Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Kickstart slaat door

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42241 - Kickstart slaat door
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 5-4-2007 17:30 Print topicpost

Posts: 1950
Ik heb gisteren mijn kickstart binnen gekregen en er op gezet.
Maar hij slaat steeds door als ik teveel kracht zet. En als ik zoveel kracht zet dat hij niet doorslaat gaat hij niet aan.

Ik denk dat deze 2 onderdelen versleten zijn. Of kan dat niet zo zijn?



http://www.motoimpor...en/motorisch/852.JPG

http://www.motoimpor...en/motorisch/853.JPG

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 5-4-2007 om 17:31 uur.
 
Make the most of now

Tommyofzo 5-4-2007 17:32 Print reply

Posts: 6934
of dat, of je hebt dat ringetje daar acther niet, óf je veer staat niet zo strak gespannen of heeft dat er geen zak mee temaken? is een bekende Honda kwaal

mag ik niet zeggen srry Honda!

Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 5-4-2007 om 21:25 uur.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 5-4-2007 17:33 Print reply

Posts: 10560
heel vaak worden die tandwielen vervangen omdat ze overschieten idd .
maar het gebeurt vrij vaak dat hij dan even goed doet en redelijk snel weer doortrapt.


dan ligt het niet aan de tandwielen maar aan de vulringen die niet goed zijn/goed zitten hierdoor hoeft een tandwiel maar heel iets verslten te zijn om door de shieten

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
of dat, of je hebt dat ringetje daar acther niet, óf je veer staat niet zo strak gespannen of heeft dat er geen zak mee temaken? is een bekende Honda kwaal



Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 5-4-2007 om 17:33 uur.


de veer die je kunt spannen is om je kickstarter weer naar boven te helpen , deze drukt de tandwielen niet tegen elkaar .

enige wat ermee te maken kan hebben :
als deze veer niet goed zit kan je tandwiel half weg blijven hangen en zo blijven de tandjes slepen en slijt het harder

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 5-4-2007 om 17:35 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jasper Strahiem 5-4-2007 17:44 Print reply

Posts: 1950
Oke daar zou het dus ook aan kunnen liggen. Maar als ik dat wil vervangen moet een carterhelft er af en daar heb ik GEEN ervaring mee. Is het dan wel verstandig om te doen? Ik hoef er niet mee naar school of zo.
 
Make the most of now
- Han - 5-4-2007 17:45 Print reply

Posts: 9667
ik heb het ook gedaan. Opletten dat je kickstart blijft zitte als je je kap erafhaalt. Bij mij sprong alles uit mekaar dus ik heb ff gepuzzeld. Maar met een foto van de KB erbij, kon ik em weer in mekaar zette.

Wel opletten dat je die veer van de kickstart op spanning zet, want dat was ik vergeten en toen ging die niet meer terug
 
<10.000 posts
Tommyofzo 5-4-2007 18:13 Print reply

Posts: 6934
als je et niet meer inelkaar krijgt help ik wel ff en na een tijdje prusten lukt het zelf vast ookwel maar nogmaals mij (of bonne) lukt et wel
maar dan moet ik wel helemaal naar makkum fietsen
 
Jasper Strahiem 5-4-2007 18:41 Print reply

Posts: 1950
oke ik zal morgen wel een poging wagen. bedankt voor jullie hulp.
Ik denk/hoop dat het wel zal lukken
 
Make the most of now
gelderboer 5-4-2007 20:06 Print reply
Posts: 226
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Oke daar zou het dus ook aan kunnen liggen. Maar als ik dat wil vervangen moet een carterhelft er af en daar heb ik GEEN ervaring mee. Is het dan wel verstandig om te doen? Ik hoef er niet mee naar school of zo.


alleen je rechter carterdeksel moet eraf. je carterhelften kun je rustig laten zitten. deksel eraf is snel gedaan. wel van tevoren je olie aftappen en als je hem terugzet een nieuwe dekselpakking plaatsen anders gaat ie olie lekken.
 
Ik motor ook
Tommyofzo 5-4-2007 20:24 Print reply

Posts: 6934
en eerst olie af tappen !! was ikde 1e keer ook vergeten enne olie aftappen doe je met die bout die onder het blok zit en het wil ut beste als hij lkkr warm is
 
Sypie_Honda 5-4-2007 20:35 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
of dat, of je hebt dat ringetje daar acther niet, óf je veer staat niet zo strak gespannen of heeft dat er geen zak mee temaken? is een bekende Honda kwaal



Dit bericht is gewijzigd door Tommy2win op 5-4-2007 om 17:33 uur.


een bekende Honda kwaal

er zijn gewoon zoveel verbeunde Honda blokken in omloop, waar de helft van alle shims al missen.
dus Honda kan er niks aan doen, die beunhazen moeten gewoon alles weer terugstoppen wat ze eruit haalden

iig ontopic, je bent waarschijnlijk het ringetje nummer 12 en nummer 10 vergeten. ik heb ze beide nog, en ik kan er zo hard op stampen als ik wil
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Jasper Strahiem 6-4-2007 9:16 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommy2win
Het wil ut beste als hij lkkr warm is


Is dat zo? moet ik hem eerst warm draaien?

En hoeveel olie komt er dan ongeveer uit? Kan het in zon ijs bakje ?

Ik ben benieuwd wat er mist. Ik zal het zien.




Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 6-4-2007 om 9:19 uur.
 
Make the most of now
Moped Macho 6-4-2007 11:29 Print reply

Posts: 2037
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]


Is dat zo? moet ik hem eerst warm draaien?

En hoeveel olie komt er dan ongeveer uit? Kan het in zon ijs bakje ?

Ik ben benieuwd wat er mist. Ik zal het zien.




Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 6-4-2007 om 9:19 uur.

Als je olie warm is loopt ie er inderdaad soepeler uit. Er komt ongeveer 800 ml uit.
 
Boerenkool om half 10.
Vuile Beunkoe 6-4-2007 11:40 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Als je olie warm is loopt ie er inderdaad soepeler uit. Er komt ongeveer 800 ml uit.


en dat is minder dan een liter dus past in een ijsbakje
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Jasper Strahiem 6-4-2007 12:56 Print reply

Posts: 1950
Ik heb het olie er uit laten lopen en het deksel er af gehaald. Alles na gekeken maar er miste niets. Alle ringetjes zaten er op:


Ik denk dat het aan die veer light die het kleine tandwiel tegen dat grote aan drukt. Die heb ik wat uit gerekt. De pakking was nog wel aardig dus heb ik alles weer inelkaar gezet. Maar ik ga woensdag even een nieuwe pakking halen en meteen ook even nieuwe olie. Ik ga nu die oude olie er weer in doen en dan zal het mij benieuwen.
 
Make the most of now
Jasper Strahiem 6-4-2007 15:27 Print reply

Posts: 1950
Nouw de kick is helemaal goed Het lag aan de veer...

Dus ik heb alles weer vast gezet. En zou ik naar bolsward om nieuwe pakking en meteen nieuwe olie te halen. Zegt mijn pa dat hij nog een hele carycan vol met 10w40 heeft staan . Dus ik denk ik gooi het er wel in en hopen dat ie niet lekt. En hij lekte ook nog eens niet. Dus ik hoef nog geen nieuwe pakking. Dus ik even proberen om aan te kicken en hij ging naar 2x kicken aan. Zegt mijn pa. Nu moet je hem maar even inrijden met de nieuwe olie(normaal mag ik niet op de weg rijden). Dus ik wat rijden en zet hem thuis weer neer, doe hem uit, en opeens begin er benzine te lekken. Ik meteen de kraan dichtdraaien en toen hielt het gelukkig naar een paar sec op. Wat kan er gebeurt zijn dat ie ineens bezine lekt? Volgens mij lekte die bij de cabarateur maar dat weet ik niet zeker
 
Make the most of now
Bart-Derbi 6-4-2007 15:30 Print reply

Posts: 6497
Vlottertje blijft hangen?
 

Dit topic is 4538 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved