Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx probleempje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42258 - tsx probleempje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Schuurman 6-4-2007 11:39 Print topicpost

Posts: 659
Mijn TSX wil geen toeren maken. in de 1 wil hij hooguit 6/7 duizend toeren maken, in de 2 ongeveer 7/7.5 duizend en in de 3 en hoger hooguit 9 duizend toeren.
hij gaat nog steeds behoorlijk hard, ik rijd aardig wat scooters eruit, maar hij wil gewoon niet doorlopen.
Ik heb al geprobeerd met een 5 maten kleiner sproeiertje, en zonder luchtfilter, maar dat hielp niet veel. De ontsteking staat ook al op z'n vroegst.

setup: 70cc malossi, 20mm mikuni extern, proma uitlaatje, twinair powerfilter.

wat kan ik hier nog aan doen?

edit:
Als hij geen toeren wil maken, dan begint hij heel apart te stotteren en te sputteren enzo.

Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 6-4-2007 om 12:00 uur.
 

-Bassie- 6-4-2007 12:02 Print reply

Posts: 6617
ik hoorde dat je bij tsx beter de ontsteking orgineel kan laten staan dat ie dan het beste loopt.

en welke kleur is je bougie??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Schuurman 6-4-2007 12:11 Print reply

Posts: 659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
ik hoorde dat je bij tsx beter de ontsteking orgineel kan laten staan dat ie dan het beste loopt.

en welke kleur is je bougie??


de bougie is zwart.


 
Henk-88 6-4-2007 12:12 Print reply

Posts: 26703
Hmm, als je sneller gaat dan 60 met je TSX dan kun je de ontsteking het beste op z'n vroegst zetten..
En idd: wats de kleur van je bougie? Heb je wel de goede sproeiermaat en heeft hij met de huidige set-up (en de huidige sproeier) ooit goed gelopen?

Als je carb en luchtfilter in orde zijn en je hebt geen valse lucht dan licht het wss aan vuil in je benzinetraject of je vlotter staat niet goed afgesteld.


edit: dat je bougie zwart is, kan wijzen op een te grote sproeier.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 6-4-2007 om 12:13 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Schuurman 6-4-2007 12:22 Print reply

Posts: 659
met mijn huidige setup, en dezelfde sproeier, heeft hij een tijdje geleden nog best hard gelopen, zonder te stotteren. hij heeft hier zelfs een keer een warmlopertje mee gehad, doordat hij iets te weinig kreeg. maar dat kwam toen waarschijnlijk door valse lucht. hij heeft nu nog wel zware compressie. sinsdien heb ik wel een beetje zitten sleutelen, maar alles zit gewoon weer op dezelfde plek.

er zit een sproeier 130 in.

edit: benzinetraject lijkt me niet. als ik in de 2 rijd, en hij stottert, en ik schakel over naar de 3, accelereert hij gelijk weer heel hard door zonder aarzelen.

Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 6-4-2007 om 12:26 uur.
 
T_S_X_ 6-4-2007 12:27 Print reply

Posts: 1214
sproeier zou toch wel ongeveer goed moeten zijn... ik zit op 170 met 20 mm mikuni extern, 70 cc eurokit bullet tuned, schuimfilter... Dus kan best kloppen (ja die van mij zal wel aan de grote kant zijn maar hij loopt prima)
 
Schuurman 6-4-2007 12:32 Print reply

Posts: 659
kan het ook komen door wervelingen in het inlaattraject?

we hebben hier zelf een spruitstuk voor gemaakt, en die is niet glad, en er zit ook een groter gat in, waardoor je bij de cilinder een uitstekend randje hebt. kan dit de problemen geven?
 
Henk-88 6-4-2007 12:40 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman

edit: benzinetraject lijkt me niet. als ik in de 2 rijd, en hij stottert, en ik schakel over naar de 3, accelereert hij gelijk weer heel hard door zonder aarzelen.




Dat klinkt als tijdelijk benzinegebrek..

Dat kan komen door vuil in je benzinetraject of door een vlotter die te vroeg afsluit.


Houdt je sproeier voorlopig nog maar ff

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Moped Macho 6-4-2007 12:43 Print reply

Posts: 2037
Maak je carburateur eens schoon.
 
Boerenkool om half 10.
Henk-88 6-4-2007 12:45 Print reply

Posts: 26703
En tjek vooral ook je benzinekraantje ff aan de binnenkant
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Schuurman 6-4-2007 12:46 Print reply

Posts: 659
kan het ook komen doordat mijn carb een beetje schuin voorover staat?
 
Henk-88 6-4-2007 12:48 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
kan het ook komen doordat mijn carb een beetje schuin voorover staat?


Hoho, je zei toch dat je nix gewijzigd had aan je set-up en dat 'ie daarmee ooit goed liep?

Dus wat denk je zelf?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Schuurman 6-4-2007 17:44 Print reply

Posts: 659
ik heb het spul helemaal schoon gemaakt vanmiddag, maar het heeft niets geholpen. het is zelfs weer een beetje erger geworden.

iemand nog iedeeen?

edit: de binnensproeier, die grote in het midden, die is niet helemaal fijn rond meer. kan het zijn dat hier benzine omheen gaat? ik heb er wel een nieuwe o-ringetje omheen zitten, en die heb ik ook ingevet met siliconenvet.

Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 6-4-2007 om 17:49 uur.
 
lange elst 6-4-2007 19:13 Print reply

Posts: 441
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
kan het ook komen door wervelingen in het inlaattraject?

we hebben hier zelf een spruitstuk voor gemaakt, en die is niet glad, en er zit ook een groter gat in, waardoor je bij de cilinder een uitstekend randje hebt. kan dit de problemen geven?



ja ik zou je spruitstuk wel heeel glad maken ja dat scheelt wel

men mtx-sh heeft nu trouwes ook met zelfde carb en 70cc een 135 sproeier maar die is te klein



edit: hint?

Dit bericht is gewijzigd door lange elst op 6-4-2007 om 19:14 uur.
 
Schuurman 7-4-2007 17:40 Print reply

Posts: 659
Ik ben er vandaag en gister veel mee bezig geweest, maar hij doet het nog steeds niet. hij is alleen steeds slechter gaan lopen. Ik heb de carburateurt en de benzinekraan schoon gemaakt en nieuwe benzine erin gedaan. ik heb de cilinderkop eraf gehad, de kop was niet helemaal vlak, die hebben we gevlakt maar dit heeft niets geholpen. de cilinder en zuiger leken nog goed. we hebben de ontsteking een beetje gedraaid, maar dit hielp niets. het vliegwiel was ook niet verschoven, hij zat nog netjes op het spietje. we hebben het een keer zonder luchtfilter geprobeerd, maar dit hielp niets. Ik heb er ook een bougie in gedraaid met 1 warmtegraad hoger. de oude bougie was zwart.

wat kan het nou nog zijn? wij dachten zelf de cdi-unit/bobine maar die heb ik niet meer liggen, en kan ik dus ook niet zo even verwisselen om het uit te proberen, en ik ken niemand hier in de buurt die ook een tsx heeft.
 
niek23 8-4-2007 0:52 Print reply

Posts: 77
yo,

het kan zoveel zijn,is je uitlaat wel schoon?
-heb je geen valse lucht tussen carb pakking ofzo.
vaak is een mikuni carburateur ook krom door het te hard aandraaien!
als je hem eraf haalt en eroverheen kijkt kun je precies zien of die lippen waar de bouten tussen zitten niet krom zijn.
-filter mooi schoon?(als je een powerfilter hebt)

mijn tsx begon ooit al is te stotteren en te doen in iets hogere toeren.dit kwam door een lekke krukaskering,dan loopt de bezine van de verbrandingsruimte in de versellingsbak.teminste als het de rechterzijde is.
heeft lang geduurd voor ik erachter was.
ontsteking kun je verdraaien,ik heb hem voor een 70cc vervroegd.
maar je kunt het zelf ook simpel testen als je een vliegwieltrekker hebt en gewoon is wat proberen.

sucdes met ut ding

groetn niek
 

Dit topic is 1161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved