Leen |
8-4-2007 0:20 |
Posts: 26877 |
uitkotteren/draaien en groter lager erin
|
|
|
|
Mr. X |
8-4-2007 0:32 |
Posts: 681 |
diameter van dat gat in je velg opmeten en kijken of ze die lagers verkopen met die maat
http://www.detechnoshop.nl/frameset800.html daar hebben ze veel lagers
Dit bericht is gewijzigd door Mr. X op 8-4-2007 om 0:34 uur.
|
|
74cc polini W , yasuni cross hm, adige membraam, doppler volle race as, 19mm dell orto, pro race platen |
|
denniskuiken |
8-4-2007 3:39 |
Posts: 91 |
das echt eenaprilie kwaal :S ik had het ook ik heb men velg in de draaibank uitgerdraaid laager huisen iets dieper dubbel rijeg laager er in en een keering er voor perfect
|
|
|
|
thomie |
8-4-2007 8:59 |
Posts: 82 |
Hoe kan dat dan dat de velg uit slijt?
Is de velg van verkeerd materiaal gemaakt ofzo? of passen de aprilia lagers niet voor 100%?
Zijn er nog meer van dit soort dingen aan de Aprilia RS die zo snel verslijten? Ik ga mijn brommer namelijk een beurt geven. Tandwielen ketting lagers alle olie verversen enzo. Heeft iemand een Tip voor goede tandwielen voor de RS? Ik heb namelijk gehoord dat sommige tandwielen erg snel versleten zijn.
|
|
Rs uitelkaar »Thomie« |
|
Gradje |
8-4-2007 11:02 |
Posts: 1181 |
je kunt ook van dat hele dunne koper tussen de lagers en de velg doen.
zodat de lagers dan wel goed vast komen te zitten.
|
|
|
|
- Han - |
8-4-2007 12:06 |
Posts: 9667 |
je hebt zon locktide, speciaal voor ijzer. Misschien is dan ook genoeg om em vast te zetten. Of putjes in de velgrand slaan.
|
|
<10.000 posts |
|
Bruuns |
8-4-2007 12:12 |
Posts: 2213 |
ik zou iig niet gaan beunen. doe het netjes en goed, anders heb je er zo weer gedonder mee. ( locktide bijv, of putjs )
uit laten kotteren, groter lager erin ( is direct wat steviger )
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
- Han - |
8-4-2007 12:13 |
Posts: 9667 |
met die locktide verneuk je niks hoor. Is goed spul. Kheb et ook wel ens ooit gebruikt om lagers vast te zetten in machines die de hele dag draaien.
|
|
<10.000 posts |
|
Bruuns |
8-4-2007 12:14 |
Posts: 2213 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
met die locktide verneuk je niks hoor. Is goed spul. Kheb et ook wel ens ooit gebruikt om lagers vast te zetten in machines die de hele dag draaien.
ligt er maar net aan hoeveel speling hij heeft. een halve mm opvullen is ook zowat
|
|
A-j bange leaft goa-j bange dood.. |
|
thomie |
8-4-2007 12:32 |
Posts: 82 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bruuns
[...]
Een halve mm opvullen is ook zowat
Maar is het niet zo dat als ik het niet opvul het erg snel gaat slijten? want nu zit er al veel speling in het achterwiel!.
De lagers achter zijn namelijk niet echt versleten.
Een van de lagers voor wel daar zie je zelfs de baletjes en in dat wiel zit niet echt veel speling.. en wat is een Locktide?, een soort lijm ofzow? We hebben thuis ook van die lijm waarvan de kappen gemaakt zijn, als je dat mengt met ijzerstof zou het dan sterk genoeg zijn?
Dit bericht is gewijzigd door thomie op 8-4-2007 om 12:34 uur.
|
|
Rs uitelkaar »Thomie« |
|
Frysk |
8-4-2007 12:41 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thomie
[...]
Maar is het niet zo dat als ik het niet opvul het erg snel gaat slijten? want nu zit er al veel speling in het achterwiel!.
De lagers achter zijn namelijk niet echt versleten.
Een van de lagers voor wel daar zie je zelfs de baletjes en in dat wiel zit niet echt veel speling.. en wat is een Locktide?, een soort lijm ofzow? We hebben thuis ook van die lijm waarvan de kappen gemaakt zijn, als je dat mengt met ijzerstof zou het dan sterk genoeg zijn?
Dit bericht is gewijzigd door thomie op 8-4-2007 om 12:34 uur.
nee
loctide halen
|
|
giggitybyte |
|
Matthijsar50 |
8-4-2007 16:35 |
Posts: 1029 |
ik zal voor loctite gaan, redelijk goedkoop en makkelijk zelf te doen!
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
thomie |
8-4-2007 17:13 |
Posts: 82 |
Ik heb net ff opgemeten hoeveel Mm speling er is met van die pennetjes.
Er paste 2 penetjes van 20 in.
Dus er is 0,4Mm Speling in totaal.
|
|
Rs uitelkaar »Thomie« |
|
John Huijben |
8-4-2007 17:14 |
Posts: 2433 |
0,5mm, sjah das echt n piemel in n badkuip passing.
denk dat dat teveel is om met locktide vast te kunnen zetten.
zowiezo t wiel er helemaal uithalen en schoonmaken als je dat nog niet gedaan hebt.
dan ns ff goed meten hoe groot te speling precies is.
als het lagergat echt 0,5mm groter is dan het lager, dan is dat met locktide niet meer te redden.
als je overweg kan met n draaibank en ergens kan draaien, dan is t eigenlijk wel het beste om het lagergat wat uit te draaien, en er n opvulbus tussen te maken, of kijken of je lagers kunt vinden met n grotere buitendiameter.
lagers met n ietsjes grotere buitendiameter die wel goed in je velg passen ga je niet vinden.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Remco RS |
8-4-2007 17:32 |
Posts: 11463 |
het komt van te strak of scheef spannen (spannen van de ketting)
hierdoor gaat je lager kapot. ALs je dan doorrijdt, wordt je velg ingevreten
Je kan je velg laten uitdraaien, zodat er een grotere lagermaat in gaat.
De Jager doet dat, maar het kan natuurlijk ook ergens anders
Dit bericht is gewijzigd door Remco RS op 8-4-2007 om 17:34 uur.
|
|
|
|