedschap. Die veertjes moeten er eerst uit. Als de haakjes (zie foto Christianos pag. 2) er niet meer opzitten zal het flink wat gepeuter worden, als ze er nog wel opzitten kun je met een klein tangetje de haakjes naar elkaar toe knijpen en het veertje eruithalen. Als dit gelukt is kun je het buisje eruit halen.
Als je zeker weet dat je de veertjes niet meer ziet zitten kun je natuurlijk meteen het buisje eruit halen.
 
peter88 14-4-2007 16:12 Print reply
Posts: 25
ja aan 1 kant zat nog een clipje.. de andere kant is weg. dus dat zal wss de oorzaak zijn geweest want aan beide kanten van de zuiger op de hoogte waar dat clipje normaal zit zitten de krassen.
 
evo zip 14-4-2007 16:35 Print reply
Posts: 3
kun je miss een foto maken van de cillinder wand? mischien kun je hem zelf wel heel ietys uit schuren met ( zeer fijn ) waterproof schuurpapier scheelt je weer 60 euro hoon kosten + 3,50 extra boven op de kosten van een stnd zuiger..

ik heb het ook gehad dat er geen echte "diepe"krassen in de cill wand zaten heb het wat opgeschuurt cillinder mee genomen naar de dealer passen zuigertje voor 13,50 gekocht boel weer erop gezet en ik kon er vevol weer 8 maand mee rijden ( toen heb ik de scooter verkochtXD )

als je ff fotos kan maken en die post kan ik je mischien zeggen of het verstandiger is om te honen of om uit te schuren..

evo zip
 
User 927 14-4-2007 17:43 Print reply

Posts: 6405
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: evo zip
kun je miss een foto maken van de cillinder wand? mischien kun je hem zelf wel heel ietys uit schuren met ( zeer fijn ) waterproof schuurpapier scheelt je weer 60 euro hoon kosten + 3,50 extra boven op de kosten van een stnd zuiger..

ik heb het ook gehad dat er geen echte "diepe"krassen in de cill wand zaten heb het wat opgeschuurt cillinder mee genomen naar de dealer passen zuigertje voor 13,50 gekocht boel weer erop gezet en ik kon er vevol weer 8 maand mee rijden ( toen heb ik de scooter verkochtXD )

als je ff fotos kan maken en die post kan ik je mischien zeggen of het verstandiger is om te honen of om uit te schuren..

evo zip


Je cilinder schuren is wel het domste wat je kan doen.

Verneuk je de hele passing mee, die cilinder hoort perfect rond te zijn, anders lekt er mengsel lang je zuiger en waarschijnlijk loopt hij binnen no-time weer vast omdat de zuiger heen en weer kan bewegen in de cilinder.
 

Dit topic is 3014 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved